בין פורים לפסח: זה הזמן להתחייב לדיאטה

שמירה על אורח חיים בריא ויצירת הלך רוח חיובי לפני פסח יסייעו לכם להימנע מעלייה במשקל בחג עצמו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שמירה על אורח חיים בריא ויצירת הלך רוח חיובי לפני פסח יסייעו לכם להימנע מעלייה במשקל בחג עצמו

מאת:נורית רייכמן


תחושת האביב המורגשת בימים האחרונים מביאה עמה התעוררות ורעננות ומפוגגת את תחושת החורף, שאופיינה בקור, סגריריות, שהייה מרובה בבית, רצון להתחמם ולאכול יותר. כניסה לתהליך שמירה על אורח חיים בריא ויצירת הלך רוח חיובי טרם חג הפסח יסייעו למניעת עלייה במשקל לפני החג ובחג עצמו.

לפניכם ארבע סיבות לכך שמומלץ להתחיל כבר עכשיו:

1. חיסול חמץ
ההכנות לחג, שכוללות את חיסול מאגרי החמץ, מולידות לא אחת אכילה מוגברת של פחמימות בתקופה זו. שאריות של אריזות פסטה, קרקרים, בייגלה, בצקים ומאפים הנמצאים בהקפאה ועוד, נזרקים ישירות לבטנם של בני המשפחה במטרה להיפטר מהחמץ בבית. שמירה על התנהגות אכילה מודעת תמנע אכילה מופרזת זו.

2. אכילת חמץ בחוץ לאחר הניקיונות
בתקופה הקצרה טרם החג ,לאחר ניקיונות החמץ, רבים מוצאים עצמם אוכלים יומיום אוכל מהיר בחוץ שרובו מאופיין כעתיר בצק ושומן. גם במקרה זה, כאשר נמצאים בתהליך והדיאטה נמצאת על סדר היום ניתן למזער אכילת ג'אנק פוד בשבוע שלפני החג, ולערוך בחירות אכילה נכונות יותר בחוץ. 

3. ניקיונות כמנוף לחזרה לכושר
ניקיונות מאומצים הם ללא ספק פעילות גופנית לכל דבר.יש לנצלם לטובה ולמנף את העבודה הפיזית המאומצת על מנת להיכנס לאווירת כושר עוד לפני פסח. פעילות השרירים, בנוסף להוצאה האנרגטית הנלווית לפעילות הפיזית, יכולים לתרום לתהליך.

4. מתח נפשי טרום החג
התקופה שלפני פסח מולידה לא אחת מתח נפשי שיכול להוות טריגר לאכילה רגשית. ההכנות הרבות והמתחים שצצים לפני החג בנושאי ניקיון, משפחה, האירוח, היציאה מהשגרה, היווצרות חלל של זמן ורגש, עלולים להוביל לאכילת יתר ולעלייה במשקל (האנשים הבודדים, רווקים או כאלו שאיבדו אדם קרוב וחשים בחסרונו במהלך החג, מועדים יותר לתופעה זו). הפגת המתחים דרך פעילות ספורטיבית והפניית האנרגיה לכיוון חיובי דרך אכילה מודעת יכולים לעזור בניהול המצב הרגשי, כך שלא יופנה לאכילה רגשית ולכניסה למעגל קסמים שלילי. 


לסיכום, ישנם רבים שממתינים לסוף פסח כדי לפצוח בדיאטה ולתקן את עודפי המשקל שנוצרים במהלך חג עתיר קלוריות זה (בפסח אנשים בישראל עולים כ-2 ק"ג בממוצע במשקל!). התזמון של ההתחייבות לשמירה על אורח חיים בריא בין פורים לפסח יצור מצב שבו לא יהיה רצון לפגום בתהליך, כמו גם יכניס למודעות ולהלך רוח חיובי ואביבי.

תמונות:
1 – Rainer Zenz
2 – יהודית גרעין-כל
3 – Three7zero

21.3.2012




 

נורית רייכמן – דיאטנית קלינית וספורט, ברשת הנשית לחיטוב והרזייה סטודיו C – סניף רחובות, חברה בעמותת "עתיד" עמותת הדיאטנים בישראל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג