בשבת: גביע החורף באתלטיקה קלה

איימרו עלמיה נגד ימר גטהון ונועם נאמן ב-3,000, אזאוונט טקה נגד רוני גדיש ואדווה כהן בריצה המקבילה לנשים, פרסיאדו נגד חמידולין ב-60 מטר וקרויטר נגד פאלי בקפיצה לגובה. הליגה הבין-אגודתית יוצאת לדרך ובשבת יהיה חם בהדר יוסף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איימרו עלמיה מימין

בחודש שעבר ראינו את איימרו עלמיה שובר את השיא הישראלי בריצת 10,000 מטר בהדר יוסף. בהמשך אולגה לנסקי חזרה להתחרות ושיפרה את שיאה ב-60 מטר, יפעת זליקוביץ' השתפרה בקפיצה לרוחק ומעין שחף הראתה שהיא מוכנה לעונה בקפיצה לגובה. אז בשבת הקרובה אפשר להגיד שהעונה ממשיכה בגדול עם תחרות גביע החורף שהיא למעשה המחזור הראשון של הליגה הבין-אגודתית באתלטיקה קלה. התחרות שתתקיים בהדר יוסף תהווה גם את אחת ההזדמנויות האחרונות לקביעת קריטריונים לאליפות אירופה באולם שתתקיים במרץ בצ'כיה.

איימרו עלמיה 2015

חוזר להתחרות. איימרו עלמיה (מימין) | צילום: ניר עמוס

בספרינט ל-60 מטר יהיה מעניין לצפות במאבק בין אמרי פרסיאדו ממכבי תל אביב לאמיר חמידולין ממכבי חיפה, בעל היציאה המהירה מהאדנים, אשר הוכיח כבר השנה שבמרחק הזה הוא יכול לסכן את אלוף ישראל ב-100 מטר ובעל תוצאת השנה ב-60.

ריצת 60 מטר משוכות לנשים צפויה להיות מעניינת. אלכסנדרה לוקשין ממכבי חיפה נראית כמועמדת לניצחון, אולם לידה, על קו הזינוק, תתייצב אתלטית חיזוק של מכבי ת"א – מאיה אביעזר, הישראלית אמריקנית שהשתתפה במשחקי המכבייה ב-2013 במדי ארצות הברית. לידן תתייצב אולגה ברונשטיין עבור מכבי ראשון לציון שגם אם בגילה היא כבר לא צפויה להיאבק בצעירות, תמיד כיף לראותה על המסלול. גם לאלינה דרוזדוב מהפועל חולון אמורה להיות תרומה במאבק.

אחת הריצות המעניינות צפויה להיות זו ל-300 מטר נשים, בה יטלו חלק לוקשין, ריטה פוגורלוב מהפועל חולון, אנסטסיה קירילוב מכיוונים באר שבע, אביעזר ודיאנה ויסמן ממכבי ראשון לציון שיעשו את הריצה פתוחה למדי ומסקרנת מאוד.

אולגה לנסקי 2015

כמה היא תעשה הפעם? אולגה לנסקי | צילום: טיבור יגר

בריצה הארוכה (3000 מ') של הנשים תשתתפנה אדווה כהן מלידר ירושלים, אזאוונט טקה ממכבי תל אביב ורוני גדיש מהפועל חולון, במה שנראה תחרות עם יתרון לתל-אביבית. לצדן, ובדומה לברונשטיין ב-60 משוכות, נהנה לצפות בדועא סלימן חטיב שתייצג את אגודתה עירוני נצרת, רגע לפני שתצפה בבתה, עדן עבאס בריצה ל-600 מ', בה תחזור לתחר, אחרי הפסקה די ארוכה, דריה לוקשין ממכבי חיפה, שתיאבק, בין היתר, נגד אלין וינוגרצקי מהפועל חולון, כריסטינה ונושבה ממכבי ראשון לציון ושקד ליבוביץ' ממכבי ת"א. בריצה ל-3000 מ' גברים יש עדיפות לאיימרו עלמיה מאתלטי אורן השרון, אולם ימר גטהון ממכבי ת"א, נועם נאמן מהפועל חולון ואגזה גואדה מעמק חפר יהיו שם כדי לוודא שהשיאן הטרי ב-10,000 מ' לא ירוץ לבדו.

לראשונה השנה ישתתפו בתחרות הקפיצה לגובה שלושת הקופצים הטובים בארץ: דמיטרי קרויטר ממכבי תל אביב, ניקי פאלי ממכבי חיפה וצור ליברמן מלידר ירושלים, אם כי הפעם, לשניים הראשונים צפוי מאבק אמיתי גם מצדו של הירושלמי. בתחרות הקפיצה לרוחק לגברים השלב הזה של העונה עוד לא מבטיח תוצאות איכותיות ביותר, אבל השתתפותם של גדי אוחיון מעמק חפר, גילרון צבקביץ' מאורן השרון ותום יעקובוב ממכבי חיפה מבטיחה מאבק מעניין. דניאל בוטייל שייצג את מכבי ת"א יקפוץ בגפו לאחר צאת השבת.

ישנם מספר מקצועות בהם נראים מועמדים כמעט ודאיים לניצחון. בריצה ל-60 מ' נשים השאלה המסקרנת תעמוד לגבי תוצאתה של אולגה לנסקי ממכבי ראשון לציון שמועמדת לניצחון, אבל גם יכולתה של ריטה פוגרלוב להשיג תוצאה טובה בעקבות ריצתה אחרי לנסקי. ב-60 משוכות המועמד הבכיר לניצחון הוא תומר אלמוגי מאתלטי אורן השרון, במיוחד לאור העובדה שמאור סגד מבאר שבע לא יהיה שם כדי לתת לו מאבק, וספק אם איתמר באסטקר ממכבי תל אביב יוכל לעשות זאת. דונלד בלייר-סנפורד ממכבי תל אביב צפוי לנצח בריצה ל-300 מ', בה המאבק צפוי על המקום השני בין איתי שמיר מאתלטי לידר ירושלים לעמית כהן מהפועל חולון.

אזאוונט טקה

תתחרה ב-3,000 מטר. אזאוונט טקה | צילום: צלמי שוונג

מקצועות השדה 

בקפיצה לגובה נשים מעין שחף אמורה לספק לחיפה את הניקוד הגבוה. מכבי תל אביב החליטו להציב עבורם את ירדן דליהו שקבעה השנה 1.71 מ'. בבור הקפיצה לרוחק לא נראה שיש מי שתסכן את את יפעת זליקוביץ' ממכבי ראשון לציון בדרך לניצחון, אולם יהיה מעניין לצפות בג'ומעאן ג'וברן מכיוונים באר שבע.

מרק אלטרמן צפוי להעניק להפועל עמק חפר את הניקוד הגבוה בהדיפת כדור ברזל, ואילו רועי וסרמן ממכבי חיפה אמור להעניק לאגודתו את הניקוד השני בגודלו. בהטלת כידון גברים אלן פרבר ממכבי תל אביב מועמד ברור לניצחון, אם כי יהיה מעניין לשים לב לאור כתב ממכבי חיפה ולנדב אוקסנברג ממכבי ראשון לציון. בתחרות המקבילה לנשים, דורית נאור שכבר הודיעה על פרישה באליפות ישראל האחרונה, תשתתף על מנת לצבור ניקוד לאגודתה החדשה, מכבי ראשון לציון, בה היא גם מאמנת. בהיעדרה של האזרחית הישראלית החדשה, מרגריטה דורוז'ון מעמק חפר שנמצאת במחנה אימון בחו"ל, לא נראה שיש מי שתסכן את דורית, אם כי מרגריטה בלוב מכיוונים באר שבע יכולה להיצמד אליה.

לוח זמנים

שעה גברים נשים
15:30 הטלת כידון קפיצה לגובה
15:55 60 מ' משוכות הדיפת כדור ברזל
16:00 קפיצה לרוחק
16:15 60 מ' משוכות
16:30 60 מ'
16:50 60 מ'
16:55 הטלת כידון
17:00 הדיפת כדור ברזל
17:05 300 מ'
17:10 קפיצה לגובה
17:20 300 מ'
17:30 60 מ' גמר (לא מנקד) קפיצה לרוחק
17:40 60 מ' גמר (לא מנקד)
17:55 3000 מ'
18:20 3000 מ'
18:35 600 מ'
18:45 600 מ'

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג