אליפות ישראל 10,000 מטרים- מוגס נגד השעון

מוגס טסמה נחשב לאחת התקוות הגדולות של האתלטיקה הישראלית בריצות בינוניות וארוכות. ביום חמישי הוא ירוץ בעיקר נגד השעון במטרה לקבוע תוצאה איכותית באליפות ישראל ב-10,000 מטרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מוגס טסמה נחשב לאחת התקוות הגדולות של האתלטיקה הישראלית בריצות בינוניות וארוכות. ביום חמישי הוא ירוץ בעיקר נגד השעון במטרה לקבוע תוצאה איכותית באליפות ישראל ב-10,000 מטרים

מאת:אורן בוקשטיין- דובר איגוד האתלטיקה


ביום חמישי, 21 באפריל 2011, בשעה 20:45 תוזנק באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף אחת מהתחרויות המבטיחות של השנה באתלטיקה הישראלית – אליפות ישראל ב-10,000 מ' לגברים.

בשנה שעברה הייתה זו התחרות הראשונה שהניבה תוצאה איכותית ושיא ישראלי מרשים שנקבע ע"י יוסף גזצ'או שעצר את השעון על 28:37.48 דקות ומשך אחריו את מי שנחשב ליורשו, מוגס טסמה לשיא אישי מצוין של 28:51.23 דקות– שיפור של כ- 46 שניות לשיאו הקודם.

השנה, אחרי ההתקדמות המצוינת של טסמה בכל הריצות ועבודה המשותפת של יוסף עם המאמן הקנייתי מייק קוסגיי, הציפיה הגדולה הייתה לתחרות, אשר יש שכינוהה כבר תחרות המאה הישראלית בריצות בינוניות וארוכות – אליפות ישראל ב-10,000 מטרים.

פציעתו של גזצ'או יוסף מונעת ממנו השתתפות בתחרות, אולם באגודתו של טסמה, הפועל אתלטי אורן השרון הרץ הבכיר שלהם למרחקים הללו הוא הדבר העיקרי בראש מעיינם.

הם דאגו להכנה טובה עם מחנה אימון באתיופיה (שהביא אגב את חברו ומאמנו, זוהר זמירו לתוצאה מעולה במרתון) ולטענתם טסמה, ביכולתו הנוכחית מסוגל לשבור את השיא הישראלי והמטרה היא קביעת קריטריון A האולימפי – 27:45.00 דקות.



מוגס טסמה, אתלטי אורן השרון, מנצח באליפות ישראל במרוצי שדה 2011


ללא גזצ'או, ניצחונו של טסמה כמעט ואינו מוטל בספק, אבל למרות ההכרה ביכולות של טסמה, באגודה עשו מאמצים גדולים והצליחו להביא ארצה רץ אתיופי שימשוך את טסמה לתוצאה איכותית.

"יש הבדל גדול בין לרוץ נגד השעון לבין לרוץ נגד רץ שעשוי למשוך אותו ליכולת שיא", מסבירים שם ומוסיפים, "למוגס יש יכולות מדהימות. הוא עדיין צעיר מאוד וברור שבגילו הוא עוד רחוק מהשיא שגופו יכול להגיע, אבל אין לנו ספק שיש לו את היכולת לרדת מגבול ה-28 דקות".

טסמה אומנם הפסיד לגזצ'או בתחרות הזמנה שהתקיימה מוקדם יותר העונה,
אולם הייתה זו תחרות ל-3000 מטרים, מרחק שלא מהווה את הלחם והחמאה של טסמה שמכוון יותר ל- 10,000 מטרים. ואם כבר למטה מזה, אז מקסימום למחצית המרחק.

אחרי שריצה המדהימה שלו באליפות ישראל בחצי מרתון,
אין זה סוד שהאתלטיקה הישראלית מקווה ביום מן הימים לראות את טסמה לוקח את ריצת המרתון למחוזות חדשים, אבל בגילו הצעיר, מוגס רוצה קודם לממש את הפוטנציאל הגלום בו בריצות הבינוניות, ובעיקר בזו ל- 10,000מטרים. בריצות הכביש ל-10 ק"מ טסמה לא נוצח השנה בארץ.

הרץ הל היילה ימשוך את מוגס באליפות


הרץ האתיופי למרחקים בינוניים וארוכים, גלה היילו נחת בארץ כדי למשוך את מוגס טסמה לשיא חדש.

למרות ההכנה המצוינת שעשה מוגס טסמה לקראת אליפות ישראל שתתקיים
מחר בהדר יוסף, היעדרו של יוסף גזצ'או 'חייב' את אגודתו של טסמה, הפועל
אתלטי אורן השרון בהבאתו של רץ איכותי שימשוך את טסמה לתוצאה איכותית.

זוהר זמירו,הישראלי שהבטיח כבר את מקומו בלונדון 2012,
ואמנון גור, מאמנו, שהם גם מאמניו של טסמה, המליצו על גלה היילו האתיופי,
אותו זמירו מכיר ממחנות האימון באתיופיה. היילו בן ה- 24 הנו רץ מרתון וחצי
מרתון הנו בעל תוצאה של 27:50 דקות ב-10,000 מטרים. היילו קבע השנה
2:15:39 שעות במרתון מומבאי בהודו.

המקצה החזק בין הגברים יכלול את טסמה, חבריו לאגודה גירמה אמרה
ודמסו זגייה. ארבעה אתלטים ממכבי ת"א: היילה סטאין, דסטאו סוונך, יובל כרמי
ויוסף בדיע. זבדיה וודג', אסף בימרו ונועם נאמן ייצגו את הפועל חולון וממו
אסרט את סוללים ירושלים. הרץ השניים-עשר שישלים את המקצה יהיה, כאמור,
היילו.

חשיבות נוספת לתחרות ביום חמישי מוענקת לקהל. מי שהיה שם באליפות של שנה שעברה זוכר מאות צופים בקהל שעודדו את גזצ'או לתוצאת השיא שלו. לעידוד והדחיפה של הקהל בריצה מסוג זה משמעות גדולה, שכן היא מוסיפה את הנדבך שבו האתלט מעוניין לתת לקהל שמגיע את התמורה בהגעתו.

בשנה שעברה גזצ'או הודה שהקהל, ביניהם היו רבים מחניכיו במועדוני הרצים השונים, דחף אותו והשיא שנקבע היה, בין היתר, בזכותו.

בין הנשים שתוזנקנה ב-19:55 התחרות תהיה פתוחה ואין שם מועמדת אמיתית לניצחון שבולטת מעבר ליריבותיה.

ללא מאור טיורי מאתלטי אורן השרון שלומדת בארה"ב
ורק לפני ימים אחדים שיפרה את שיאה האישי במרחק, חברתה לאגודה, יערה זנגי, אלופת ישראל במרתון ובחצי מרתון שניצחה השנה לא מעט מירוצים ל-10 ק"מ על כביש, טרם הבטיחה את השתתפותה באליפות.



מיגל אטיאס, מכבי תל אביב, אלופת ישראל במרוצי שדה 2011


שתי מועמדות נוספות ראויות מגיעות ממכבי ת"א: מיגל אטיאס וטקה אזאוונט, אולם מולן תעמודנה מספר יריבות שיתנו פייט, כמו מארי אליאס, נועה ברקמן וריקי סאלם.

מיגל אטיאס: "התחרות בין הנשים באמת פתוחה מאוד
ואני מאוד מתרגשת לקראת ההשתתפות באחת התחרויות היותר יפות שיש בארץ. המטרה שלי בראש ובראשונה לשבור את השיא האישי שלי שעומד על 37:43.80 דק' בריצה שאין לי בה יותר מדי ניסיון על מסלול. כבר עכשיו, מספר ימים לפני התחרות אני מתרגשת וזה סימן מצוין בשבילי".

קישורים" ריצה, מרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג