בלעדית לשוונג | רון דרמון מדווח: "התחלתי את העונה באוסטרליה בשיא הכוח"

רון דרמון, הטריאתלט הישראלי המדורג הכי גבוהה בעולם כיום, מדווח בלעדית לשוונג כיצד החל את העונה ועל ההישגים המרשימים שכבר רשם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רון דרמון, הטריאתלט הישראלי המדורג הכי גבוהה בעולם כיום, מדווח בלעדית לשוונג כיצד החל את העונה ועל ההישגים המרשימים שכבר רשם

מאת:רון דרמון


עברה תקופה ארוכה מאז העדכון האחרון שלי, ולכל מי שלא ממש נמצא בפייסבוק ועוקב אחרי המסע שלי ברחבי העולם אשתדל להשלים את כל הפערים של החודשים האחרונים.

חזרתי לאוסטרליה בתחילת דצמבר, אחרי כמה שבועות של התנתקות מוחלטת מהטריאתלון ומנוחה שהייתי זקוק לה מאוד אחרי עונה מלאת רגשות, שמחה ועצב, כשלון והצלחה והרגשתי רענן ומוכן מתמיד להתחיל לעבוד לקראת העונה החדשה.

אז איפה הייתי? כן, חזרתי לבריסביין בדצמבר ולאחר כמה ימי התאקלמות והשלמת פערים עם המאמן התחלנו את העבודה במלוא המרץ, וכשאני כותב במלוא המרץ אני מתכוון לזה במלוא מובן המילה, לא עבר שבוע ומיד יצאתי לשני מחנות אימונים של רכיבה וריצה, ביחד עם הנבחרת האוסטרלית שבה סגרנו כמעט 180 ק"מ כל יום ומעל ל-20 אלף מטר טיפוס מצטבר בטווח של שבועיים.

החלטתי שאת תחילת השנה הזאת אשקיע ברכיבה שלי, וגם בכוח ונפח בריצה כדי שיהיה לי בסיס מעולה להמשך העונה. חודש וחצי של אימונים מפרכים, שכוללים בתוכם גם הרבה שעות ״התאוששות״ גלישת גלים בים, הגיעה סוף סוף התחרות (אימון) הראשונה שלי באוסטרליה –  אליפות קווינסלנד באקוואתלון. לא ציפיתי יותר מידי ורק רציתי לראות מה ההשפעה של כל אימוני הנפח והכוח עשתה לריצה שלי. זינקתי בלי יותר מידי ציפיות, ניצחתי בתחרות, אבל – חשוב מכך, הרגשתי נפלא וזורם.

רון דרמון. משקיע ברכיבה

לאחר שבועיים נוספים של אימונים הרגע האמיתי שלו חיכיתי הגיע. תחילת עונת הטריאתלון שלי, בקרייסצ׳רצ׳ שבניו זילנד עם גביע יבשתי. התחרות היתה אמורה להיות למרחק ספרינט אבל רק כארבעה ימים לפני התחרות גיליתי שהיא הולכת להתקיים בפורמט טיפה שונה ממה שאני מכיר, אך גם לא כזה הזר לי. מוקדמות ולאחר מכן גמר למרחקים של 300 מטרים שחייה, 10 ק"מ רכיבה על אופנים, ו- 2.5 ק"מ ריצה.

הגעתי לתחרות הזאת במטרה אחת – להיות אגרסיבי מרגע הזינוק עד חציית שער הסיום. את מקצה המוקדמות פתחתי בצורה זוועתית, יציאה מהמים בתחתית הדבוקה, אבל זה לא מנע ממני לתפוס את הדבוקה הראשית ברכיבה ולשייט לעבר שער הסיום במקום השני.


שיפור גם בכוח ונפח בריצה


במקצה הגמר כבר ידעתי שאני הולך להיות בקרב הרבה יותר אגרסיבי, במיוחד לאור העובדה שהשחייה היא רק 300 מטר. מיקמתי את עצמי ליד מי שחשבתי שיוביל את השחייה והופ זינקנו למים. ספרינט מטורף קצת אגרופים וחבטות לאורך השחייה והנה יצאתי בקדמת הדבוקה, ידעתי שזאת הזדמנות נהדרת לברוח כיוון שהיו כמה מהרוכבים הטובים מהטריאתלון העולמי בתחרות. בלי יותר מידי דרמות ברחנו, כ- 10 רוכבים יחד. ירדתי לריצה ונלחמתי על כל רגע עד שסיימתי במקום החמישי, אומנם לא פודיום אך לא רע לתחרות ראשונה ובהחלט יצאתי מרוצה מהצורה שבה התחריתי, ואני לא חושב שמעולם היה לי האומץ לתקוף ככה ברכיבה.


דרמון התוקף ברכיבה צילום: Con Chronis


לא עבר שבוע והנה מצאתי את עצמי בדרך למלבורן, לאליפות אוסטרליה בספרינט. גם כאן אותה מטרה, להיות אגרסיבי ולזרום עם התחרות. התעוררתי בבוקר התחרות למזג אוויר "מלבורני משוגע״ אבל טיפוסי. גשם, רוחות חזקות וגלי ענק בים. הכניסה למים היתה החלק הקשה ביותר מבחינתי בתחרות. לא ממש ידעתי לאן אני שוחה והרגשתי שרגע אחד אני בגג העולם ושנייה לאחר מכן אני בתחתית האוקיינוס, אבל כל עוד ראיתי בועות של חבר'ה ששוחים איתי ידעתי שאני בכיוון הנכון.


החלק הקשה, הזינוק לים סוער צילום: גל שחורי 



למרבה הפלא יצאתי בדבוקה הראשית לרכיבה ומיד מיקמתי את עצמי בקדמת הדבוקה, תוך כדי שאני שומר על עצמי מתאונות מיותרות בגלל מזג האוויר וכאשר אני דואג לשים עין שהקצב לא יורד, כדי לשמור על הפער הקיים מהדבוקה השנייה. כאשר ירדתי לריצה לא חשבתי יותר מדי, יצאתי כמו טיל מהשטח החלפה אחרי הצרפתי – אלוף עולם בדואתלון. לא עברו 500 מטר וכבר רצנו כתף אל כתף, כאשר נדבקים אלינו אוסטרלי והונגרי.


רון דרמון באליפות אוסטרליה הפתוחה (מימין בחליפה תכלת) במזג אוויר "מלבורני משוגע״


לקראת נקודת הסיבוב בריצה פתאום ראיתי שלושה מתחרים בדרך חזרה, לא ממש הבנתי מה קורה אבל כנראה שעם המזג אוויר המטורף ומסלול הרכיבה המבלבל לא יכולתי לראות ושלושה חבר'ה ברחו קדימה בתחילת הרכיבה, לא יכולתי לעשות כלום לגבי זה והמשכתי ללחוץ הכי חזק שרק אפשר כדי לנער ממני את שאר הרצים.

כקילומטר לסיום כבר הפכנו לקבוצה של שישה רצים (מקומות 4-9) כשלפתע פתח הצרפתי בספרינט ואני דוהר בעקבותיו. רצתי הכי מהר שאני מסוגל אבל לצערי זה לא הספיק ומצאתי את עצמי מסיים כמה שניות אחרי הצרפתי וההונגרי, במקום השישי עם זמן ריצה שלישי בטיבו בתחרות.

אני מאוד מרוצה מהעבודה שלי בחודשיים האחרונים ואני עוד יותר מרוצה מהצורה שבה פתחתי את תחילת העונה, במיוחד לספורטאי כמוני שבדרך כלל לוקח לו הרבה זמן להיכנס ל״הילוך״ הנכון מבחינה פיזית ונפשית.

אני מצפה בקוצר רוח לתחרויות גביע העולמי בעוד חודש!

אתם מוזמנים לדף הפייסבוק  של רון דרמון בו הוא מעלה עדכונים, תמונות וסרטונים מהתחרויות שלו ברחבי העולם.

מחנה האימונים עם נבחרת אוסטרליה


עוד כתבות בנושא:
רון דרמון והחלום
למידת קבלת הכאב
רון דרמון מנצח בטיז'ברוס
רון דרמון ניצח בתחרות אקואתלון באוסטרליה
רון דרמון מקום 4 באליפות העולם בטריאתלון לנוער
רון דרמון בקוריאה
מכתב מהלב של דורון דרמון- אבא של רון דרמון

20.2.2014

רון דרמון 
טריאתלט עילית
מקום רביעי בנוער בעולם ב-2011,
סגל עתודה 2016 של איגוד הטריאתלון העולמי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג