בריכה לבטלה

גם אתם  מתעצבנים בבריכה על שחיינים שמשפריצים, שוחים עקום, מתנגשים בכם או שוחים פרפר? אנחנו פה בשבילכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

גם אתם  מתעצבנים בבריכה על שחיינים שמשפריצים, שוחים עקום, מתנגשים בכם או שוחים פרפר? אנחנו פה בשבילכם


מאת:אביטל הירש

דיסקליימר: הכתבה עלולה להכיל הומור.

מכירים את זה שמישהו עוקף אתכם בגסות בכביש, חותך אתכם או צופר ואתם מרגישים שהדם עולה לכם לראש ושכל מה שבא לכם לעשות זה לצאת החוצה ולקלל את אותו נהג, או גרוע מזה? (בואו לא נדבר על ה"גרוע מזה"). ובכן מתברר שמדובר בתופעה ידועה, שאף קיבלה הכרה רשמית בעולם הפסיכיאטריה, ונקראת "זעם כבישים".

בכל פעם שאני נכנסת לבריכה אני שואלת את עצמי מתי כבר יכירו גם בתופעת "זעם הבריכה". פעם חשבתי שהבעיה היא בי ובנטייתי להתרגז מהר, אבל מאז שוחחתי עם שחיינים לא מעטים והבנתי שמדובר בבעיה אוניברסלית ועל כך יעידו גם שלל הבלוגרים שמתייחסים לנושא. לא קלים הם חייו של שחיין הבריכות. בדרכו לבצע את האימון שיוביל אותו לאולימפיאדה הבאה הוא נתקל בשחיינים איטיים, בשחייני זיג זג, באנשים ששוחים בצד הלא נכון, בילדים שקופצים למסלולי השחייה ובעוד תופעה שיכולה להוציא אותי באופן אישי מכליי, אם כי אני מודה שיתכן ומדובר בשריטה פרטית שלי: אנשים ששוחים חזה ותנועת הרגליים שלהם אינה סימטרית. אכן, בכל פעם שאני יוצאת מהבריכה אני מותשת, בעיקר נפשית. 


סליחה שקפצנו לך על הראש! (צילום: Thinkstock)

במקום להשלים עם הבעיה החלטתי לנסות ולנסח כללי התנהגות בבריכה. ממש כמו שבכביש ברור לנו (לפחות לרובנו) שנוסעים בצד ימין ועוקפים בצד שמאל, למה לא לנסות ולהחיל כמה כללים פשוטים שיקלו על ההתנהלות בבריכות, בעיקר כשהן עמוסות? כדי לא לפספס אף תופעה נעזרתי בשחיינית מנוסה, בעלת קילומטראז' מרשים בסנפירים – מיכל מיכאלי.

הבעיה: באיזה צד שוחים?
אם התמזל מזלכם ואתם לבד במסלול, אתם יכולים לשחות בכל צד שבא לכם. אם אתם לא לבד, ממש כמו בכביש – שחו בצד ימין. גם בהלוך וגם בחזור. 

הבעיה: שחיינים איטיים יותר מאיתנו
מעבר לעובדה שזה מאוד מחזק את האגו, יש לנו פה בעיה רצינית. הדבר הראשון שאפשר לעשות הוא לבחור במסלול מתאים. יש בריכות שבהן יש שלטים קטנים מעל המסלולים – מסלול איטי, מסלול מהיר וכו'. אם אין בבריכה שלכם שילוט כזה זה הזמן לפנות להנהלה ולהציע להם לשלט את המסלולים. אם אין אפשרות כזאת, נסו לזנק לפני האיטי או לפחות לברר באילו שעות הוא נוהג להתאמן. 

הבעיה: אנחנו השחיינים האיטיים
אם אתם שמים לב שמאחוריכם יש דבוקה שלמה של שחיינים נרגנים, רוב הסיכויים הם שהם לא נצמדים אליכם כדי לעשות דראפטינג. אם מדובר בבריכה שיש בה כמה מסלולים, יהיה נחמד אם תעברו למסלול איטי יותר. אם אין אפשרות כזאת, כשתגיעו לקיר חכו עד שהשחיינים המהירים ייצאו וצאו אתם בעקבותיהם.

הבעיה: אנשים שחושבים שהם שוחים, אבל הם לא
אין דרך יפה להגיד את זה: אנשים, גם אם יש לכם בגד ים, כובע ים, מנוי לבריכה ואפילו משקפת, אם אתם שוכבים על הגב ועושים בכל כמה דקות תנועה מזדמנת עם הרגליים, אתם לא באמת שוחים. אתם צפים, מדשדשים או כל פועל אחר שניתן ליישם באיזורים אחרים של הבריכה שאינם נקראים "מסלול שחייה" ובטח לא המסלול המהיר.


סליחה, איפה פה המסלול המהיר? (צילום: Thinkstock)

הבעיה: שחייני חזה בועטים
אני מודה, אני נמנית על זן זה, ומכיוון שמוטת הרגליים שלי די מרשימה, אני מסוגלת להעיף סבתות לקצה הבריכה ולגרום נזק לאיברים פנימיים של ילדים. הפתרון? התרחקו ממני, חברים.

הבעיה: אנשים מדוגמים שמגיעים לבריכה, עושים חימום ממושך (נפנוף זרועות לכל עבר), יורקים למשקפת, עולים על המקפצה, לוחצים על השעון, קופצים קפיצת ראש, שוחים ארבע בריכות ויוצאים.
למה הם עושים את זה? כל ההשקעה הזאת בשביל ארבע בריכות? אולי מישהו יכול לפתור לי את התעלומה?

הבעיה: ילדים
כן, אני יודעת, ילדים זה שמחה, אבל לא כשהם קופצים לי על הראש או משפריצים עלי מים עם רובה מים אימתני בדיוק כשאני נאבקת על כל נשימה, או סתם חוצים את כל המסלולים מצד לצד להנאתם. מה עושים? אפשר לעבור לסגנון חזה, אם אתם מבינים למה אני מתכוונת. 

הבעיה: אתם עוקפים שחיין איטי אבל מישהו שוחה מולכם
אם הייתם בכביש במצב דומה, הרי שהייתם בבעיה די גדולה. הפעילו שיקול דעת: האם אתם מסוגלים להאיץ ולהספיק לעקוף לפני שאתם פוגעים בשני השחיינים שמשני צידיכם ? אולי עדיף להאט ולחזור לשחות אחרי השחיין שלפניכם? ואולי אפשר לנצל את מימד העומק שעומד לרשותכם, ולצלול מתחת לשניהם?

הבעיה: אנשים שנדמה להם שהם שוחים פרפר.
בואו נעשה את זה פשוט: אם לא קוראים לכם מייקל פלפס, אל תשחו פרפר.

רק לו מותר

הבעיה: אנשים שנתקעים על הקיר
זה בסדר לעצור מדי פעם כדי לנוח, אבל לפעמים נוצרת התגודדות של אנשים כך שאי אפשר בכלל להגיע אל הקיר (ולעשות קיפר!). רוצים לפטפט? שמעתי שזה עובד מצוין גם ביבשה.

הבעיה: עודף ציוד עזר
חשוב מאוד להשתמש בציוד עזר כדי לגוון את האימונים ולמקסם את התועלת שלהם. אבל רבאק – אם אתם פורשים תצוגה של סנפירים משלושה סוגים, פולי, כפות, שעון ושלושה בקבוקים על חצי בריכה, זה מעצבן. עיברו למינימליזם.

הבעיה: גלי צונמי
מכירים את השחיינים האלה שדופקים ספרינטים בבריכה ומשפריצים כל כך הרבה מים עד שאף אחד אחר לא יכול לנשום בקרבתם? יופי. עכשיו כל אחד מאיתנו ייקח על עצמו לטפל באחד מהם.

הבעיה: שחייני גב
אתם שוחים להנאתכם ולפתע מרגישים יד על גופכם. זו יכולה להיות אמנם הטרדה מינית, אבל סביר יותר להניח שמדובר במישהו ששוחה גב במסלול לידכם. הפתרון: לא לשחות גב, כמובן. אנחנו גם לא הולכים אחורה, נכון?

הבעיה: אנשים תחרותיים מדי
הסיטואציה: מישהו, לא משנה מאיזה מגדר שוחה לו, די לאט. מישהי, לא משנה מאיזה מגדר גם כן, מנסה לעקוף אותו. ברגע שהמישהו שם לב לנסיון העקיפה הוא עושה הכל כדי לסכל את הנסיון. כשהמישהי מתייאשת וחוזרת לשחות מאחוריו, הוא חוזר לקצב האיטי הקודם, וחוזר חלילה. הפתרון? לדעתי רק סירוס יעזור. או ניתוח להסרת האגו.

יש לכם מה להוסיף לרשימה? לכו על זה!

25.9.13


אביטל הירש
עורכת משנה ב-Shvoong




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג