ארמסטרונג כובש את פסגת האלפ-דואז

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:נתי ים

סיכום הנג"ש באלפ-דואז
השלב אשר הצית את דימיונם של מיליוני אוהדי הטור לאורך כל השנה מאז פורסם נתיב הטור 2004.
אחד, אחד יצאו הרוכבים מנקודת הזינוק 15.5 ק"מ מהפיסגה כאשר למעשה גם 2 הק"מ "המישוריים" הראשונים הם בשיפוע של 1.5% , מבסיס העליה עד קו הסיום 13.1 ק"מ ו- 21 "סרפנטינות" בזוויות של בין 7% – 10.5%.
יום קודם הוכיחו 5 מהמדורגים הראשונים את יכולתם בטיפוס הקצר 2.3 ק"מ לקו הסיום של הקטע ה-15.
20 המזנקים האחרונים הוזנקו בהפרשים של 2 דקות אחד מהשני לעומת 1 דקה בין ה- 140 הקודמים.



אולריך פתח מבערים – וסיים שני

כולם ידעו שלאנס הדגיש השנה באימוניו האישיים את הנג"ש בעליה לאלפ-דואז לאורך כל הכנותיו לטור, לאנס לא בה רק להיות ראשון – הוא בא על מנת לקבל פיצוי על ההשקעה המקצועית והאישית שלו לאורך כל השנה, לא ראינו לאורך 39:41 הדקות בהן הוא טיפס, שניה אחת של מבט הצידה או שינוי בתנוחה. במקצב רגליים של 90-92 סל"ד בקטעים הקשים וכ- 100 סל"ד בקטעים הפחות תלולים הצליח לאנס לתקוע מסמר ארוך בפודיום השישי ברציפות שלו.

בדרך 2.8 ק"מ לסיום הוא "סדק" את איבאן באסו השני בדרוג הכללי כאשר עבר אותו ללא רחמים וללא מבט הדדי. איבאן רק הביט הצידה והבין שאין על מה לדון כעת עם הבוס, ונסחב למקום השמיני בקטע 2:23 דק' מלאנס.
יאן אולריך – המשיך בהשתפרות כושרו ויכולות המיקוד שלו. בשונה מיריביו הראשיים – בתנוחת נג"ש קלאסית לאורך כל העליה למעט שינוי תנוחה הנדרש מהעברת יותר כוח מסל"ד בעליה (הזזת הכיסא קדימה והעלתו מעל למידת הנג"ש) בסל"ד הנמוך המאפיין אותו 80-85, הצליח יאן לשמור על מקומו השני 1:01 דקות מלאנס בדיוק אותו הפרש משנה שעברה במהלך כל הטור!
אנדראס קלודן שותפו לטי-מוביל הגיע שלישי 1:41 מלאנס.
ג'ואז אזבדו פועלו הבכיר של לאנס הגיע 1:45 מהבוס ובמקום הרביעי, גייזפה גוריני מטי-מובייל הגיע שישי 2:11 מלאנס.



באסו לא מספיק להגיד שלום ולאנס כבר לפניו

נתון מעניין הוא קצב צבירת הגובה של המתחרים אשר נימדד על ידי דר. פריירה אחד ממאמניו של לאנס:
בסיום השלב ה-15 נימדדה מהירות צבירת גובה של 1820 מטר גובה/שעה על ידי החמישה בשיפוע ממוצע של לאורך 2.3 ק"מ ב- 6.6%.
אולריך בבריחה היה ב- 1675 מטר גובה/שעה ל-12 ק"מ עליה ב- 7.4% שיפוע ממוצע שזה יותר טוב מהנתון שלו בשנה שעברה של 1650 מטר גובה / שעה.
ארמסטרונג הדגים בנג"ש מהירות טיפוס של 1790 מטר גובה/שעה לעומת אולריך 1754 מטר גובה/שעה.

לקראת השלב ה- 17

השלב ה-17 בן 212 ק"מ ונפתח בספרינט !
ספרינט הביניים 9 ק"מ מהזינוק, למרגלות הטיפוס הראשון מבטיח התפרעות מוחלטת של הדבוקה ו- 5 המתמודדים על "החולצה הירוקה" שהקטע יהפוך בשבילם מאותו רגע למרוץ של השרדות לקו הסיום.

בעליה של הגאלדון בת ה-27 ק"מ בזווית של 4.3% ממוצע אך בקטיגוריה ראשונה "הודות" לחלק האחרון המשופע בזווית של 10% – 9% וגובה סופי של 1924 מטר מעל פני הים, ומיד לאחר מכן העליה הקשה יותר של המאדאלין בת 19.5 ק"מ, 8% ממוצע וגובה סופי של 2000 מטר והפיסגה רק 79 ק"מ מהזינוק ז.א. 60% מהקטע עד כה בעליה!!!

המשך היום לא מבטיח טובות לאף אחד מהרוכבים:
3 פסגות בשליש האחרון (נמוכות יותר) שתיים מהן בקטיגוריה ראשונה 45 ק"מ מהסיום ו- 13 ק"מ לסיום ועוד לפניהן 68 ק"מ לסיום בקטיגוריה שניה, רצף מסיבי של 30 ק"מ טיפוס בזוויות של בין 6% – 8% ממוצע.



הוא המלך האמיתי – ללא עוררין

שני נתונים מעניינים לפתיחת היום:
בטווח של כ- 3 דקות מלאנס בנג"ש של האלפ-דואז, לאנס עם אזבאדו (4) בלבד, טי-מוביל עם 3 רוכבים ב- 10 הראשונים, פונאק עם 3 רוכבים, CSC עם 2 רוכבים, ועוד מספר מתחרים על "החולצה הלבנה" מקבוצות שונות, וריצ'ארד וויראנק לא נראה מתאמץ לגמרי בנג"ש.
התחושה היא כי אולי מאוחר מידי למקום הראשון אך התחרות למקום על הפודיום תפתח את השלב לחלוטין ואולי אולי לראשונה תבודד את לאנס לזמן ארוך יותר מתמיכת ה"רכבת הכחולה" על מנת להצמד לראשונים.
היום זה שלב בו המקומות 2 – 5 בדרוג הכללי הם בתחרות משל עצמם ….
האפשרות קימת שהירידה בלחץ על המקום הראשון ועליית הכושר המופגנת של טי-מוביל תעניק לצופים חווית טור עילאית נוספת.
האם טי-מוביל תנצח את הקטע הראשון שלה בטור 2004?
והאם רייס ו- CSC ילכו עם טי-מוביל המתחרה העיקרי שלו או ישתפו פעולה עם הפוסטלים?
כמה רוכבים ישרדו את הגבלת הזמן בקטע של 15% מזמן הראשון???



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22