אליפות זוגית: גיא שגיב ועומר שפירא הם אלופי ישראל באופניים

שגיב השיג בחזרה את כתר אלוף ושפירא זוכה באליפות בפעם השלישית במסלול הררי על גבול הלבנון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פודיום נשים: עומר שפירא, רותם גפינוביץ, פז בש
פודיום גברים: גיא שגיב, עומר גולדשטיין, גיא ניב


"חלמתי ורציתי להחזיר לעצמי את התואר מאז שאיבדתי אותו ואני מאושר שהרגע הגיע״, אמר גיא שגיב הישראלי הראשון שסיים את הג׳ירו ד'איטליה ההיסטורי בשנה שעברה. מאז עבר שגיב תקופה לא פשוטה של פציעות ואכזבות שגרמו לו להחמיץ את הג׳ירו ד'איטליה השנה, כאשר ראה כיצד חברו גיא ניב ממשיך אותו בהישג ומסיים את מהדורת הג׳ירו השנה.

גיא שגיב על קו הסיום | צילום: סייקלינג אקדמי

היום נפלה בידיו ההזדמנות הגדולה להשיב את היוקרה מול גיא ניב, עומר גולדשטיין, האלוף רועי גולדשטיין ואיתמר איינהורן. כצפוי הקרב הגדול התנהל בין החמישה. איינהורן התפוגג ראשון ואחר כך נשר גם רועי גולדשטיין . מאז, לאורך שלוש הקפות טיפוס קשות, ניהלה השלישייה – גיא ניב, עומר גולדשטיין וגיא שגיב קרב פוקר. אחד בדק את כוחו של השני בהתקפות קטנות. "חיכיתי לרגע שלי", אמר שגיב. "הרגשתי יותר ויוצר חזק. כשהתקפתי, הם לא הצליחו להגיב ומאותו רגע ועד 13 ק"מ לסיום פשוט הורדתי את הראש לכידון ונתתי פול גז עד לסיום". שגיב חצה ראשון את קו הסיום בזמן של 3:20:57 שע'. עומר גולדשטיין, אחיו הצעיר של רועי סיים שני בפיגור 2:09 דקות, ואילו גיא ניב שסיים בחודש שעבר את הג'ירו ד'איטליה סיים שלישי בפיגור 3:22 משגיב.

הוא רכב חזק, ששני המתחרים שלו לא הצליחו למנוע ממנו ללכת ולהגדיל את הפער. הסצנה המרגשת ביותר, התפתחה במאה מטרים האחרונים כאשר שגיב השיג את חברתו עומר שפירא, ושניהם רכבו זה לצד זה לכתר האליפות. היא הפעם השלישית ברציפות. "על סיום כזה אפילו אני לא חלמתי", חייך שגיב.

עבור שני בני הזוג (גיא שגיב ועומר שפירא) מדובר בזכייה שלישית בתואר, אך לראשונה הם זכו בו באותה אליפות. בשנה הקרובה יתחרו שניהם עם חולצת המגן דוד של אלוף ישראל בתחרויות בינלאומיות. שניהם רוכבי אופניים מקצוענים המתגוררים ביחד בג'ירונה, ספרד. שגיב כזכור הוא הישראלי הראשון שסיים את הג'ירו ד'איטליה בשנה שעברה. שפירא היא מועמדת לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

פודיום אליפות ישראל גברים ונשים | צילום: רועי קפאח, איגוד האופניים

האליפות התקיימה על מסלול הררי בגליל העליון סמוך לקיבוץ ברעם. הגברים רכבו 117.5 ק"מ עם טיפוס מצטבר של כ-2,900 מטרים, ואילו הנשים רכבו 94 ק"מ עם טיפוס מצטבר של כ-2,300 מטרים. השתתפו באליפות כ-270 רוכבות ורוכבים.

במקצה הנשים עומר שפירא סיימה ראשונה בזמן של 3:04:02 שע'. במקום השני סיימה בת קבוצתה רותם גפינוביץ בפיגור של 3:04 דק'. שלישית סיימה פז בש בפיגור 13:36 דקות משפירא. עבור שפירא המדורגת 86 בעולם זוהי זכייה שלישית ברציפות, אך הפעם הזכייה משמעותית במיוחד. הניקוד לדירוג העולמי שצברה באליפות יתווסף לזה שהשיגה בתחרויות בינלאומיות מוקדם יותר השנה וישפר את סיכוייה לשמור על מקום בין 100 הראשונות בדירוג העולמי ב-22 באוקטובר, מה שיבטיח את השגת הקריטריון הבינלאומי למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ואת השתתפותה של רוכבת כביש ישראלית בהם.

לאחר שהגיעו לארץ על מנת להתמודד על תואר האליפות יחזרו הרוכבים המקצוענים הישראלי להתחרות באירופה, שם תזנק שפירא ביום שישי הקרוב (5/7) לג'ירו ד'איטליה לנשים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אודי הגיב:

    כל הכבוד לגיא שגיב. נתן מרוץ מושלם. אין מה לשופט על האופנוע לעשות שם בקו הסיום ולאופנוע השני גם כן אין מה לעשות שם. חבל שהמלווים על האופנועים והמכוניות לא נותנים את הכבוד למנצחי המרוץ ולוקחים טקט אחד אחורה. אין ספרינט והשופט גמר את העבודה שלו כבר 200 מטר לפני כן. גם אם הם עם מצלמות, אין הרבה טעם לצילום ניצחון מאחור. בקיצור, להכניס לתדרוך השופטים גם את הנקודה הזו.

  • tarun הגיב:

    איגוד האופניים לתשומת לבכם
    לא מים לא איזה חטיף או בננה לסיום
    לא קצת מןסיקה לא אקספו
    אין כלום כי לא היה כלום
    מביך משעמם מבייש

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג