בעיטה היא לא רק לדחיפה

שחייה טובה, שלא כמו רכיבה או ריצה, תלויה הרבה יותר בכוח פלג הגוף העליון ליצירת הנעה. אף על פי כן, הבעיטה חשובה מאוד לשחייה מהירה. הבעיטה משרתת ארבעה תפקידים חשובים שונים בתנועת השחייה: דחיפה, הרמה, כוח מייצב, ושמירה על מהירות (אינרציה). כתבה מתורגמת מאתר SlowTwitch
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שחייה טובה, שלא כמו רכיבה או ריצה, תלויה הרבה יותר בכוח פלג הגוף העליון ליצירת הנעה. אף על פי כן, הבעיטה חשובה מאוד לשחייה מהירה. הבעיטה משרתת ארבעה תפקידים חשובים שונים בתנועת השחייה: דחיפה, הרמה, כוח מייצב, ושמירה על מהירות (אינרציה). כתבה מתורגמת מאתר SlowTwitch

מאת:גרי הול, תרגום: תומר גמינדר


שחייה טובה, שלא כמו רכיבה או ריצה, תלויה הרבה יותר בכוח פלג הגוף העליון ליצירת הנעה. אף על פי כן, הבעיטה חשובה מאוד לשחייה מהירה.

במחנות של Race Club, אני בדרך כלל מגלה שמרבית השחיינים לא עובדים על הרגליים שלהם כמו שהיו צריכים ולעיתים קרובות אינם מעריכים את החשיבות של הבעיטה בסך כל המהירות שלהם.

חלק מהסיבה היא שמרבית השחיינים חושבים על הרגליים רק בהקשר של לקבל מעט דחיפה … ולא הרבה ממנה. האמת היא שהבעיטה משרתת ארבעה תפקידים שונים בתנועת השחייה: דחיפה, הרמה, כוח מייצב, ושמירה על מהירות (אינרציה). כל הארבעה חשובים.

בואו ונתחיל בדחיפה.
אחת התעלומות הגדולות לטריאתלטים שאינם שחיינים היא כיצד השחיינים הטובים בועטים מהר כל כך. אחרי הכל, זה לא שלרצים/רוכבים אין רגליים חזקות.

בעיטה מהירה בסגנון חופשי מחייבת יותר משרירי רגליים וליבה חזקים. נדרשת גם גמישות רבה של הקרסול, ופשיטת יתר בברכיים גם היא חשובה.

כף רגל גדולה יותר עוזרת, אבל לא חשובה כמו שהייתם עשויים לחשוב, ופחות משתי הסיבות הקודמות. לבסוף, להרגיל את הרגליים לשמור על בעיטה הדוקה ומהירה בשני הכיוונים, למעלה ולמטה, קריטי לבעיטה מהירה.

Secret Tip Legs – Propulsion

שנייה היא ההרמה. הרמה היא חשובה בכדי להוריד את הגרר, הגרר הוא האויב מספר אחד של השחיין. אנו יודעים בוודאות מניסיוננו עם חליפות שחייה שלהיות גבוה יותר רק בכמה מילימטרים במים מוריד את הגרר באופן משמעותי ומגביר את המהירות הכוללת שלנו. אין חובה לקבל דחיפה חזקה מן הרגליים כדי לקבל הרמה משמעותית. אפילו בעיטה בקצב 2 יכולה לספק הרמה חשובה לשחיין.

Secret Tip Legs – Lift

שלישי הוא כוח הייצוב. בין אם בבעיטה בקצב 2 או בעיטה בקצב 6, הבעיטה החזקה ביותר (או היחידה) באה בהשלמת משיכת היד באותו צד.

מאחר והגוף צריך להסתובב
כדי למקסם את היעילות, הבעיטה הגדולה מתרחשת מעט לצד במקום ישר למטה.

הבעיטה הגדולה גם משלימה סיבוב נגד של כל הגוף אשר מתחיל בירכיים/ליבה/כתפיים באותו זמן שהמשיכה של הזרוע מתחת למים מתחילה (ה"תפיסה").

התנועה ההתחלתית, אשר יוצרת כוח אשר נגדו אנו יכולים למשוך את הידיים/זרועות ביתר יעילות נקראת הקשר בין היד שלנו לליבה.

כוח מייצב זה אשר התחיל עם היד ברביע הקדמי ושינוי כיוון בירך, מסתיים בבעיטה חזקה לצד. בזמן זה, היד/זרוע הגיעו לסוף שלב ההנעה ולכן הבעיטה עוזרת לשמור על הכוח המיצב בפעולה לזמן ארוך יותר ומאפשרת לנו לחלוב כל טיפה אפשרית של הנעה מהמשיכה התת-מימית שלנו. ככל שסיבוב הירכיים מהיר וארוך וככל שהבעיטה הגדולה חזקה יותר, כך גדל הכוח המייצב וגדל המרחק שאנו יכולים ליצר לכל תנועת חתירה.

Secret Tip Legs – Stabilizing Force

לבסוף, קח בחשבון את האינרציה (התמדה). בעיטה בקצב 2 לא עוזרת כאן. אבל בעיטה בקצב 6 שיוצרת שש תנועות דחיפה לכל תנועת יד (3 בעיטות למעלה ו-3 בעיטות למטה) עשויה לייצר פחות דחיפה מכל בעיטה, אבל מייצרת הרבה יותר מהן ולעיתים הרבה יותר קרובות. התוצאה היא שבעיטה טובה בקצב 6 יכולה לעזור לשמור על מהירות קבועה יותר.

ממש כמו נהיגה במכונית בתנועה של עצירה/התחלה, שחייה עם האטות והאצות עם כל תנועת יד היא דרך הרבה פחות יעילה לנוע דרך המים. בזמן שניתן להתדיין האם רכיבה מחייבת משיכה למעלה כפי שהיא מחייבת דחיפה למטה של הפדל, שמירה על מהירות קבועה בשחייה מחייבת בעיטה עם מעט כוח בשני הכיוונים.

Secret Tip Legs – Inertia

האם מידע זה על הבעיטה שלכם עוזר לכם להבין כיצד להיות שחיינים טובים יותר? אולי. טריאתלטים טובים יותר? אולי לא.

אם ניסיתם רק להיות שחיינים מהירים יותר, הייתי מעודד את כולכם לעבוד יותר עם הרגליים, ואלא אם הייתם מסוגלים ללמוד להסתובב עם קצב חתירה מעל 90 עד 100, הייתי ממיר את כולכם לבועטים בקצב 6. אבל, לשחות היטב ולהישאר בלי כוח ברגליים כדי לעמוד יציב, שלא לדבר על לקפוץ על האופניים שלכם או לרוץ, לא הגיוני.

לכן הנה העצה שלי אליכם כטריאתלטים:
אם המרוץ הגדול שלכם הוא במים מלוחים ומותרות חליפות שחייה, הציפה שלכם היא מספיקה בכדי שלא תצטרכו לדאוג יותר מדי בנוגע לרגליים שלכם.

תשתמשו בבעיטה בקצב שתיים או בעיטה רכה בקצב 6 ותעבדו בעיקר על המשיכה שלכם וקצב חתירות גבוה, תשמרו על הראש שלכם למטה ומרפקים גבוהים בכדי להוריד את הגרר.

אם המרוץ הגדול שלכם הוא במים מתוקים וללא חליפות שחייה,
אז תעבדו יותר על הרגליים שלכם ותשקלו להשתמש ביותר מטכניקת מונעת אגן, במיוחד אם אתם בועטים מהר.

סרטי הוידיאו שלנו יתנו לכם כמה מתרגילי הכוח והגמישות הייחודיים שאנו משתמשים ב-Race Club כדי לשפר את הבעיטה. הם גם מציעים תרגילי בריכה חשובים וסטים שיעזרו לכם לבעוט מהר יותר.

לסיום, תזכרו כי רק בגלל שאינכם יכולים לבעוט מהר
אין המשמעות שאתם אינכם צריכים לעבוד על הרגליים. שיפור של כל ארבעה תפקידי הרגליים יעזור לכם לשחות מהר יותר. מאחר וקשה לדמיין את כל מה שתיארנו למעלה, בכדי לעזור לכם להבין טוב יותר ולאפשר לכם לבעוט מהר יותר, תסתכלו בסרטי הוידיאו המקושרים למעלה באתר The Race Club. תיהנו.

צילום שער: Danielle

גרי הול, המבוגר
גרי הול, המבוגר הוא עורך השחייה של slowtwitch.com.
הוא שחה עבור ארה"ב בשלוש נבחרות אולימפיות, וזכה השלוש מדליות. משפחת הול
(גרי המבוגר והצעיר) היו צוות האב/בן הראשון שכל אחד הופיע בשלוש
אולימפיאדות. גרי מפעיל את The Race Club בפלורידה קיז, היכן ששחיינים מכל הגילאים והיכולת יכולים באים להתאמן, מחנות, וידאו והדרכה אישית.

תומר גמינדר– המתרגם
נשוי + 3 בנות מדהימות, טכנולוג תקשורת מחשבים ואבטחה בימים, וטריאתלט, נווט וצלם בשעות הפנאי.

מדור המתורגמים של שוונג- כאן

קישורים: שחייה, טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג