בוחרים אופניים לכנסת

ביום שני 9.2.2009 ערב לפני פתיחת הקלפיות לכנסת ירכבו ברחבי תל אביב מאות רוכבי אופניים ומחליקי רולר בקריאה להצביע בעד מפלגות המחויבות לפעול למען איכות החיים והסביבה ולקדם רכיבה על אופניים בישראל • הרוכבים יצאו בשעה 20:00 מהרחבה שמול קריית הממשלה בדרך מנחם בגין פינת קפלן בתל אביב • לרכיבה יצטרפו חברי כנסת ממפלגות שונות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום שני 9.2.2009 ערב לפני פתיחת הקלפיות לכנסת ירכבו ברחבי תל אביב מאות רוכבי אופניים ומחליקי רולר בקריאה להצביע בעד מפלגות המחויבות לפעול למען איכות החיים והסביבה ולקדם רכיבה על אופניים בישראל • הרוכבים יצאו בשעה 20:00 מהרחבה שמול קריית הממשלה בדרך מנחם בגין פינת קפלן בתל אביב • לרכיבה יצטרפו חברי כנסת ממפלגות שונות

מאת:שוונג תקשורת

תחת הכותרת "בוחרים אופניים לכנסת" יצאו ביום שני הקרוב ערב לפני פתיחת הקלפיות לבחירות לכנסת, מאות רוכבי אופניים ומחליקי רולר לרכיבה ברחבי תל אביב. הרוכבים יקראו לציבור להצביע בעד מפלגות המחויבות לפעול למען איכות החיים והסביבה ולקדם רכיבה על אופניים בישראל. אל רוכבי האופניים יצטרפו חברי כנסת ממפלגות שונות. הרכיבה תיערך ביוזמת עמותת ישראל בשביל אופניים, הפועלת לקידום תחבורת אופניים ברחבי הארץ. 


בוחרים אופניים / תמונות: עופר כהן 

 

 

"סביבה היא לא רק פרחי בר ודולפינים, סביבה היא גם זיהום האוויר בערים, ההמתנה הממושכת לתחבורה ציבורית, העדר שבילי אופניים ותאונות דרכים. סביבה היא גם תחבורה, בריאות ודיור ושותפות של הציבור בקבלת החלטות. אנחנו קוראים לציבור הרחב לממש את זכותו וחובתו האזרחית להצביע, ולהכניס לכנסת ה – 18, את חברי הכנסת המחויבים לפעול למען איכות החיים, איכות הסביבה של כולנו," אומר יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים וזוכה פרס הגלובוס הירוק לשנת 2008 על הצטיינות בפעילות למען הסביבה.

"למאות האזרחים המודאגים, המתגלגלים למען איכות החיים ואיכות הסביבה, ביום שלפני הבחירות, יצטרפו אחרי הבחירות אלפים רבים, מודאגים לא פחות, שיסייעו לחברי הכנסת הנבחרים לממש את התחייבויותיהם וביניהן להצביע בעד הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים בקריאה שנייה ושלישית," מדגיש אליק מינץ, רכז צוות רולר בשביל אופניים. 

 

 

 

 

הרוכבים יצאו בשעה 20:00 מהרחבה שמול קריית הממשלה בדרך מנחם בגין פינת אליעזר קפלן בתל אביב ביחד עם חברי כנסת ממפלגות שונות. עמותת ישראל בשביל אופניים הזמינה את כל חברי הכנסת המכהנים כיום ואת חברי הכנסת העתידים לכהן בכנסת הבאה. רוכבי אופניים ומחליקי רולר המעוניינים להצטרף לרכיבה ההמונית מוזמנים להגיע לנקודת היציאה בשעה 20:00. קבוצות מאורגנות ופעילי סביבה המעוניינים לקבל פרטים נוספים לגבי הרכיבה מוזמנים לפנות בדואר אלקטרוני.

על הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים

ועדת השרים לענייני חקיקה, אישרה בחודש יולי 2008 בקריאה טרומית את הצעת חוק לעידוד תחבורת אופניים, אותו יזמו ח"כ דב חנין וח"כ מיכאל מלכיאור, יושבי ראש השדולה הסביבתית חברתית בכנסת. להצעה הצטרפו בתמיכה כ – 70 חברי כנסת נוספים, מכל סיעות הבית. הצעת החוק שגובשה על ידי עמותת ישראל בשביל אופניים בסיוע עמותת אדם טבע ודין וארגון מגמה ירוקה, כוללת בתוכה חובת תיאום בין הרשויות המקומיות ומשרד התחבורה, יצירת רשת שבילי אופניים בטוחים ונוחים לשימוש, שניתן להגיע באמצעותם מכל נקודה לכל נקודה בכל עיר וישוב, הסדרת האפשרות להעלות אופניים על רכבת ישראל ועל הרכבת הקלה, הסדרת מתקני חניה רבים לאופניים, הקמת מקלחות לרוכבים במקומות עבודה ויצירת תמריצים כלכליים אשר ילוו את יישום החוק. בנוסף כוללת הצעת החוק גם תיקון של פקודת התעבורה והטלת חובת חבישת הקסדה על אוכלוסייה הנתונה בסיכון גבוה של ילדים עד גיל 16 והשארת חבישת הקסדה לשיקול דעתם של מבוגרים המשתמשים באופניים כאמצעי תחבורה. בדברי ההסבר לחוק הודגש כי רשת הכבישים בישראל צפופה, הגודש בדרכים רב מאוד ורבים מאזרחי המדינה מבלים מדי יום שעות ארוכות בהמתנה בפקקים. לרכיבה על אופניים חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב הפרטי אשר יפחית את הגודש בדרכים ויקטין את מספר הפקקים. לחוק שכאמור עבר בקריאה טרומית בכנסת, נותרו עוד כמה שלבי חקיקה עד שיאושר.

המלצות לציבור

 

על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי, חצי שעה יומית של רכיבה על אופניים עשויה להפחית בכ – 50% את הסיכון לחלות במחלות לב ובסוכרת, בכ –  30% את הסיכון לפתח יתר לחץ דם ואף להקל על תסמיני דיכאון וחרדה. על פי המלצת האגודה למלחמה בסרטן, ביצוע פעילות גופנית סדירה כגון רכיבה על  אופניים  כ – 30 דקות על פני כ – 5 ימים בשבוע, מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן השד ב- 40%. על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי, על פי המלצת האגודה למלחמה בסרטן, ביצוע פעילות גופנית סדירה כגון רכיבה על  אופניים  כ – 30 דקות על פני כ – 5 ימים בשבוע, מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן השד ב- 40%.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג