"אני מוכן להסתפק בכמות הזאת של השחיינים בצליחת הכנרת מדי שנה"

כך סיכם ראש מועצה אזורית עמק הירדן עידן גרינבאום את צליחת הכנרת שהתקיימה ביום שבת, לאחר שלא פחות מ-10,000 שחיינים בחרו להגיע למשחה וליהנות מ"קסם ים כנרת"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"אני מוכן להסתפק בכמות הזאת של הצולחים מדי שנה ולהביא לאזור הזה עוד הרבה אירועים אחרים של אופניים, שחייה וטריאתלון", כך סיכם ראש מועצה אזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום את צליחת הכנרת מעל בימת הנאומים בטקס הסיום. צליחת הכנרת שהתקיימה בשבת האחרונה בפעם ה-63 שברה את שיא המשתתפים של כל הזמנים עם יותר מ-10,000 שחיינים שצלחו את הכנרת במסלול הארוך ובמסלול הקצר. צליחת הכנרת היא אירוע עממי ולא תחרותי, ולכן כל אחד מהמשתתפים נכנס למים בזמנו בין השעות 6:00 ל-9:00 בבוקר.

2016-09-17 KINNERET 0138

עם ישראל בחר להגיע. צליחת בכנרת | צילום: רון שלף

משתתפי המסלול הארוך ל-3.5 קילומטרים נכנסו למים בחוף של קיבוץ האון, ומשם שחו לנקודת הסיום בחוף צמח. משתתפי המקצה הקצר יותר ל-1.5 קילומטר שהיה גם היותר עמוס מן הסתם, יצאו לדרך מקיבוץ מעגן שם נרשמה תנועה ערה של אנשים, ושחו גם הם עד לצמח. בכל 250 מטרים הוצבה בתוך המים רפסודה, אליה עלו השחיינים שרצו לנוח או סתם לתפוס שיזוף ולקפוץ ראש למים עמוקים בחזרה.

במתחם הסיום המתין למשתתפים הכיבוד המסורתי של צליחת הכנרת שהוא שוקו ולחמניה, ומתחם אקספו ואזור עם במת הופעות וטקסים. מבין המשתתפים במקצה הארוך שרובם שחו להנאתם ובקצב רגוע, בלט שחר כהן שבכל זאת החליט לנצל את צליחת הכנרת כדי לשבור שיא עולם. כהן הוא אומן ג'אגלינג, וזה מה שהוא עשה במשך 3.5 קילומטרים של שחייה.

למה שהוא עשה קוראים בעצם סוואגלינג שזה ג'אגלינג בתוך המים, כשצפים על הגב והידיים מג'נגלות לכיוון מעלה. כהן פיתח טכניקה שבה מדי פעם הוא מפנה יד אחת כדי לחתור אחורה בסגנון גב וממשיך בסוואגלינג. בסופו של דבר הוא סיים את המסלול כמו גם אבי דה פילוסוף, מאמן הריצה שלפני ארבע שנים הפך למשותק בפלג גופו התחתון בעקבות תאונת אופניים. דווקא עכשיו הוא החליט לבצע בפעם הראשונה את צליחת הכנרת, ועשה את זה בעזרת צוות גדול של חברים מקבוצת הריצה שלו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג