7 טיפים למשחה הראשון שלכם במים פתוחים

השתתפות במשחה מים פתוחים יכולה להיות חוויה אדירה, אבל לפני שמזנקים למים רצוי לדעת מראש כמה דברים, כמו למשל: איך חוסכים באנרגיה, כיצד נמנעים מבעיטות בראש ומה עושים אם מתעייפים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

ליגת המים הפתוחים של ישראל מתקיימת בחסות Arena Aquatic League ויוצאת לדרך במסגרת של מספר משחים שיתקיימו לאורך השנה – לאתר הליגה היכנסו.


נרשמתם בפעם הראשונה למשחה מים פתוחים? מברוק, אתם מצטרפים לעולם קסום ולספורט יפהפה שצובר תאוצה בארץ משנה לשנה, ולראיה כמות הנרשמים שהולכת וגדלה כמעט בכל משחה שמתקיים בארץ. מצד שני, השחייה בים היא כל כך שונה משחייה בבריכה, וגם שחייני בריכה ותיקים ומנוסים יתקלו בהפתעות בלתי צפויות במשחה הים הראשון שלהם, על אחת כמה וכמה אם הם לא התאמנו בים. לצורך העניין וקצת לפני המשחים שיתקיימו בקרוב אנחנו מביאים לכם מספר טיפים לצליחת המשחה הראשון שלכם.

גם אחרי שנים בבריכה, בים מגלים הפתעות חדשות. משחה תנינים | צילומים: צלמי שוונג

עוד כתבות בנושא
הפודקאסט של שוונג עם מאמן נבחרת ישראל במים פתוחים
הפודקאסט של שוונג עם השחיינית האולימפית עמית עברי
11 רגעים בלתי נשכחים בשחייה הישראלית

1. דראפטינג

זה משהו שכדאי לעשות כבר במשחה הראשון שלכם, והכוונה בדראפטינג היא לתת לשחיין אחר לפלס את הדרך בשבילכם, ולשחות מאחוריו אבל כמה שיותר קרוב אליו, או לצד קרסוליו. אי אפשר לספק נתון מדויק, אבל אומרים שדראפטינג יכול לחסוך לכם בין 15 ל-30 אחוז מהאנרגיה, בדיוק כמו האופניים. במקרה הזה הגלים מחליפים את הרוח, ואתם תשחו למעשה על שובל הגל שמשאיר השחיין שמלפניכם. אם מצאתם את עצמכם בתוך קבוצה, עוד יותר טוב: רק תדאגו להישאר שם. השחייה לבד, בלי אף אחד מסביב, תעייף אתכם הרבה יותר.

2. ניווט

בהמשך לנושא הקודם, על ידי דראפטינג טוב תוכלו לנצל את השחיינים מקדימה כדי לקבוע את הכיוון, וכך תרוויחו לא מעט הוצאות ראש מהמים, אלא אם כן אותם שחיינים יטעו ואז אתם "תפלו" יחד אתם. בכל מקרה, שחיינים שלא רגילים לשחייה בים מבזבזים המון אנרגיה על הניווט, מכיוון שהזרמים יכולים לקחת אותנו למקומות לא רצויים מהר מאוד, ואם לא נבדוק את מיקומנו בתדירות גבוהה אנחנו עלולים לשלם על זה ביוקר. ההמלצה בשחייה במים פתוחים היא להוציא את הראש קדימה כל מספר תנועות, יש כאלה שאומרים כל 10 אבל זה אינדיבידואלי. הדגש הוא להוציא את הראש רק עד איזור המשקפת ולא לנצל את ההוצאה הזאת לנשימה, כי במקרה כזה הראש יתרומם גבוה והגוף ישקע. את הנשימות תשאירו להוצאות הראש הצידה, ולצורך הניווט פשוט הוציאו את הראש קדימה את גובה המשקפת.

ארנה נותנת את החסות לליגת המים הפתוחים

3. הכרת המסלול

שחיינים שרגילים לבריכה, לספירת הבריכות הנוחה ולאפשרות לנוח מדי פעם על הקיר, צריכים להתרגל למציאות אחרת לגמרי. זה אומר שבפעמים הראשונים שלכם במשחה בים, כנראה שתתקשו להעריך את המרחק ששחיתם בזמן נתון ולא ממש תדעו באיזה מצב אתם? אמצע המסלול? לקראת הסוף. לצורך העניין מומלץ לשנן את המסלול. כך לדוגמה אם נרשמתם למשחה כלשהו הקדישו זמן לפני כן לטיול רגלי על החוף ונסו להכיר מבנה החוף. זאת כדי להכיר את נקודות הציון שיוכלו לשרת אתכם בשחייה. זכרו את המקומות האלה כי במהלך השחייה תראו אותם, ואז תוכלו לדעת מה מצבכם ולשמור על רוגע.

4. ההתנהלות במים

אם אתם עושים את זה בפעם הראשונה, כנראה שאתם לא מתמודדים על מקום בפודיום. אז אל תתנו לזינוק לגרום לכם להשתולל וקחו את הזמן. הכניסה של השחיינים למים יכולה להיות מאוד אגרסיבית, ושחיינים רבים כבר התרגלו למכות, לבעיטות בראש ולאווירה שעלולה להיות מאוד לא נעימה בתחילת משחה. אז מצד אחד צריך לחפש את הדראפטינג, מצד שני אל תלכו למקומות לא נעימים אם אתם מזהים כאלה. כבר נראו לא מעט מקרים של שחיינים שהתכוננו זמן רב למשחה, ואיבדו את המשקפת אחרי כמה מאות מטרים כי מישהו בעט בה.

לא חייבים להידחס במקומות לא נעימים | צילומים: צלמי שוונג

חטפתם מכה? לא להתעצבן, זה יכול לקרות. העצבים רק יזיקו לתפקוד שלכם במים. הכי חשוב לשמור על רוגע ועל הציוד. לגבי המשקפות, מומלץ להתאים אותן בצורה היעילה ביותר ויש כאלה שממליצים להרכיב אותן לפני שחובשים כובע ים: כך הן יישמרו על הראש טוב יותר.

5. שמירת אנרגיה והתמזגות עם הטבע

במשחי מים פתוחים המשתתפים מקבלים לפני הזינוק הסבר מפורט על המסלול ועל המצופים שאותם צריך להקיף לאורכו. המצופים הם גדולים ובולטים כך שקשה מאוד לפספס אותם. הרעיון הוא להקיף את המצופים כשאתם ממש קרובים אליהם, כך תחסכו מטרים יקרים בשחייה שלכם, כמו כן ממליצים להגביר מהירות כ-20 מטר לפני ההגעה למצוף.

6. הבדלים

שחייני ים לא מתקשים להבדיל בין הקולגות שלהם לבין טריאתלטים שלא חיים את הספורט הזה יום יום. אומרים על הטריאתלטים שהם נאבקים בים, בעוד ששחייני ים מרגישים כמו דגים. אז כמובן שתתקשו להרגיש דגים או כרישים בפעם הראשונה שלכם, אבל זה הרעיון. ככל שתוציאו את הראש, תיאבקו בגלים ותשאלו את עצמכם מה אתם עושים באמצע הים: תתקשו יותר. הרעיון בסופו של דבר, ובשביל זה דרוש ניסיון, הוא לשחות בים כפי שאנחנו שוחים בבריכה. עם הראש למטה, עם התנועות הסדירות, עם הגוף משוחרר. במשחים מסוימים אפילו נצליח ליהנות ככה מהטבע, ולא נחשוב כל הזמן על הזרם שיקשה עלינו או הגל שיחנוק אותנו.

7. להירגע ולהיות רפויים

במידה והים לא ממש שקט ביום המשחה שלכם, ותוך כדי התחרות אתם מרגישים קצת תפוסים, או שאולי בלעתם קצת יותר מדי מים. זה יכול לקרות והדבר החשוב ביותר במקרים כאלו הוא להירגע, לשחרר את הגוף ולצוף לרגע. חשוב לזכור שאתם לא לבד, גם אם אין שחיינים לידכם. במשחים מאורגנים מפטרלות מספר סירות לאורך המסלול, שתפקידן הוא לעזור לשחיינים. התעייפתם? קצת נלחצתם? פשוט הרגעו והרימו את היד, ואנשי הביטחון על הסירות או הקיאקיסטים יזהו אתכם מהר מאוד ויספקו לכם את העזרה הדרושה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג