אקסטרים: לרוץ בקור רוח

מסתבר שהרים מושלגים לא נועדו רק לסקי. אולטרה טריאל דו מון-בלאן, מציע מרוץ של 168 ק"מ של נופים עם 9,600 מטר של טיפוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מסתבר שהרים מושלגים לא נועדו רק לסקי. אולטרה טריאל דו מון-בלאן, מציע מרוץ של 168 ק"מ של נופים עם 9,600 מטר של טיפוס

מאת:ארן הרשלג

על מעט מאוד תחרויות אפשר להגיד שלא יודעים אם הן יתחילו בשעה או ביום בו הם נקבעו. הסיבה שאי אפשר להיות סגור לגביה במקרה של אולטרה טריאל דו מון-בלאן היא, משום שאי אפשר לדעת אם הסערה המתוכננת תיפול על יום התחרות או לא. וכשאנחנו מדברים על סערות, אנחנו לא מדברים על כך שהאיילון יעלה על גדותיו ויציף את הכבישים. מדובר על משהו שהוא יותר קרוב לסערת שלגים שיכולה ביום טוב להיות בגובה של כמה מטרים, וזאת למרות שהתחרות מתקיימת באוגוסט. מספיק להציץ בתמונה שמופיעה כאן, בכדי להתרשם מהגבהים, העננות הנמוכה והפסגות העטופות צמר גפן שלגי ולהבין את עליונותו של מזג האוויר בתחרות שכזו.


אולטרה מון-בלאן. קפוא פה, למרות שהתחרות מתקיימת בכלל באוגוסט (צילומים: אלעד בנימיני)

לראות את יופיים של ההרים הלבנים, אף אחד לא העלה על דעתו שיבוא יום והדרך תהפוך לדרך המלך לאולטרה מייגע, אליו יגיעו מתחרים מכל העולם. אם תביטו היטב בתמונה תראו באמצע הצילום קבוצה של חמישה אנשים, מפלסים את דרכם באוויר הקפוא אל עבר הסוף הבלתי נראה. הצילום דרך אגב צולם בגובה 2,500 מטר לאחר מטר של גשם וברד.

שרשרת ההרים האכזרית הזו חולשת על הגבולות של איטליה-שוויץ-צרפת והפסגות המכוסות עבים אפורים נושקות לגובה של 4,800 מטר. אם היה אפשר לעשות סקי או סנובורד במקום האולטרה הזה, יכול להיות שחלק גדול מהמשתתפים היה מוותר על התענוג, שכן כמעט חצי מהמשתתפים לא מסיימים את התחרות. המקצה המדובר ביותר באולטרה הזה הוא באורך 168 ק"מ עם 9,600 מטר של טיפוס, אשר יוצא משערי העיירה הציורית שאמוני (Chamonix). מדובר במקצה "אינטימי" בו משתתפים רק 2,300 רצים וזמן המקסימום לעבור אותו הוא 46 שעות, למרות שהזמן המשוער אותו קובעים הראשונים שעוברים את קו הסיום הוא סביב ה-20 שעות. אז אם אתם פנויים בקיץ, אולטרה טריאל דו מון-בלאן יתחיל השנה ב-26 באוגוסט ותסתיים ב-1 בספטמבר.

 

15.8.2013


   אֹרן הרשלג
   עורך ראשי אתר Shvoong

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג