אריק איינשטיין, זמר, שחקן וגם ספורטאי 1939-2013 +

הוא הזמר הלאומי האהוב ביותר, אך איינשטיין ייזכר לא רק כזמר עם רפרטואר של 500 שירים, אלא גם כספורטאי בעל עבר פעיל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוא הזמר הלאומי האהוב ביותר, אך איינשטיין ייזכר לא רק כזמר עם רפרטואר של 500 שירים, אלא גם כספורטאי בעל עבר פעיל

מאת:ארן הרשלג


לכל אחד מאיתנו יש את אריק איינשטיין שלו. "עטור מצחך" היושב על התפר בין העברי לישראלי,  "תוכי יוסי" הקודר של אברהם חלפי, "צא מזה" שמתכתב בין הפאסיב לאגרסיב, "אני ואתה" המלא אחווה, "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר" המעורר וחבורת "לול" המיתית שהמערכון שבו אורי זוהר ואיינשטיין שיחקו עולים חדשים ועולים חדשים פחות, הוא קלאסיקה שמיישרת קו עם "מונטי פייתון", חבורה אפורת שיער אחרת שמתאחדת בימים אלו.



                   אריק איינשטיין. פס הקול הישראלי עם 73 שירים ברצף

הוא השאיר אחריו מורשת נדירה בייחודה, עם סוג של סגפנות כוכבנית שאינה מוכרת היום עם שלל תכניות הריאליטי שמקדמות כוכבנות ריקנית שעושה גרסאות כיסוי לשירים ולא יוצרת חדש.


יחד עם פועלו הנצחי, היה איינשטיין ספורטאי מחונן שהצליח
עוד כנער להיות מוכתר כאלוף ישראל לנוער בקפיצה לגובה, ואף בהדיפת כדור
ברזל. בחודש מאי 1955 כשהיה בן 16, היה שיאן ישראל לנוער מטעם הפועל בקפיצה לגובה, לאחר שניתר לגובה של 1.81 מטר. הוא סיפר בראיון לתקשורת כי כאשר התגייס ביקש להיות מד"ס, אך בשל ראייתו הכבדה, נבצר ממנו להגשים את יכולתיו הספורטיביות לצה"ל. יחד עם זאת שיאיו בקפיצה לגובה נחשבים עדיין למפוארים ופורצי דרך.


             ידיעה בעתון על שיאו של הנער אריה (אריק) איינשטיין בקפיצה לגובה

מכאן הדרך ללהקת הנח"ל כבר היתה קצרה ומפגש בעל ניצוץ אלוהי עם חותנו לעתיד אורי זוהר, כך שאולי הפסדנו ספורטאי נועז, אך הרווחנו זמר ושחקן שמגדיר מחדש את המושג, "מהו ישראלי בעיניך?".

אנקדוטה אישית שלי עם איינשטיין היתה על אבן גבירול, רחוב בו נעתי על סקייטבורד בגיל העשרה. אחזתי את ספר השירים שלו שקיבלתי מהוריי בשבוע הספר והעזתי לחדור למשכנו בשעות הצהריים במסעדת "כתר המזרח". שם בין פיסות שווארמה ביקשתי שיחתום לי על הספר. הוא לא זע, עיניו היו פעורות והוא חתם לי בנון-שלנטיות, קרץ לי לשלום ואמר לי, "תתחדש". זה היה לפני כמעט 30 שנה, אבל עם כל מעברי הדירה שחוויתי בכל השנים, הספר עדיין שוכב לו פרקדן בארון הספרים העברי שלי ושל כל ישראלי בעצם.



                    
המחווה לספורט במערכון של איינשטיין ומוני מושונוב ב"כבלים"

היום (שלישי) לקראת חצות, הודיע פרופ' ברבש מבית חולים איכילוב על מותו של אריק איינשטיין שב-3 לינואר עמד לחגוג יום הולדת 75. נכון לעכשיו, נראה כי המראות מזכירים את רצח יצחק רבין, כאשר נמסר כי מאות בני אדם מתאספים בפתח בית החולים.

צילום דף הבית: itsik64

26.11.2013


   אֹרן הרשלג
   עורך ראשי אתר Shvoong

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג