"אני חושבת שבשנה הקרובה לא תהיה אליפות ישראל במרתון טבריה"

מעקב שוונג: המגעים בין איגוד האתלטיקה לעיריית טבריה לא צלחו, אבל בטבריה נחושים לקיים את המרתון גם בלעדיהם ומבטיחים כעת שעד לשבוע הבא הכל יהיה ברור. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשבוע שעבר פרסמנו כתבה שהכותרת שלה היתה "מה קורה עם מרתון טבריה 2017", והיא עסקה בעיקר בחילוקי הדעות בין עיריית טבריה לאיגוד האתלטיקה, שהם חלק מהסיבה לכך שעדיין אי אפשר להירשם למרתון שמתוכנן ל-6 בינואר 2017 – אפילו שזה יקרה בעוד פחות מארבעה חודשים.

זוהר זימרו לא מפסיק לחלום

"אנחנו במצב של אי ודאות". זוהר זימרו | צילום: ניר עמוס

בפנייה של שוונג לעיריית טבריה כבר לפני 10 ימים השיבו לנו שם שהמרתון יתקיים כמתוכנן וציינו את השבוע שחלף כמועד לפתיחת ההרשמה. אנחנו ממשיכים לעקוב ובינתיים עבר עוד שבוע, אתר ההרשמה עדיין לא נפתח ובקבוצות רבות ברחבי הארץ נשאלת השאלה האם להתאמן למרתון טבריה או לכוון למרתון אחר? והשאלה הזאת זהה גם לקבוצות של רצים חובבנים וגם לקבוצות של רצי עילית כמו זו של זוהר זימרו.

עוד כתבות בנושא
מה קורה עם מרתון טבריה 2017? 
נילי אברמסקי מאחלת למרתון טבריה להתגרש מההורים שלו
מרתון טבריה כבר לא יהיה אליפות ישראל 

"אני חושבת שבשנה הקרובה לא תהיה אליפות ישראל במרתון"

אז מה בעצם קרה בשבועיים האחרונים? אנשי איגוד האתלטיקה המשיכו לנהל מגעים עם עיריית טבריה. בשלבים מסוימים התקבלו דיווחים על שיחות טובות, אבל בעקבותיהן הגיעו גם הפיצוצים. זהבה שמואלי, שבנוסף להיותה מאמנת קבוצת "רצי רמת השרון" היא גם חברת הנהלה באיגוד האתלטיקה, מספרת שנוצרו פערים גדולים מדי בין איגוד האתלטיקה לעיריית טבריה. "נכון לשבוע שעבר האיגוד ירד לחלוטין ממרתון טבריה. היו ניסיונות לגישור, אבל זה נמרח יותר מדי זמן ואני חושבת שבשנה הקרובה לא תהיה אליפות ישראל במרתון. אני לא יודעת אם מרתון טבריה עצמו יתקיים או לא ובאיזו מסגרת אבל מבחינתנו היינו צריכים להיות רציניים כלפי הרצים".

מבחינת עיריית טבריה, מרתון טבריה ה-40 יתקיים בכל מקרה עם איגוד האתלטיקה ובלעדיו. כזכור כבר באפריל האחרון האיגוד הודיע שהוא לא ימשיך לשתף פעולה עם עיריית טבריה וזה היה המצב הקיים. באיגוד האתלטיקה גם אומרים היום שכל עוד לא הוציאו הודעה אחרת, המצב הקיים הוא שהאיגוד לא מעורב במרתון טבריה. העניין הוא שכנראה בטבריה קיוו למשהו אחר, ובכל מקרה נוצר עיכוב גדול בתהליך פתיחת האתר של המרתון. הרי אין שום מרתון בעולם שמכבד את עצמו, שפחות מארבעה חודשים לפני לא ניתן להירשם אליו.

זהבה שמואלי יחד עם אליהוד קיפצ'וגה ג'פרי מוטאי ועמנואל מוטאי במרתון ברלין

בתור מאמנת, היא תחכה עד סוף ספטמבר. זהבה שמואלי | צילום: דני בורשבסקי

"אנחנו בעיכוב רציני"

בעיריית טבריה ממהרים להרגיע ודובר העירייה אילן אוחנה אמר לנו היום (חמישי): "מרתון טבריה יתקיים, נקודה. היו מגעים עם איגוד האתלטיקה, יש מגעים עם גופים אחרים כולל גוף מסחרי גדול, ויש מגעים עם החברה שתפיק את המרתון. הכל ייסגר גג עד לשבוע הבא. מרתון טבריה יקרה ואין שום ספקות. זה נכון שאנחנו בעיכוב רציני אבל אנחנו ממשיכים מכאן במלוא הקיטור קדימה".

ההצהרה מטעם עיריית טבריה אולי תרגיע מישהו, אבל בקבוצות הריצה השונות ברחבי הארץ נשמעים הרבה קולות מודאגים. קודם כל המארגנים צריכים להיות מודאגים כי גם אם הרצים הישראלים מאמינים בקיום המרתון, קשה להאמין שהרבה רצים מחו"ל יגיעו לאירוע שכרגע אי אפשר להירשם אליו. אז מהבחינה הזאת סיכוי גבוה שתהיה ירידה במספרי ובהכנסות.

באשר לרצים הישראלים המקרה הוא די מעניין. מצד אחד, יש הרבה מאוד שאלות ותהיות בפייסבוק, מצד שני עושה רושם שרוב המרתוניסטים הישראלים שסימנו את טבריה כבר לפני מספר חודשים מאמינים בקיומו של המרתון גם ב-2017 וכבר התחילו להתאמן אליו. זוהר זימרו, אחד הסמלים של מרתון טבריה, עוסק כיום באימון רצים ורוב המתאמנים שלו אמורים להתחרות בטבריה גם כי מדובר באליפות ישראל (לפחות פעם) ובעיקר בגלל שמדובר במרתון היחידי בארץ שהוא מהיר באמת, וזימרו מאמן כמה רצי עילית שגם מעוניינים לקבוע קריטריונים בינלאומיים פרט לשיאים אישיים.

"אני ממש לא יודע מה אנחנו יכולים לעשות", אומר זימרו ומוסיף: "מה, נצא להפגין? צריך להבין שכדי להתכונן כמו שצריך למרתון צריך חצי שנה, וכרגע אני במצב שבגלל שאני לא יודע אם יהיה מרתון או לא אני לא רוצה להעמיס יותר מדי על המתאמנים שלי. מצד אחד הם צריכים להעלות עומס, מצד שני אם הם יעלו עומס ולא יהיה מרתון בינואר אז אני מסכן אותם. גם אין אפשרויות אחרות למרתון בינואר חוץ מדובאי, ולשם אנחנו לא יכולים לנסוע. כרגע אנחנו בתהליך של אי ודאות, אנחנו לא יודעים מי נגד מי ואני מאוד מקווה שנקבל תשובה כמה שיותר מהר כי באוקטובר צריך להעמיס עוד יותר".

הדבוקה במרתון טבריה 2015

אפשר עוד לתכנן? מרתון טבריה | צילום: עופר ביידה

גם זהבה שמואלי מגיעה מדי שנה למרתון טבריה עם כמות גדולה מאוד של רצים. ומה קורה בקבוצה שלה בימים אלה? "עד סוף ספטמבר אפשר לבצע את התכנית גם אם יהיה מרתון וגם אם לא", אומרת שמואלי: "כמובן שתמיד טוב לדעת בתחילת התכנית אם יש מרתון או לא, אבל זה לא כזה גורע. אנחנו נחכה לשמוע מה קורה עד סוף ספטמבר, ואם לא יהיה מרתון נחשוב על אפשרויות אחרות כמו תל אביב או אירופה באביב".

לסיכום, לפי המידע הקיים כרגע איגוד האתלטיקה ככל הנראה לא יהיה שותף במרתון טבריה ה-40. זהבה שמואלי אמרה שזה לא יקרה ומתוך האיגוד נשמעו קולות אחרים שלא שללו לגמרי את שיתוף הפעולה אבל הודו שהסיכויים למשהו כזה פחתו. בעיריית טבריה נחושים בכל מקרה לקיים את המרתון בתאריך המקורי שלו שהוא ה-6 בינואר. למרות שאיגוד האתלטיקה היה שותף לדרך כמעט בכל המרתונים עד היום, מבחינה תאורטית אין בעיה עם זה. אמנם המרתון לא יוכר כאליפות ישראל, אבל כל עוד הוא מוכר על ידי ההתאחדות הבינלאומית למרוצי כביש (AIMS) שמודד מטעמה מדד את המסלול אז אפשר יהיה גם להכיר בכל התוצאות שלו. בעיריית טבריה הבטיחו שהכל יהיה סגור עד לשבוע הבא – גם אנחנו וקהילת רצי המרתון תמתין, ובינתיים תתאמן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אביאל הגיב:

    לא יאומן איזה נזק הם עושים. אני לא התחלתי בתכנית מסודרת כי אני לא יודע אם להתאמן לטבריה או לתל אביב. במקור התוכנית הייתה להתאמן לטבריה אבל ההרשמה לא פתוחה. תעשו לקהילת רצי המרתון בישראל טובה ותמשיכו בשוונג לעקוב ולעדכן מה קורה עם המרתון הסהרורי הזה. כבר לא נשאר זמן להתאמן בצורה מסודרת

  • ירון הגיב:

    ממש בושה. קניתי כרטיסים לארץ ואין הרשמה.
    עירית טבריה אפילו לא עונה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג