בלוג ישראמן || "זהו, מריחים כבר את קו הזינוק"

איש הברזל דן קלדניצקי עומד לחגוג בישראמן הקרוב את התחרות העשירית שלו ועד אז הוא ישתף אותנו באימונים ובחוויות שלו | בלוג 05 בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאתר ישראמן 2022

בלוג 01 | בלוג 02 | בלוג 03 | בלוג 04 | בלוג 05 | 


זהו, כבר מריחים את קו הזינוק.

מריחים את מי הים החמים של אילת, כמעט מרגישים כבר את החול הרטוב של קו הזינוק ומצפים לטיפוס המפורסם לנטפים, לריצה לאורך הטיילת והמעודדים שמריעים ולקו הסיום והחגיגות של אחרי. כשבועיים לפני ההזנקה של תחרות איש הברזל של ישראל, הישראמן, ורובנו כבר עמוק בתוך הטייפר. הקצבים והנפחים כבר ירדו ונשאר רק לשמר את ההישגים.

"מרבית הביקור שלי באילת הוקדש לקטע הרכיבה" | צילום: דן קלדניצקי

בחודש האחרון, כמו מתחרים רבים, גם אני ביקרתי באילת למחנה אימונים על המסלול עצמו. נכון שבמרחק נסיעה של פלוס מינוס שעה מהבית אפשר למצוא טיפוסים שמדמים במעט את נטפים, אך בכל שנה מאות טריאתלטים פוקדים את אילת וחורשים את כביש 12, כי אין כמו להרגיש את המסלול האמיתי.

ירדתי לאילת לקראת טריאתלון אילת בו גם שפטתי. ביחד עם המאמן יבגני קוזירב, בנינו תכנית אימונים מרוכזת וממוקדת לקראת האתגר. בשל משימת השיפוט, ידעתי שיהיה לי זמן מוגבל לאימונים ולצערי לא אצליח להגיע לנפחים שנדרשים ובשל כך הוחלט שיהיו על שני מחנות אימונים. האחד באילת על המסלול עצמו והשני שבועיים לאחר מכן (שלושה שבועות לפני התחרות עצמה) באזור הביתי.

כמובן שרובנו נוסעים עד אילת בעיקר בשביל מסלול האופניים, על מנת לבדוק את עצמנו בעלייה לנטפים, לכייל את הוואטים הנדרשים ולהרגיש את הרוחות באמבטיות לאורך כביש 12. לכן מרבית הביקור באילת הוקדש לקטע הרכיבה. ביום הראשון עשיתי רכיבה ארוכה על מסלול התחרות עד לנקודת הסיבוב בסיירים וחזרה. אין הפתעות על כביש 12, היה קר ורוח צד ליוותה אותי. כאן המקום להגיד שגלגלים עם פרופיל עמוק מורגשים היטב ברוחות צד ומי שלא התנסה ברכיבה עם פרופיל עמוק, כדאי שישקול האם זה הציוד המתאים עבורו לתחרות. זכרו, התחרות לגמרי לא מישורית.

"מזג האוויר החורפי והים הגבוה הכריע ולכן שחיתי בבריכה" | צילום: דן קלדניצקי

את היום הראשון קינחתי בריצה בירידה מההר עד למלון. ביום השני והשלישי לא נותר הרבה זמן לאימונים ארוכים לאחר השיפוט בטריאתלון אילת ובמקצה השליחים של התחרות בשבת בבוקר. לכן האימונים היו ממוקדים ותחומים בזמן. בערב היום השני רצתי חצי מרתון וביום השלישי שילבתי שתי עליות עד הר חזקיהו וריצה נוספת על מסלול התחרות. רק שהפעם היא היתה מישורית לאורך קו החוף. נפרדתי מאילת תוך ידיעה שבעוד שבועיים יש לי סופ"ש מרוכז של מחנה אימונים נוסף.

את המחנה השני כאמור, ביצעתי ליד הבית. קצת מורכב לרדת שוב לאילת וכפי שכבר כתבתי, במרחק נסיעה קצר יש מסלולים לא רעים להתאמן עליהם. את היום הראשון למחנה פתחתי בשחייה ארוכה בת ארבעה קילומטרים. בשל מזג האוויר החורפי והים הגבוה שחיתי בבריכה. נכון זה לא אותו דבר כמו לשחות בים, אך עדיין שחייה זו שחייה. את היום הראשון, לאחר יום עבודה, סיימתי עם ריצת טמפו של 12 ק"מ.

ביקור בנטפים המיתולוגי | צילום: דן קלדניצקי

היום השני היה מוקדש לריצה ארוכה. כמו במסכמת למרתון, אני בדרך כלל רץ את הארוכה למרחק 35 ק"מ בפארק הירקון. ביום הזה לא יכולתי שלא לבקר בפארק, הרי יום לפני כן הוזנק הספרטניון והייתי חייב לקפוץ להגיד שלום לחברים. אפילו זכיתי ללוות חבר שהתחרה במקצה מרתון וחצי, בסיבובו האחרון.

ביום השלישי תכננו רכיבה ארוכה עם טיפוס ארוך ומספר חזרות בפיקים עם שיפוע יותר חד ולאחר הרכיבה יצאתי לריצה במורד ההר, על מנת להכין את הרגליים לקדנס גבוה בירידה ואת הארבע ראשי לעוד קצת מאמץ לאחר שעבדו לאורך 130 ק"מ של רכיבה הררית.

זהו, הסתיימו ההכנות שלי לישראמן 2022. עכשיו נשאר רק לשמור על רמת הכושר ולא להידבק בקורונה בשבוע וקצת שנותרו, ולהגיע לקו הזינוק המיוחל. בהצלחה לכולם ולהתראות בחג הישראמן באילת בשבוע הבא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג