בלוגר בשוונג: רק לא להפריע לגוף

הגוף יודע וזוכר איך להיות בריא. ואם ניתן לו זמן, מרחב וכלים, ונבוא ממקום של דיאלוג, הקשבה, למידה וקבלה – הוא יעשה זאת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הגוף יודע וזוכר איך להיות בריא. ואם ניתן לו זמן, מרחב וכלים, ונבוא ממקום של דיאלוג, הקשבה, למידה וקבלה – הוא יעשה זאת

מאת:רוני וקסלר


הי, ברוכים הבאים לבלוג בו אני חולקת את החוויות, הידע והתובנות שלי על הקשרים בין גוף ונפש, פעילות גופנית ובריאות.


מילדות, השפה הראשונית שלי היא התנועה ובאמצעותה התבטאתי, הפגתי את הבדידות וריפאתי את עצמי. ידעתי שכשאני רוקדת או משתתפת בספורט, אני מרגישה טוב מאוד, שלמה, בניגוד לשאר הזמן, שבו הייתי מנותקת. לאורך השנים חקרתי את הגוף והתנועה מכיוונים מגוונים ולמדתי שיטה של התעמלות בריאותית, שנותנת כלים לפתח את היכולת העצמית להתרפא, להתחזק ולהתאזן. 

התפיסה שלמדתי ומצאתי בעצמי היא שהגוף יודע וזוכר איך להיות בריא, ואם רק נאפשר לו וניתן לו זמן, מרחב וכלים, הוא יעשה זאת. כדי שהגוף יוכל לעשות את מה שהוא יודע, אנחנו צריכים לעזור ולא להפריע. ממקום של דיאלוג, הקשבה, למידה וקבלה. אנחנו נולדים עם הידע הגופני השלם ובמשך החיים קיימות השפעות של סביבה וחברה, שככל שהן שליליות, כך הן מפריעות ופוגעות בתפקוד התקין. תנועה ופעילות גופנית מסייעות לגוף בבריאות, שיקום ממחלות ויצירת שינויים משמעותיים ביכולת. 

מובן שבמצבי מחלה צריך למלא הוראות של רופאים בדבר תרופות וטיפולים, והשיטות האלטרנטיביות הן לימוד וטיפול למניעה, שיקום והבראה. 

בבלוג אספר על חוויות הריצה שלי לבד, בזוג ובקבוצה, ואתן טיפים ותרגילים שעוזרים בתחומים שונים כמו גו ויציבה, פעילות גופנית, עיצוב הגוף ואנטי אייג'ינג. התוכן יכול לעזור למי שרוצה להתחיל לרוץ, למי שכבר רץ ולאנשים שרוצים לשפר את הבריאות והיכולת הגופנית. 

מאת: רוני וקסלר


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג