אנחת רווחה: מייקל פלפס ומיסי פרנקלין משריינים כרטיסים למשחקים האולימפיים

גם בארצות הברית וגם בוועד האולימפי הבינלאומי נרגעו. פלפס ניצח ב-200 פרפר אחרי שויתר על משחי ה-100 ו-200 חופשי, פרנקלין סיימה שניה אחרי לדקי ב-200 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שמייקל פלפס ויתר על משחי ה-100 ו-200 חופשי במבחנים האמריקאים למשחקים האולימפיים ומיסי פרנקלין לא הצליחה להעפיל לריו 2016 במשחה ה-100 גב, בארצות הברית ובוועד האולימפי שחררו לפנות בוקר (חמישי) אנחת רווחה כששני השחיינים שריינו את הכרטיסים למשחקים האולימפיים.

מייקל פלפס בראיון לאחר המשחה

200 מ' חופשי נשים: מיסי פרנקלין התעוררה בדיוק בזמן. אמנם לא היה לה סיכוי להדביק את קייטי לדקי ששעטה כהרגלה למקום הראשון (ב-1:54.88 דק'), אך מלכת הקסם של הבריכה עשתה מספיק כדי לגעת שנייה בקיר ולשריין גם כרטיס אישי ל-200 מ' חופשי, וגם למקצה השליחות 4 כפול 200 חופשי. הספרינטרית סימון מנואל פתחה חזק ושילמה על כך ביוקר בבריכה האחרונה. פרנקלין, שהסתובבה רביעית בחצי הדרך, סיימה ב-1:56.18 דק' והקדימה את ליה סמית' ואליסון שמיט ששריינו גם הן כרטיסים לרביעיית השליחים האמריקאית. אנחת הרווחה של פרנקלין, מאמנה טוד שמיץ, נותני החסות והאוהדים הרבים שלה, נשמעה מנברסקה עד קולורדו. גם בלוזאן, שוויץ, ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי, והתאחדות השחייה הבינלאומית הרימו כוסית.

צפו | 200 מ' חופשי נשים

200 מ' פרפר גברים: מייקל פלפס, אחרי שביטל את השתתפותו ב-100 וה-200 מ' חופשי, חזר למשחה נעוריו ומסמר אותו! 16 שנה לאחר שהעפיל לראשונה לאולימפיאדה (סידני 2000) בדיוק באותו משחה כשהיה בן 15, שיחזר פלפס את ההיסטוריה. תהיה זו אולימפיאדה חמישית רצופה לפלפס. שיא השתתפות לשחיין גבר. מאפילה עליו, בדיוק בימים אלו, הספרינטרית השבדית הוותיקה תרז אלסהמר שהבטיחה את השתתפותה באולימפיאדה שישית ברציפות – שיא כל הזמנים בענף השחייה. חזרה בגמר ה-200 מ' פרפר – אחרי ה-1:54.84 דק' של פלפס, שני העפיל כצפוי טום שילדס ב-1:55.81 דק'. ג'ק קונגר המצוין מטקסס שסיים אתמול שלישי ב-200 מ' חופשי, נתן הכל כדי להעפיל הפעם במרחק המקביל בפרפר, אך סיים שוב, שלישי. למרות הכתרת הקאמבק של פלפס בהצלחה, התוצאה שלו הבוקר לא תספיק לזהב אולימפי. על גדול השחיינים בהיסטוריה יהיה להשתפר בחודש הקרוב אם ברצונו להתמודד על הזהב.

200 מ' מעורב נשים: קרב קטלני על המקום השני הוכרע כולו במטר האחרון. עד 150 מ' היו מאיה דיראדו וקייטלין לברנץ צמודות בראש ומלאני מרגליס עוד דשדשה במקום החמישי. בבריכה אחרונה מפוארת עקפה מרגליס את אלה איסטין, מדסין קוקס ובמטר האחרון גם את קייטלין לברנץ כדי לשריין מקום שני בהפרש של חמש מאיות שניה לפני לברנץ (2:10.11 דק' למרגליס). ראשונה עלתה כצפוי מאיה דיראדו ב-2:09.54 דק'. התוצאות עדיין לא מספיקות כדי להתמודד מול גברת הברזל ההונגרייה, קטניקה הוזסו, באולימפיאדה.

מיסי פרנקלין

אנחת רווחה. מיסי פרנקלין | צילום: Madchester

100 מ' חופשי גברים: מייקל פלפס נמחק גם ממשחה זה בבוקר וויתר על כל משחי החתירה במבחנים. בחצי הגמר ממשיך האלוף האולימפי ניית'ן אדריאן להיראות חזק מכולם והעפיל ראשון עם 47.91 שנ'. מאט גריוורס שפספס אתמול מקום ב-100 מ' גב, לא עלה לחצי הגמר ונראה שהקריירה האולימפית של הענק מאריזונה הסתיימה סופית. בשביל מקום רביעי בחצי הגמר נדרשה תוצאה של 48.65 שנ' (ששת הראשונים על 48.7 שנ' ומטה). כדי לעלות לגמר נדרש זמן של 49.18 שנ'. בינתיים, השחיין התגלית כאן היא ריאן הלד בן ה-21 שעלה שני גם מהמוקדמות וגם מחצי הגמר לגמר, ושיפר את שיאו האישי ב-7 עשיריות שנייה. קיילב דרסל, אנתוני ארווין, ג'ימי פייגן וויליאם קופלנד קרובים קרובים ל-הלד בקרב על המקום השני.

שאלה מעניינת עולה בהקשר של השתתפות אפשרית של פלפס בנבחרת השליחים האמריקאית, כמחליף במקצי המוקדמות בבוקר, למרות שלא שחה במבחנים ולא העמיד תוצאה במשחי ה-100 וה-200 מ' חופשי. למאמן נבחרת ארה"ב יש סמכות לכלול את פלפס בנבחרות השליחים חתירה (4 כפול 100 חופשי ו-4 כפול 200 חופשי), במוקדמות בבוקר. במקרה או שלא, מאמן נבחרת הגברים האמריקאית לריו הוא מאמנו האישי של פלפס, בוב באומן. דעתי האישית היא שעל אף שהדבר אפשרי, לא צריך לתת לפלפס, ופלפס לא צריך להסכים לקבל, פרס תנחומים של השתתפות כמחליף בנבחרות שליחי החתירה בריו. הוא לא הרוויח את הזכות לכך במבחנים, ולא יהיה זה לכבודו של גדול השחיינים בהיסטוריה לקבלה בפרוטקציה בחסדי מאמנו האישי. מצד שני, הפיתוי לרשום על שמו עוד שתי מדליות אולימפיות (במשחי השליחים חתירה), יחד עם הדרמה שאמריקאים אוהבים, יכול להטות את הכף נגד דעתי. אדרבא, ייתכן שאפילו כמה משחייני השליחים הצעירים ירצו לזקוף לעצמם קרדיט של השתתפות יחד עם הגדול מכולם בקבוצת שליחים. בכל מקרה, אם פלפס ינצח ב-100 מ' פרפר במבחנים, הוא ישתתף ברביעיית ה-4 כפול 100 מ' מעורב, בסגנון הפרפר.

200 מ' פרפר נשים: בחצי הגמר במשחה החזק שלה קייטי מקלוכלין עוד לא הספיקה להתאושש מגמר ה-200 מ' חופשי. חוץ מזה, עדיין מרחפת סביבה השאלה אם התאוששה מהפציעה שפקדה אותה מוקדם יותר השנה. למזלה תהיה לה הזדמנות לבחון את הדברים אחרי שהעפילה לגמר. קאמיל אדאמס, האלי פליקינגר וקאסידי באייר בת ה-16 (חברתה לקבוצה של קייטי לדקי בוושינגטון) עלו לגמר משלושת המקומות הראשונים, כולן על 2:07 דק'.

200 מ' חזה גברים: אחרי חצי הגמר, ברור שהגמר יהיה רצחני. שני חברים טובים – ג'וש פרינו מקליפורניה וויל ליקון מטקסס – שחו כתף אל כתף בחצי הגמר הראשון ועלו ממקומות 2-3 אחרי קווין קורדס שניצח בחצי הגמר השני. קורדס עלה ראשון לגמר עם התוצאה הטובה אי פעם על אדמה אמריקאית, מרוחק רק 4 עשיריות שנייה משיא ארצות הברית שנקבע בעידן החליפות האסורות. מי שירצה להצטרף אליו כדי לייצג את ארה"ב במשחה, יצטרך לרדת מ-2:09 דק'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג