ביער, ביער, ביער נרכוב נרכוב….

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלונה גלבוע



בתור מורת דרך מוסמכת ומדריכת טיולים בארץ (כבר 10 שנים) ורוכבת אופני הרים חובבת… אני לעולם לא רואה טעם לעצמי להצטרף לטיולים מודרכים בארץ!
אני גם מכירה היטב את כל השבילים בהרי ירושלים, פינות החמד,
המעיינות הנסתרים… – בכל אופן – כך חשבתי עד שהחלטתי להצטרף יום אחד לטיול אופניים בהרי ירושלים של "טיולי ברבהר" בהדרכת ארז אזרחי.
אומנם הרבה שנים אני מטיילת להנאתי ומדריכה קבוצות בהרי ירושלים ובאמת הייתי בטוחה שארז לא יוכל להפתיע אותי ב"פינות נוף" חדשות או דרכים חדשות,
ו… טעיתי בגדול!

הגענו בוקר יום שישי ב 08:00 בבוקר כמו שתודרכנו, ל"בר בהר" (=תחנת מידע, מזנון ומסעדה חמודים וציוריים, מול מושב בר גיורא על רכס "נס-הרים" בהרי ירושלים):

אני, בעלי ועוד ארבעה חברים שהצלחנו להלהיב ברעיון של – טיול אופנים מודרך בהרי ירושלים.

בנקודת המפגש מצאנו עוד כמה חובבי רכיבה וטיולים, כמונו, סה"כ היינו קבוצה של כ-12 אנשים, מדריך (=ארז) וחובש-מדווש חביב!!!(=ניר)

ארז, מסתבר, מלבד היותו מדריך טיולים בארץ הוא גם מהמובילים בליגת הניווט הרכוב הארצי, בנבחרת ישראל (!!) וגם… תושב המושב מטע – ממש באזור!! מכל צירוף הנתונים האלה שלו –ניתן להבין שמדובר במישהו מקצועי ביותר שמכיר את אזור הטיול –על בוריו!!!

הטיול עומד לצאת לדרך! ארז מעמיד אותנו מול מפת האזור התלויה על לוח לצד המזנון ומראה לנו את תוואי הדרך אליה אנחנו עומדים לצאת.
מסביר קצת רקע גיאוגרפי-היסטורי-התיישבותי של האזור, אח"כ מציע אפשרות לרכוש פנימית רזרבית או סליים (=החומר הירוק הדביק שמזריקים לפנימית, נגד פנצ’רים) וגם "פאוור-בארס" ומיד אחרי שתמו כל ההכנות – קופצים על האוכף ויוצאים לטיול!

כבר במטרים הראשונים – ארז מוביל אותנו לשביל חביב ונסתר שמעולם לא הכרתי (ואני נותרת מופתעת!…). השביל ברוחב של טרקטורון, תחת צל האורנים, לוקח אותנו בעליה מתונה, בפיתול, אח"כ בירידה מתונה, אח"כ בירידה קצת פחות מתונה… ואז… פנצ’ר! לאחד הרוכבים – ברח אוויר מהגלגל.
תוך דקות ספורות ארז (במיומנות מקצועית) מחליף לו את הפנימית, מנפח וחוזרים לרכיבה!
כשאנחנו יוצאים מהיער המוצל, נפרש לנגד עינינו נוף מרהיב.
כולנו עוצרים להתרשם וארז עורך לנו סקירת נוף מלווה בהסברים אקטואליים למצב ההתיישבותי באזור.
בהמשך, אנחנו גולשים בירידה ארוכה וכייפית לכיוון מושב מטע ושם עוצרים לביקור במעין ניקבה – עין תנור, שריד ארכיאולוגי מרשים מן התקופה הצלבנית ואולי אפילו עוד קודם.
משאירים את האופניים על האדמה ויורדים ברגל כמה מטרים דרך ענפי עץ התאנה שבפתח המעין–לניקבה הבנויה והחשוכה שלו.

ארז מוציא פנס ומחלק לנו נרות ואנחנו חולצים נעלים ונכנסים יחפים, במים לתוך תעלת הניקבה – בחיפוש אחר נקודת הנביעה של המעין.
כמה הסברים היסטוריים מעניינים מפי ארז, מחליפים קצת סיפורי מערות, בדיחות עם החבר’ה לקבוצה ו… מתפנים לזלילת תאנים מהעץ בזמן שארז וניר מפתיעים אותנו ושולפים מתיקי הגב ערכת קפה ומכינים לנו קפה שחור – ממי המעיין!
איזה נקודה נחמדה ונעימה, בימי הקיץ החמים – לעצור ולנוח קצת.


הוי הלימונדה של בר בהר

אחרי האתנחתא והחלפת מידע ושיחות בענייני אופניים זה עם זה… אנחנו ממשיכים בטיול.
הפעם אנחנו במגמת עליה – עולים בשביל רחב ונוח שמשני צדדיו נפרש נוף מרהיב של הרי ירושלים שהולך ונפתח ומתרחב ככול שאנחנו מטפסים מעלה יותר במעלה השביל.
כל אחד בקצב שלו. מן הסתם – כולנו פחות או יותר ברמת רכיבה שווה ובאותו הכושר.
בהמשך, שוב אנחנו מתפתלים בתוך שביל קסום ביער תחת עצי האורנים, עוד עצירה אחת להדרכה, קצת מנוחה ומסיימים את הטיול חזרה בבר-בהר איפה שהשארנו את הרכבים.
אנחנו מתמוטטים מותשים, מיוזעים, ומרוצים עד הגג – על שולחנות העץ של הבר ושם, על השולחן מחכה לנו הלימונענע של בר בהר – הלימונדה הכי טעימה בארץ!!!! (-וזה בדוק!!!) מלימונים טריים סחוטים, נענע, סוכר והרבה קרח!!!! משקה מדהים!!
יחד עם ארז מסכמים את הטיול (סה"כ 20 ק"מ), שואלים עוד שאלות של הכרת השטח – מה שלא הספקנו לברר עם המדריך במהלך הרכיבה, מחליפים שוב מידע בנושא אירועי אופניים אחד עם השני ומתאמים עם החברים החדשים לרכיבה (שהכרנו רק בזכות הטיול) – שנחזור ונפגש שוב ביום שישי הבא!
ארז מספר לנו על המסלול ליום שישי הבא שכולל ביקור במעין אחר עם מים צלולים – לרחצה! ומראה לנו את המסלול הכללי על המפה.
ביום שישי אחריו יחכה לנו טיול רכוב במסגרת "סדנת ניווט" באזור יער הנשיא (=טיול רכוב ביער הכולל הכרות עם עקרונות הניווט התחרותי בצמידות למפת ניווט) ושישי אח"כ – טיול "אקסטרים" שכולל מסלול רכיבה על גבי סינגל-טרקס טכניים.
נשמע מעניין…

בטח נגיע!!! היה יופי!!!

אפילו למטיילת כמוני–מדריכת טיולים שמעולם לא מצטרפת לטיולים מודרכים כי יותר נעים ונוח לי לטייל לבד, גיליתי שיש יתרון עצום לטיול מהסוג הזה.

אחד היתרונות הגדולים הוא שלא צריך להיות תלויים במפה: לעצור, להסתכל, לנסות לנווט… או: לעצור בפיצול דרכים ולהתלבט ארוכות אם לקחת את השביל הזה או השני…( ואח"כ לגלות שהשביל שבחרתי – לא הכי מוצלח לרכיבה…)
במקום זה – יש מדריך מצוין שגם מכיר היטב את השביל, מכיר מצוין את השבילים ליד ואת כל האזור (כיוון שהוא תושב המקום), גם נווט מצטיין (=כך שאי אפשר ללכת לאיבוד אם מטיילים איתו)–וגם מכונאי אופניים-למקרה של תקלות שונות באופנים במהלך הרכיבה.
חובש מדווש כבר הזכרתי?…
ויתרון נוסף: קבוצה קטנה (ולא המונית) של רוכבים נוספים בעלי מכנה משותף אחד: אוהבי רכיבה, טבע וטיולים (ארז סיפר שהוא מגביל את גודל הקבוצה לכמות נרשמים של לא יותר מ 15 )!
= אז הנה לכם השילוב המצוין לטיול רכוב בחיק הטבע שהוא רציף, נעים, מלווה הסברים מעניינים, ומשולב בפינות חמד קסומות ולא מוכרות!

תנסו את זה פעם! – ממליצה מאוד!!!

אלונה

קישורים קשורים
תמונות מטיולים אחרונים
עוד טיול



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג