בייג'ין 2008 – סיכום סוף השבוע

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:הועד האולימפי

&nbsp

אלכס שטילוב עלה לגמר מכשיר הקרקע, גל נבו ותום בארי קבעו שיאיים ישראלים בבריכה האולימפית ומקום חמישי לגל יקותיאל. הנבחרת הישראלית מצליחה להגיעה להישגים אישיים אך בינתיים המדליות לא נראות באופק. לעומת זאת, השחיין מייקל פלפס שובר שיא עולם




אלכס שטילוב בתרגיל הקרקע

אלכס שטילוב השיג בבוקר שבת את המטרה שהציב לעצמו לקראת משחקי בייג`ין כשהעפיל לגמר תרגיל הקרקע מהמקום השמיני והאחרון עם תוצאה של 15.600. את שלב המוקדמות בקרב רב סיים עם ציון כולל של 87.800 נקודות שלא הספיק לו כדי להתברג בין 24 הראשונים ולהעפיל לגמר הכולל. תרגיל הקרקע נחשב למכשיר החזק ביותר שלו, אחרי שהעפיל פעמיים ברציפות לגמר מכשיר זה באליפות העולם.

"אני מרוצה מאוד. שמחתי לפני שראיתי את הציון", אמר שטילוב מיד לאחר התרגיל והוסיף, "הכל היה טוב ואין על מה להתלונן, עשיתי תחרות בלי נפילות ויש לי סיבה להיות מרוצה".

שטילוב, המתנשא לגובה של 1.82 מ`, הוא המתעמל הגבוה ביותר בתחרות. הוא פתח היטב על הסוס כשהשיג ציון גבוה יחסית של 15.575. לאחר מכן רשם ציון סביר של 14.500 על המקבילים. אלא שאז הגיע תרגיל פחות טוב שלו על המתח שהקנה לו ציון נמוך יחסית של 14.225 בתרגיל הקרקע השיג ציון של 15.600, ובטבעות 14.075. ציונו המצטבר 87.800 נקודות.

תרגיל הקפיצות על סוס של שטילוב היה טוב והישראלי נראה מרוצה מאוד אחריו ואף סימן עם אגרוף קמוץ לעבר המשלחת הישראלית ביציע. אלא שהציון הוריד אותו לקרקע, תרתי משמע, כשראה שקיבל 15.600 נקודות..

גילי לוסטיג ראש המשלחת אמר, "דפקו אותו בציון, הוא היה שווה יותר. הוא נתן הופעה מאוד מכובדת, היה טוב בכל המכשירים ולא נפל מאף מכשיר, ובמשימה העיקרית שלו, גמר הקרקע, העפיל לגמר. אם השופטים יהיו עקביים, אז הסיכויים שלו טובים".

גל נבו ותום בארי קבעו שיאיים ישראלים בבריכה האולימפית בבייג`ין

פתיחה חלומית למשלחת הישראלית בבריכה האולימפית בבייג`ין. גל נבו זינק למשחה מוקדמות 400 מטר מ.א. וקבע שיא ישראלי מדהים של 4:14.03 דקות. גל מחק את השיא הקודם של מיקי חליקה שעמד על 4:17.49 דקות ונקבע באליפות אירופה באיסטנבול לפני 9 שנים (מדליית כסף בזמנו) וכמו כן שיפר את שיאו האישי ביותר מ-6 שניות. גל דורג דורג במקום ה- 11 הכללי.

תום בארי קבע שיא ישראלי חדש במשחה ל-100 מטר חזה עם זמן של 1:02.42 דקות, שיפור של עשירית השניה לשיאו בן 13 השנים של ואדים אלכסייב מאליפות אירופה בוינה ב-1995.
האירני מוחמד עלירזאי שהיה אמור לשחות באותו מקצה של תום, לא התייצב למשחה.

אניה גוסטומלסקי זינקה למשחה 100 מטר פרפר ופתחה מהר את 50 המטרים הראשונים עם זמן של 27.74 שניות. בהמשך נחלשה מעט אניה אך סיימה במקום ה-36 הכללי עם שיא אישי של 59.50 שניות, השלישי בהיסטוריה של משחה זה בישראל.

מקום חמישי לגל יקותיאל

זה היה קרוב, אבל רק הסתיים ברק כמעט. הג`ודוקא הישראלי גל יקותיאל נוצח היום (שבת) בקרב על מדליית הארד במשקל עד 60 ק"ג אחרי שהפסיד לאלוף העולם, רובן הוקס מהולנד.

יקותיאל, שסיים את דרכו בבייג`ין, ראוי בהחלט למחמאות על הופעה נהדרת מפתיחת יום התחרות. לקרב על המדליה האולימפית עלה גל אחרי שניצח בגמר בית הניחומים. לצערו, הוקס התברר כיריב קשה מדי. למרות ההישג, יקותיאל שידר בעיקר אכזבה בסיום: "לא נכנסתי לקרב כמו שצריך, לא הגבתי טקטית למהלכים של ההולנדי. נתתי לו לשלוט בקרב. הוא הרחיק אותי ולא הצלחתי להתקרב, הפרעתי לעצמי לחשוב. אני אבכה הלילה כשאגיע לחדר".

הג`ודוקא כבר הגיע מספר פעמים לקרבות על מדליות, באליפויות שונות, ותמיד איכשהו זה נגמר עם מקום חמישי: 'אני חושב שאני עדיין לא בשל למדלייה כנראה. היה לי יום לא רע בסך הכול, בטוח אבכה שאגיע הלילה לחדר בכפר, אבל אני מתכוון להמשיך לעבוד קשה בעתיד'.

מדליית זהב ראשונה ושיא עולם למייקל פלפס

מדליית זהב אחת בכיס, עוד שבע נשארו בדרך לשבירת שיאו של מארק ספיץ. מייקל פלפס עמד הבוקר (ראשון) במבחן ראשון בבייג`ין, משחה ה-400 מ` מעורב אישי, ועמד בו בהצלחה. השחיין האמריקאי עצר את השעון על הרבה לפני המתחרים, הסתכל למעלה וראה את הלוח על 4:03:84 דק`. גם זהב ראשון, גם שיא עולם חדש.

עבור פלפס בן ה-23 זאת הייתה מדליית זהב אולימפית מספר 7. לעיני נשיא ארה'ב ג`ורג` בוש הוא שיפר את שיאו של תום דולן מספטמבר 2000. ראיין לוכטה, חברו של פלפס למשלחת האמריקאית, אכזב כשסיים רק במקום השלישי (4:06:08 דק`), לאסלו צה ההונגרי קטף את מדליית הכסף עם 4:06:16. המשחק הבא של פלפס יהיה 4*100 חופשי ביום שני, כשהאמריקאים ינסו להתקדם אחרי שזכו באתונה במדליית הארד.

שיא אולימפי נקבע במקצה השני של ה-100 מטר חזה לגברים, כשאלכסנדר דאלה הנורבגי קבע זמן של 59.16 שניות. קוסוקה קיטאג`ימה ניצח בחצי הגמר הראשון עם תוצאה של 59.55. בניגוד לפלפס הפייבוריט שזכה, בגמר ה-400 מ` חופשי נפלו הפתעות גדולות. המועמד לזהב לארסן יאנסן סיים רק במקום ה-3 וגרנט האקט האוסטרלי, מי שהיה אמור לסכן אותו, הגיע רק חמישי. טייוואן פארק הדרום קוריאני זכה בזהב עם 3:41:86 דק`, לי ז`אנג הסיני סיים שני עם 3:42:78. יאנסן הסתפק ב-3:42:78.

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג