בדרך למרתון טבריה?

אם התשובה היא כן, עצרו רגע לקרא, וקבלו מבט אל תוך הכאב פנימה, רגע לפני שאתם מעלים ק"מ והזמנים מתארכים, והכי חשוב, כשכואב לכם תבדקו שזרימת הדם תקינה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אם התשובה היא כן, עצרו רגע לקרא, וקבלו מבט אל תוך הכאב פנימה, רגע לפני שאתם מעלים ק"מ והזמנים מתארכים, והכי חשוב, כשכואב לכם תבדקו שזרימת הדם תקינה

מאת:טלי שיאצו


כתוצאה משימוש מוגבר והעמסה על השריר נוצרים קרעים מיקרוסקופיים השריר מתארך תוך כדי כווץ ובונה את עצמו מחדש בצורה חזקה יותר. שרירים תפוסים חוסמים זרימת חמצן וחומרי הזנה המגיע מהדם ומחלישים אותו, (האימון הופך לכבד וקשה יותר) מצב שיכול להוביל לדלקות חלק מהדלקות מינוריות הנשארות למספר ימים וחלק מהדלקות הופכות לפציעות של ממש עד להפסקה מוחלטת של כל פעילות באזור הדלקתי.


מרתון טבריה / צילום: טלי שיאצו 

הספקה של זרימת דם תקינה תגרום להתאוששות מהירה של השריר (האימון יהיה יותר קל והתוצאות יהיו טובות יותר) ולשמירה מפני הידרדרות לפציעות חמורות יותר כגון קרע בשריר או שבר מאמץ. אחת הבעיות השכיחות בדרך למרתון. אחד התפקידים החשובים של השרירים הוא להגן על השלד, לספוג את המאמץ. במצב של עייפות השריר, העומס עובר לשלד או לחילופין בהגברת עומסים בצורה לא מדורגת, מאמץ שהעצם לא הספיק להסתגל אליו. גם העצם עשויה מתאים וגם שם ישנו תהליך של פירוק ויצירה מחדש של תאי העצם, כמו כל רקמה אחרת בגוף. במצבים של שבר מאמץ, תהליך פרוק התאים מהיר יותר מבנייתו.

אם הבחנתם בשבר מאמץ בשלב ההתחלתי, מנוחה יכולה לפתור את הבעיה, החמרה של שבר מאמץ יכולה לגרום לשבר מוחלט שלעיתים מוביל לניתוח.
אחת הדרכים הטובות לעזור לשריר להתאושש הוא עיסוי ספורטאים.


עיסוי ספורטיבי / צילום: עומר לוי

כיצד מועיל העיסוי הספורטיבי ומה הם יתרונותיו?
• תפקוד מחזור הדם משתפר בעזרת העיסוי המעודד את זרימת הדם, הובלת חמצן והזנה מהדם אל הרקמות ומנקז חומרי פסולת מהרקמות לדם ולמערכת ההפרשה.
• העיסוי עוזר לחזרה הורידית בכך שמעודד את זרימתן של כדוריות הדם האדומות ש"מתעצלות" ונצמדות לדפנות כלי הדם, הוא עוזר להן לחזור ללב ולהוביל חמצן ובכך מטפל גם בעייפות.
• מפזר הצטברויות נוזלים, משחרר התקשויות והתכווצות שרירים, מוריד את מתח השריר, מתקן רקמות וכן מקצר את זמן ההתאוששות.
• מחזק את רקמת העצמות (מונע שברי מאמץ), רקמת השרירים , תאי העור ותאי העצב.
• ממריץ את נוזל הלימפה, עוזר בפינוי חומרי פסולת ומאיץ הגעת חומרי בניין לרקמות הגוף ובכך מסייע בהחלמה של דלקות ומקל על לחץ עצבי.
• מעמיק את השאיפה של מערכת הנשימה, מקל במתחים נפשיים ומביא שלווה ורגיעה, דבר המחזק את המערכת החיסונית.

מומלץ לעשות טיפול בשבוע, ומרגע הטיפול ועד למחרת לא להתאמן, הכי מומלץ לעשות את הטיפול סמוך ליום חופש או לאימון קל.

לסיכום, נכון שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עושים מרתון, וזה הפך אותו לספורט פופולארי (עדיין לא עממי אבל אפשרי) בארץ ובעולם, אבל העומס על הגוף נשאר אותו הדבר וזה עומס גדול מאוד! אם אתם ספורטאים שחוששים מפציעות וחשוב לכם לעבור את המרתון בשלום, זה הזמן, רגע לפני המרחקים הארוכים בהם העומסים גוברים להכניס את העיסוי לתוכנית האימונים שלכם להגיע לתחרות במצב מקסימלי של הגוף וכן התאוששות מהירה מאימון לאימון,
שיהיה בהצלחה.
—————————————————————————————————–
טלי שיאצו, מטפלת שיאצו בכירה, טריאתלטית, ומתמחה בשיקום פציעות ספורט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג