באופן רשמי החלה מדידת המסלולים של מרתון סמסונג ת"א 2014

שינויי המסלול של מרתון ת"א שייצאו השנה משדרות רוקח, הצריכו מדידה מחודשת של המקצים. לטובת הנושא הוטס לישראל נציג ארגון ה-AIMS הבינ"ל, האחראי למדידתם של מרתונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שינויי המסלול של מרתון ת"א שייצאו השנה משדרות רוקח, הצריכו מדידה מחודשת של המקצים. לטובת הנושא הוטס לישראל נציג ארגון ה-AIMS הבינ"ל, האחראי למדידתם של מרתונים

מאת:ארן הרשלג


מי שנסע ביום חמישי על שדרות רוקח בתל אביב, היה יכול לראות דמות רזה מעוטרת שפם הולכת על שביל האופניים העירוני ומודדת באיטיות וסבלנות מרחקים משוערים על האספלט. הפעולה המוזרה הזו מתרחשת פעם בשנה, במסגרת ההכנות למרתון תל אביב. הדמות המתוארת היא לא אחרת מאשר תדיאוש דז'ינקונסקי שהגיע אלינו מפולין והוא נציג ארגון ה AIMS- הבינ"ל, שאחראי למדידתם של מרתונים ותחרויות ריצה למרחקים ארוכים.


דז'ינקונסקי. מדד כבר למעלה מ-200 מרוצי מרתון בעולם צילומים: אורן גולן

 
דז'ינקונסקי היה עסוק ורתום כולו למטרה כאשר הניח את מכשיר המדידה ללא שהות ומדד באריכות את המרחק. מן הצד השני תמך בו הרץ המוכר עמית נאמן שמכיר את התוואי לא מאתמול. מכיוון שמסלול המרתון ושאר המקצים שונה השנה וההזנקה והסיום לא יתקיימו באזור גן צ'רלס קלור, הגיע דז'ינקונסקי לישראל החמימה בפעם הרביעית על מנת לקבוע במדויק את המרחק של כל מקצה ומקצה. המודד הפולני בן ה-62 מדד כבר למעלה מ-200 מרוצי מרתון בעולם והוא בעצמו גמא למעלהמ-200 מרתונים בעצמו מגיל 26 ועד היום.
    
תדיאוש, ימדוד את המסלולים בסיוע צוות מקומי ורכבי משטרה שיאפשרו למודד לרכוב על אופניו במסלול הקצר ביותר העובר בין הרחובות, לפי כללי AIMS. על פי כללים אלו, אופני מדידה שכוילו בקפידה על מסלול נתון, סופרות באמצעות מד סיבובים, את סיבובי הגלגל. נתונים כמו משקל המודד, ניפוח הצמיגים והטמפרטורה, צריכים להיות קבועים או להילקח בחשבון לעדכון המרחק.

אל דז'ינקונסקי התלווה אופיר וגמן, מנהל מחלקת הספורט של עיריית תל אביב-יפו, שסיפר כי השנה יעברו המקצים קודם באזור צפון תל אביב עד לחוף תל ברוך, ובהמשך המרוץ יגלוש לשלל האתרים האורבניים הידועים של העיר עד למדרון יפו בדרום שהתווסף כיעד לאחר שבוטל האזור של הדר יוסף.


דז'ינקונסקי (משמאל) ווגמן באזור המדידה בסמוך לשדרות רוקח



מדוע בעצם עבר האירוע כולו מאזור גן צ'רלס קלור לשדרות רוקח בסמוך לגני יהושע?
וגמן: "מרתון תל אביב עבר משום שהאזור של גן צ'רלס קלור הוא כר דשא ויש חשש שאם יירד גשם באותו יום, אנשים אחרי הריצה יחליקו שם וחשוב היה לנו להימנע מכך. העברנו את ההזנקה והסיום לחניון האספלט של גני יהושע, מה שמצריך מבחינתנו להקים אוהל מקורה ענק נגד גשם, על מנת שיאכלס את כל המשתתפים".

ההזנקה עצמה, מציין לסיום וגמן, תהיה בסמוך לגשר להולכי הרגל שמחבר בין החניון לגני התערוכה, כאשר הריצה תתחיל עם הפנים לכיוון מערב.

תמונת דף הבית: אורן גולן

5.1.2014


   אֹרן הרשלג
   עורך ראשי אתר Shvoong




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג