אשל ודודאי מונו למאמני נבחרת ישראל באופניים

איגוד האופניים הודיע על מינוי מאמני נבחרות ישראל. תמיר אשל יהיה מאמן רוכבי הכביש ועוז דודאי יאמן את רוכבי השטח והקדטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


איגוד האופניים הודיע על מינוי מאמני נבחרות ישראל. תמיר אשל יהיה מאמן רוכבי הכביש ועוז דודאי יאמן את רוכבי השטח והקדטים

מאת:יאיר בן עמי


איגוד האופניים הישראלי נפרד, לפני מספר חודשים, מעמוס וולף ודוד רזניק, שמלאו את תפקיד המאמנים בנבחרת ישראל בכביש. לפני כשלושה חודשים, לאחר אליפות העולם שנערכה בקנדה בספטמבר, סיים גם אופיר גלאון את תפקידו כמאמן נבחרת אופני השטח. לזכותו של האיגוד יצוין כי הליך בחירת המאמנים לא נכנס לתוך עונת 2011 והתקבל בתוך החודש הראשון של חזרת הרוכבים לאימונים. למרות זאת ציין מנכ"ל האיגוד, אמיליו רויטמן, כי ההליך היה ממושך: "לאחר הליך בחירה ממושך בחרנו בשני מאמנים, מנוסים עם קבלות, אשר מחוברים לשטח ומכירים את ענף האופניים הישראלי לפני ולפנים", עוד אמר רויטמן: "הנהלת האיגוד בטוחה ביכולתם של השניים למצות את הפוטנציאל הגלום ברוכבים המצטיינים ולבנות, בשיתוף המועדונים, תוכנית לקידומם אל עבר הישגים בינלאומיים בשנים הקרובות."


תמיר אשל, וותיק, מנוסה ובעל ידע רחב


תמיר אשל, בן 45 ופעיל בענף האופניים משנת 1979 במגוון תחומים.
לפני 15 שנים הוא היה מאמן הנבחרת. בשיחה שערכתי עימו, לאחר המינוי, הזכרתי לו את המשפט שהיה נוהג לומר אז: "אני מאמן נבחרת ישראל באופניים לאישה". אז היה אשל המאמן האישי של בוני אשל שהייתה הרוכבת היחידה בנבחרת. פעמיים הם ייצגו את ישראל באליפות העולם במרוץ אופני כביש. בשנת 1994 בסיציליה ובשנת 1995 בקולומביה. ששאלתי את אשל על ההבדל הכי גדול שהוא רואה בין מה שהיה לפני 15 שנים למה שהוא מוצא עם מנוי למאמן הנבחרת כיום הוא אמר ללא היסוס: "אז הכרתי את כל מי שהיה בענף האופניים בישראל, היום אני לא מכיר אפילו את כל המאמנים". על התפקיד שקיבל הוא אמר: "אני שמח שניתנה לי ההזדמנות להוביל את הנבחרת לעבר האתגרים הבאים שלה ואני מאמין שבאמצעות שיתוף פעולה והפריה הדדית בין מאמני הקבוצות לביני נצליח להגשים את מטרות האיגוד"בוני אשל משמשת כיום כיו"ר איגוד הכביש ולשניים ילדים משותפים והם היו נשואים. עבורם, שיתוף הפעולה באיגוד האופניים הישראלי 15 שנים לאחר שייצגו את ישראל באליפות העולם, תהיה יהיה סגירת מעגל יפה.

.
עוז דודאי מהמאמנים המצליחים ביותר בשנים האחרונות


עוז דודאי, בן 41, מנהל מקצועי בקבוצת "טימישגב", הוסמך כמאמן בשנת 2007. הוא החל להדריך בשנת 2004. דודאי הוא המאמן של אלופת ישראל באופני הרים, נגה כורם, עימה הוא הגיע לאחד מהישגי השיא של ענף האופניים הישראלי מעולם. המקום החמישי באליפות העולם לנוער (אופני שטח) שנערכה באוסטרליה (2009). דודאי מוביל את מועדון "טיממישגב" בעל העומק האיכותי המרשים ביותר של רוכבי השטח הצעירים בישראל. עובדה זו מראה על בחירה שמאחוריה בסיס מקצועי רחב וחזק. בשיחה לשוונג אמר דודאי: "אני איכר פולני שקם בבוקר לעבודה". עוד אמר דודאי: "ענף אופני ההרים הישראלי עבר בשנים האחרונות שלב בהתפתחותו המקצועית. רוכבים ישראלים סיימו תחרויות כאליפויות עולם ואירופה והביאו תוצאות טובות. הישגים אלו התאפשרו הודות להתמקצעות של אותם רוכבים ורוכבים נוספים, שבאה לידי ביטוי בעליית מדרגה, הן ביכולות הפיזיות והטכניות והן בהיכרות וניסיון בעולם התחרותי הבינלאומי. הישג ישראלי אולימפי באופני הרים ב- 2016 נראה ריאלי יותר מתמיד. אני מאמין, כי בעבודה משותפת עם המאמנים האישיים, המועדונים, הוועדה המקצועית והנהלת האיגוד, תוכל הנבחרת להגיע להישגים משמעותיים"


נגה כורם, עם דודאי כמאמן, למקום 5 באליפות העולם לנוער



המאמנים נכנסו לעבודה מיד והתבקשו להכין תוכניות ארוכות טווח. אשל יהיה מאמן כללי ובעיקר של רוכבי ורוכבות הכביש הבוגרים. דודאי יהיה מאמן רוכבי השטח והקדטים. כוונת האיגוד היא לבנות, בעזרת צוות המאמנים, תוכניות לשנים רבות וכדי שההתקדמות שהביאו הרוכבים בשנים האחרונות תובא לידי ביטוי בתוצאות איכותיות. מי שמכיר את דודאי ויודע שההצהרה שלו, "הישג ישראלי אולימפי באופני הרים ב- 2016 נראה ריאלי יותר מתמיד", היא ממקום מקצועי. כמי שכבר הגיע עד למקום חמישי באליפות העולם לנוער אפשר לצפות להמשכיות אם סביבת העבודה תהיה תומכת ורגועה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג