בוקר טוב עולם: 7 הדברים שפוגעים באימוני הבוקר שלכם

ממה צריך להימנע ומה צריך לעשות כדי להפיק מעצמנו את הביצועים המיטביים בריצות הבוקר המוקדמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל אחד מאיתנו חווה ריצות טובות וריצות פחות טובות, ומי שרץ בשעות שונות מתמודד עם נסיבות שונות. לכולנו יש שעון ביולוגי שמעדיף שעה מסוימת ביממה לריצה ויש אנשים שמעדיפים באופן טבעי את שעות הבוקר לעומת אחרים שמעדיפים שעות אחרות. התזמון של האימונים לפי השעון הביולוגי יכול להועיל, אבל לפעמים שעות הבוקר הן השעות היחידות שבהן אנחנו יכולים לרוץ ולפעמים גיוון בשעות הריצה יכול גם הוא להועיל.

גיוון בשעות הריצה יכול גם הוא להועיל | צילום: Woman photo created by freepik – www.freepik.com

עוד כתבות בנושא 
מהי נוקשות שרירים בבוקר ואיך מטפלים בה?
אתם אנשי בוקר או ערב? מתי עדיף להתאמן? 
הפסקתם לרוץ? 7 טיפים שיעזרו לכם לעשות קאמבק 

כך למשל מי שלא רץ באופן טבעי בבקרים יפיק תועלת מביצוע של חלק מהאימונים בבקרים אם הוא מתכנן להשתתף במרוץ שמתקיים בשעות הבוקר. באתר ראנרס וורלד בדקו את הסוגייה והבינו שחשוב לזכור דבר אחד: כל ריצה היא עדיפה על לא לרוץ בכלל. אפילו אם מדובר באחד הימים שבהם זה מרגיש קשה ובכלל אין מטרה באופק – זה עדיין לצאת ולעשות את זה וזה מה שחשוב בריצה. ואלה הם הגורמים שעלולים להפריע לכם לתפקד כמו שצריך בריצות הבוקר.

1. ארוחת ערב מאוחרת

אז אמנם אין ערבויות לריצה טובה דווקא בשעות הבוקר (או בכל שעה אחרת) ומה שחשוב זה שנוכל להגדיר בכל יום מהי השעה הכי טובה עבורנו לריצה. אבל כשאתם יודעים שאפשרות היחידה שלכם לרוץ ביום הקרוב היא בשעות הבוקר המוקדמות, תצטרכו לעשות כמיטב יכולתכם כדי לאכול ארוחת ערב קלילה הכי מוקדם שאפשר ביום שלפני.

בנוסף, כדאי שהארוחה תהיה כמה שיותר פשוטה. היא יכולה להיות מורכבת למשל מ-85 גרם של בשר רזה, ירקות וקינואה.

2. לא ישנים מספיק 

השינה היא חיונית, על אחת כמה וכמה לספורטאים, אז אין לזלזל בחשיבותה. מחקרים שנעשו בנושא השינה רק מעצימים את החשיבות שלה. כשהשינה איכותית הגוף מתאושש מהאימונים, מה שהופך את השינה לחלק בלתי נפרד מתכנית האימונים, אפילו אימון משלים. כשמתאמנים למרוץ מסוים ויש ריצות בוקר בתכנית, רצוי מאוד לכוון ל-8 שעות שינה בלילה.

אז איך אפשר ליהנות מכל הטוב הזה מבלי להרגיש עייפים? | צילום: pixabay

3. כל הזמן מכבים את השעון המעורר 

זה מה שגורם לנו להתחיל את היום ברגל שמאל ועלול לגרום לנו לוותר סופית על הריצה היומית מאחר ותחושת הפספוס של הזמן היא משמעותית. ולכן אחד הטיפים הטובים ביותר לאנשים שמכוונים שעון מעורר כדי לקום לרוץ הוא להניח אותו כמה שיותר רחוק מהמיטה, וזה ייאלץ אותנו לקום מהמיטה ולהתחיל לזוז. אם אזעקת שעון מעורר אחת לא מספיקה, אפשר לכוון ליותר אזעקות.

4. יותר מדי התעסקות על הבוקר בהכנה לריצה 

לא צריך להגיע למצב שידרוש מאיתנו יותר מדי חשיבה על הבוקר. לכן מומלץ להכין את בגדי הריצה והציוד בערב לפני, כדי שהכל יהיה מסודר עבורנו לרגע שבו אנחנו קמים. יש רצים שאפילו ישנים בבגדי הריצה שלהם כדי שהם פשוט יוכלו להתגלגל מהמיטה לריצה.

5. אתם "זורמים מדי"

הגישה של "אני אראה איך אני מרגיש בבוקר" עובדת לעתים רחוקות כאשר המטרה שלנו היא לצאת לרוץ מוקדם. ולכן כפי שאנחנו מכינים בערב את הציוד לקראת ריצת הבוקר, כדאי גם לתכנן את המרחק, המסלול והקצבים המיועדים כדי שנוכל לתכנן את הריצה הזאת כשאנחנו הולכים לישון.

6. מדלגים לגמרי על ארוחת הבוקר 

רמת סוכר נמוכה בדם היא דרך נהדרת להרוס את ריצת הבוקר. רמות הסוכר בדם מגיעות לערך הנמוך ביותר כשאנחנו מתעוררים בבוקר אחרי שצמנו במהלך הלילה, כך שאפילו ריצה קצרה עלולה לגרום לסוכר בגוף לרדת מהרמה הרצויה.

אפילו ארוחת בוקר קטנה מראש כמו חטיף אנרגיה, בננה או לחם קלוי עם מעט חמאת בוטנים יכולה להציל את ריצת הבוקר שלכם.

בסופו של דבר, אין על שעות הבוקר המוקדמות | צילום: pixabay

7. מתחילים מהר מדי 

תמיד תתחילו את אימון הבוקר שלכם בחימום, וזה אומר הליכה או ריצה ממש קלה של 5 עד 10 דקות לפני שמגדילים בהדרגה את הקצב לרמה הרצויה, ומי שמרגיש שהוא צריך ללכת אפילו יותר לפני זה בהחלט הגיוני ומבורך. חשוב לזכור שלסיים את הריצה חזק (ולא להתחיל) זה משהו שנותן דחיפה ענקית, גם מבחינה נפשית, לכל שאר היום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג