בן 84 סיים את מרתון הקרח באנטארקטיקה

מה מביא רץ בן 84 לרוץ במרתון באזור הקר בעולם בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המקום הקר ביותר בעולם גם הוא חלק בלתי נפרד מעולם הריצה ולמרות שכולו מכוסה קרח לאורך כל ימות השנה ואין בו תושבי קבע בשל התנאים הקשים מתקיים בו מדי שנה מרתון תקני שמושך אליו אמנם רק עשרות בודדות של רצים, אך הוא מסקרן ומושך תשומת לב רבה. מדובר כמובן בתוואי מסלול קשה במיוחד, המצריך ציוד והכנה מוקדמת וייחודית באזור שנחשב יבשת שגודלה כ-14,000,000 קמ"ר והיא החמישית בגודלה מבין היבשות.

צ פ ו | בן 84 סיים את מרתון הקרח

על קו הזינוק עמדו השנה לא פחות מ-55 רצים ורצות מ-17 מדינות שונות שהגיעו עד אנטארקטיקה להתחרות במרתון הקרח השנתי שהתקיים בשבוע שעבר. בין הרצים היה גם רוי יורגן-סבנינגסן בן ה-84 שהוזנק עם יתר הרצים וסיים את המרתון והפך לאדם המבוגר אי פעם ב-15 השנים שבו מתקיים המרוץ שסיים את המסלול הקפוא. סבנינגסן עבר את קו הסיום והתקבל במחיאות כפיים על ידי חבריו למרוץ לאחר שסיים את המרתון בזמן של 11:41:58 שע'. עבור סבנינגסן מדובר בעוד פסגה רבת משמעות שהשיג וזאת משום שמדובר במרתון החמישים שלו שאת המרתון הראשון שלו עשה בשנת 1964 בקלגרי שבקנדה.

המנצח במרתון היה וויליאם הפרטי מארה"ב שניצח קבע שיא מסלול חדש והעמיד אותו על 3:34:12 שע'. מקרב הנשים ניצחה לנקה פריקובה מצ'כיה לאחר שסיימה בזמן של 4:40:38 שע'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג