ארגז כלים – מבטן ולידה | 8 טיפים לחזרה מהירה לג'ינס לאחר לידה

כמה פעמים הבטחת לעצמך שעכשיו, אחרי הלידה את חוזרת לכושר ומשילה מעליך את הקילוגרמים המיותרים? קבלי 8 טיפים חשובים שייסיעו לך לחזור לגזרה אחרי הלידה במהירות וביעילות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת: נועה זיידל-שטיין וטל בר טור

עברת את ששת השבועות שלאחר הלידה (מה שמכונה משכב הלידה), כבר הספקת לבקר אצל הרופא וקיבלת אור ירוק לחזור לשיגרה. את מסתכלת במראה ומבטיחה לדמות שמשתקפת ממנה שעמכשיו תטפלי גם בעצמך.

התייחסי להליכה כפעילות ספורטיבית ולא רק כטיול, לבשי בגדים נוחים ונעלי נעלי ספורט


תכננת להתחיל לצעוד כל בוקר, לאכול ארוחות מאוזנות ומסודרות, לשתות רק מים ולצאת בערב לשיעורי פילאטיס, הכל כדי להחזיר לעצמך את הגוף שהיה לך לפני הלידה או אפילו בגיל 18 (מה רע בלשאוף גבוה?). אבל הבטחות לחוד וביצוע לחוד.

את עייפה, עסוקה בלטפל בתינוק וכשיש כבר רגע פנוי ממש לא מתחשק לך לחתוך סלט ואת מנצלת את הזמן לחטוף משהו מהמקרר. פעילות גופנית במקרה הטוב היא טיול עם התינוק בעגלה וכוללת גם קפה וקרואסון בצד.

אבל מה לעשות, הגוף עבר הריון ולידה, צברת כמה קילוגרמים עודפים והשרירים חלשים. לצערך, הדברים לא יקרו מעצמם. ביננו, מגיע לגוף שלך לקבל ממך תשומת לב:

8 צעדים קטנים שכל אחת יכולה לעשות:
1. הדרגתיות– בראש ובראשונה, אין לבצע פעילות עצימה אלא רק לאחר 6 שבועות מהלידה וקבלת אישור לאחר בדיקת רופא. לאחר מכן, יש לחזור לפעילות גופנית בהדרגה ולהקשיב לגוף.

2. בדיקות דם– מומלץ מאד גם לבצע בדיקות דם כלליות. הנטייה שלנו, האמהות, היא לטפל בבריאות של כולם ולהזניח את עצמנו.
חשוב לזכור שמחסור במרכיבים חיוניים כמו ברזל לדוגמה, עשויים להגביר את תחושת העייפות וחוסר האנרגיה ואף לגרום לחולי או פציעות. כדאי גם לבדוק האם יש חסרים תזונתיים שניתן להשלים באמצעות מזונות מסויימים ו/או תוספי תזונה.

3. פעילות אירובית– באמצעות עלייה של קצב הלב/הדופק אנו "שורפות" קלוריות ותורמות לירידה במשקל. הפעילות האירובית הפשוטה והזמינה ביותר לאחר לידה היא הליכה עם העגלה.
כדי שהפעילות תהיה אפקטיבית, הקפידי על הליכה נמרצת של כ-20-30 דקות ביום.
נסי לשלב עליות בדרך על מנת ליצור מצב של שינויים בקצב הלב.
התייחסי להליכה כפעילות ספורטיבית ולא רק כטיול, לבשי בגדים נוחים ונעלי נעלי ספורט ובחרי לצעוד באוויר הפתוח כך גם תינוקך יהנה.

ישנם תרגילים רבים שניתן לבצע בשכיבה על מזרן יחד עם התינוק


4. תרגילי חיזוק– האזורים הדורשים חיזוק אצל כל אישה ובפרט אישה לאחר לידה הם כמובן הבטן וריצפת האגן. לעיתים קרובות שרירי בטן חלשים יגרמו גם לכאבי גב ואלו גם עלולים להתגבר בעקבות פעילויות כמו הרמה של התינוק וישיבה לא נוחה בעת הנקה. השתדלי למצוא את הזמן לעשות אימון פילאטיס/יוגה/חיזוק לפחות פעם בשבוע. ברגע שתכירי את התרגילים, מומלץ גם לבצע אותם באופן עצמאי בבית. ישנם תרגילים רבים שניתן לבצע בשכיבה על מזרן יחד עם התינוק וכך גם ליהנות מזמן איכות יחד.

5. סדר יום– בכל הקשור לאימונים, אם זה בבית או בחוץ, אין ברירה אלא לפנות להם זמן בסדר היום שלך ושל התינוק והמשפחה בכלל. נסי למצוא את אותה חצי שעה או שעה ביום לפעילות חשובה זו בהתאם ללוח הזמנים המשפחתי שלך. הגדירי את הזמן הזה כזמן "קדוש" שלך והערכי בהתאם עם בן הזוג/סבתא/ביביסיטר כדי שלא תהיה לך סיבה לבטל.

6. שינה– חוסר שעות שינה עלולות להביא לתשישות של הגוף ולכן יש להימנע מפעילות עצימה בזמן שהגוף עייף. עדיף לוותר על אימון ולתת לגוף להתאושש.

נסי למצוא את קבוצת התמיכה שתעזור לך לצאת מהבית ולהתמיד


7. תזונה ושתייה– בעיקר אם את מניקה השתדלי להקפיד על תזונה מאוזנת ושתייה מרובה.
אם אין לך זמן לבשל, אפשר בזריזות להכין צלחת של ירקות ופירות, כריך מלחם דגנים וחלבון כלשהו (כגון טונה, גבינה, ביצה).
הימנעי מקפה ומזונות המכילים קפאין ובחרי תמיד בשתייה של מים או מיצים טבעיים,
מומלץ שיהיה לצדך בקבוק מים גדול בכל עת כדי שלא תשכחי לשתות או תתפתי למשקאות ממותקים.

8. תמיכה– כל תהליך של ירידה במשקל וכניסה לכושר עלול להיות קשה למי שלא מורגלת בכך, כל שכן אם את עייפה וטרודה. על כן, נסי למצוא את קבוצת התמיכה שתעזור לך לצאת מהבית ולהתמיד. חברה קרובה, בן הזוג או קבוצת אמהות שמבינות לליבך.

 

                                      21.7.2014

נועה זיידל-שטיין וטל בר טור
מייסדות קלה למטרה

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג