אפיק ישראל 2016 || היום השלישי: מסלול קצר, מהיר ועצבני

סיכום יום השלישי והאחרון של אפיק ישראל, הביא את המתחרים אל הקצה, אך אל קו הסיום הגיעו הצמד האנס בקינג אלוף הולנד ב XC וג'ירי נובק מצ'כיה בהופעה נדירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הקטע השלישי היום (שבת) והקצר חתם באופן חד וחלק את ניצחונם של האנס בקינג אלוף הולנד ב XC וג'ירי נובק מצ'כיה. לאחר יום קשה במיוחד בקטע השני, קיבלו הרוכבים קטע סיום עם מסלול קצר יחסית שכלל 57 ק"מ עם 1,350 מטר עבים של טיפוס. הרוכבים זינוקו הפעם צפונה מכפר התחרות לכיוון שלוחת רמות נפתלי בדרכים מהירות במקביל לכביש 90.

83707.1

קטע סיום עם מסלול קצר יחסית שכלל 57 ק"מ עם 1,350 מטר עבים של טיפוס | צילום: תומר פדר

סיכום היום הראשון של אפיק ישראל – כאן

רכיבה מהירה ברצף סינגלים ודרכים רחבות הביא אותם תוך צבירת גובה הדרגתית לאזור כפר גלעדי. משם בעלייה תלולה מאד לפאתי מטולה, דרך מטעי נשירים, שבילים רחבים ודרכים סלולות. המקטע הבא השיב את הדבוקה חזרה לאזור הסינגלים באזור כפר גלעדי ומנרה. משם דרומה לקטע סינגלים בירידה, חלקם חייבו את הרוכבים לשאת את האופניים ולצעוד. ירידה תלולה ומדורדרת אחרונה היוותה את האתגר הטכני האחרון והמסכם של היום, ממנו טסו הרוכבים חזרה לכפר התחרות, לתוך קהל צופים נלהב שגדש את קו הסיום וקיבל את פני המסיימים. עם פער של כ-3:28 דק' בתוצאה הכללית בין בקינג וג'יר נובק לבין הבאים אחריהם, נפתח השלישי בקצב גובה של דבוקת המובלים כשאחריהם כל השאר.

סימו במקום השני. שלומי חיימי ומרטין גלות' | צילום: תומר פדר

כבר בקטע המישור שהוביל את דבוקת הרוכבים לפאתי רכס רמות נפתלי, נוצר פער ניכר בין חבורת החוד של ארבעת הזוגות המובילים משני הקטעים  הקודמים, לבין הדבוקה שרדפה אחריהם וניהלה מאבק פנימי על מיקומים. הכניסה לסינגל רמות נפתלי הפוך מכיוונו הרגיל, אף הגדילה את הפער. לנקודת ההאכלה הראשונה בסמוך לכפר גלעדי, אחרי כ-20 ק"מ, הגיעה חבורת החוד בקצב גבוה ביותר שהם צמודים אחד לשני. קטע עלייה רצחני שגרם לחלק ניכר מהרוכבים לרדת מהאופניים לדחוף, ניער את הזוג הבלגי ג'נס ודידייר מרביעית החוד. מכאן המשיכה הדבוקה של שלושת הזוגות המובילים לדחוף בקצב מטורף בסדרת עליות כביש ושבילים רחבים עד נקודת ההאכלה השנייה. קטע עליות זה נתן יתרון מובהק לרוכבי הכביש בדבוקה הכללית, אך סדרת שבילים ומקטעי סינגל, עתירי אבנים גדולות וקטעי דרדרת החזירו את היתרון חזרה לרוכבי השטח.

בשלב זה זוג המובילים הכללי בקינג ונובק, פתחו מבערים לקראת עוד טיסה בטוחה לקו הסיום. הם חצו את קו הסיום בזמן של 2:28:17 שע', כשהם משאירים את הצמד חיימי וגלות' וצמד האיטלקים דהו וסראי  להיאבק שוב על המקום השני והשלישי. היום הקרב שניטש ביניהם נגמר בדם! כקילומטר וחצי לפני קו הסיום כששני הזוגות רוכבים בקצב ודופק של תחרות XC, ניסה הצמד האיטלקי לבצע חיתוך וקיצור דרך קטע שדה. ההחלטה נראתה כנכונה בתחילה, ואף נוצר יתרון קל לזוג האיטלקי. אך גדר תיל שנמתחה לרוחב השביל המאולתר טרפדה את תכנית הבריחה שלהם והביאה את סראי המדמם ובן זוגו המאוכזב לקו הגמר במקום השלישי בלבד, 44 שניות אחרי חיימי וגלות' ו-1:32 דק' אחרי בקינג ונובק זוכי הקטע היומי ומנצחים הכלליים של האפיק.

83707.3

 

גם היום סיימו את מקצה הנשים במקום הראשון מורן תלפז ומגאן בלצר. אחריהן מקבעות את מיקומן השני הכללי קרן דאף ומלאני צ'מברס מקנדה. את השלישייה הראשונה שוב סוגרות בת' כריסטיאנסן ושרון שחר מארה"ב. בקטגוריית המסטרס, שוב דבוקה של ארבע חוצה את שער הסיום ביישור קו. הפעם את המקום הראשון נתן המחשב לגלי רונן וליאור זך מאור, במקום השני ליאור זהבי ורז יעקובסון, אחריהם במקום השלישי נועם שילר וארז שקד.

בזוגות המעורבים נשמרו המיקומים לאורך כל התחרות, במקום הראשון נעמה נויימן וארז אייזנברג בתצוגת רכיבה מרשימה, אחריהם גרסייה קסטי מספרד וגרג'קזיק מקנדה. את שלישיית המובילים סופית, הזוג יוליה ודימה רפקין. בקטגוריית הגרנד מאסטרס שמרו על מיקומם בראש הפודיום ובמקום הראשון הכללי, אורן עוזרד ועמוס גרי, אחריהם רמי ירון ואברהם זמיר ואת השלישייה סוגרים היום לירון סרוסי ועמית לוין.

תוצאות כלליות אפיק ישראל פלייטיקה

קטגוריית גברים

1 . Beckin Hans הולנד, Novak Jiri – צ'כיה
2 . Martin Gluth – גרמניה, שלומי חיימי -ישראל
3 . Sarai Pietro , Deho Marzio – איטליה

קטגוריית נשים

1 . מורן תלפז, מגאן בלצר- ישראל
2 . Karen Duff , Melanie Chambers -קנדה
3 . Beth Christiansen , -Sharon Shachar ארה"ב

קטגוריית מאסטרס

1 . גלי רונן, ליאור זך מאור- ישראל
2 . ליאור זהבי, רז יעקובסון- ישראל
3 . נועם שילר, ארז שקד- ישראל

קטגוריית זוגות מעורבים

1 . נעמה נויימן, ארז אייזנברג- ישראל
2 . – Grajczyk קנדה, Gracia Casati ספרד
3 . יוליה רפקין, דימה רפקין- ישראל

קטגוריית גראנד מאסטרס

1 . אורן עוזרד, עמוס גרי- ישראל
2 . רמי ירון, אברהם זמיר- ישראל
3 . זהר גלילי, ארז וויסבורד- ישראל

עוד תמונות מהתחרות; צילום: פלייטיקה אפיק ישראל (Runner Scanner, רונן טופלברג, תומר פדר, אוריאל כהן, יואב לביא)

yoav-epic16-d3-0003 yoav-epic16-d3-0002 UC_0013 uc_0001 (2)
Photo: Tomer Feder

Photo: Tomer Feder

RT_09395 RT_09277 RT_09139 RT_08681 IMG_9926


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג