"את סרטן המעי הגס עברתי בצורה קשה והמסר שלי הוא לכו להיבדק ובואו למרוץ התחתונים"

המאמן קובי צבילה ניצח את סרטן המעי הגס ובראיון עימו הוא מספר כמה חשוב לו שיגיעו רצים רבים ל"מרוץ התחתונים", על מנת להגביר את המודעות ואת חשיבות הבדיקות למניעת המחלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"כשביקשו ממני להיות חלק ממרוץ בתחתונים, הרגשתי צמרמורת, חשתי סוג של סגירת מעגל", מספר המאמן קובי צבילה, "לא רבים יודעים, אבל את מלחמת סרטן מעי הגס עברתי לפני כשני עשורים בצורה מאוד קשה ותוקפנית. ביום בהיר אחד ללא שום התראה כזו או אחרת, מצאתי את עצמי על שולחן הניתוחים, כאשר הרופא המנתח הסתכל עלי בפנים עצובות ואמר 'אתה חייב לנצח, זה לא יהיה קל'. באותו הרגע, ידעתי שניצחתי".

%d7%a7%d7%95%d7%91%d7%99-%d7%a6%d7%91%d7%99%d7%9c%d7%94

את מלחמת סרטן מעי הגס עברתי בצורה מאוד קשה ותוקפנית

אך התברר כי היו לו גרורות ולכן הוא עבר לאחר הניתוח עוד שנה של טיפולים כימותרפיים קשים. "הטיפולים גרמו לי לחולשה קשה וסבל רב. החלטתי שאני עושה שינוי חד בחיי", הוא מציין ומוסיף, "התחלתי לרוץ בלי יותר מדי יומרות והתאהבתי מיד. רצה הגורל והמאמן ב"קבוצת רצי קאנטרי דקל" עזב כמה חודשים אחרי שהצטרפתי אליה וכיוון שלא היו אלטרנטיבות התבקשתי להחליף אותו, וכך הפכתי למאמן ריצה זמן קצר יחסית אחרי שהתחלתי לרוץ. אחרי שהתחתנתי ונולדו ילדיי הפסקתי לרוץ באופן מסודר, אבל לאחר כמה שנים הבנתי שהילדים כבר די גדולים והגעתי למסקנה שזה הזמן לחזור לעניינים. במרוץ הלילה של נייקי ב-2010, פגשתי במקרה את חלק והחלטתי אז שאני אקים קבוצה שאנשים יכולים להצטרף אליה באופן חופשי ובחינם. כך נוצרה קבוצת 'הרצים החופשיים'. אני פה חברים, לומר לכם, ולבקש ממכם, אל תגיעו למצב הזה, היום, תוך בדיקה אחת פשוטה (קולונוסקופיה), ניתן לגלות אם יש משהו וניתן לטפל בכך כבר בתהליך הבדיקה. המסר שלי אליכם הוא לכו להיבדק ובואו איתי למרוץ התחתונים".

%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%a5-%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%9d

להרשמה למרוץ התחתונים לחצו כאן

אם לא היית מאמן, באיזו עבודה היית בוחר?
קובי: "אם לא הייתי מאמן, אני חושב שהייתי פסיכולוג".

השאלה הכי נפוצה ששואלים אותך?
קובי: "השאלה הכי נפוצה היא 'איך אתה עושה את זה?' התשובה 'פטרוצביליה' כמובן".

משפט מפתח שאתה נוהג לומר?
קובי: "משפט מפתח מבחינתי הוא 'הכל מתחיל ונגמר בראש', אם החלטת שאתה עומד לעשות משהו, כל דבר, אתה תסיים אותו".

למה רצית להיות מאמן?
קובי: "בשנת 1992, עזב מאמן הקבוצה שבה התאמנתי והתפקיד 'נפל' עלי ומשם הכל התחיל להתגלגל. להיות מאמן זה סוג של נתינה ותחושת הסיפוק העצומה של הרצים שלי כאשר הם מצליחים, שווה הכל".

מה שיטת האימון הייחודית בה אתה דוגל?
קובי: "שיטת האימון שאני דוגל בה, מושתת בעיקר על אימונים שאינם תחת לחץ. בסופו של דבר, כל תכניות האימון מבוססות כמעט על אותה השיטה, המטרה להתאים את התכנית הנכונה למתאמן שלך, כאשר הוא מבין שכל אימון שהוא מקבל הוא בטוח יוכל לעמוד בו. אני דוגל ביותר ריצות נפח מריצות מהירות".

עמותת "צו מניעה" יוצאת בקמפיין על מנת להגביר את המודעות למניעת סרטן המעי ואת חשיבות הבדיקות למניעת המחלה. במסגרת הקמפיין יתקיים אירוע ספורטיבי משעשע תחת הסיסמה "תזיזו ת'תחת ורוצו להיבדק" (מקצים תחרותיים 5 ו-10 ק"מ ושאינו תחרותי 2 ק"מ). בדומה למרוצים אשר מתקיימים מזה שנים בארה"ב, צפויים להשתתף באירוע בודדים וקבוצות, מתנדבים, ידוענים ואנשי ציבור. המשתתפים ירוצו במרוץ כשלגופם תחתונים של דלתא – על גבי הבגדים.

%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%a5-%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%9d


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג