אליפות העולם האתלטיקה באולמות: ישראל בהופעה זוגית

ג’יליאן שוורץ ודסטין אמרני הם שני נציגי ישראל באליפות העולם באולמות. האליפות תתקיים באיסטנבול בסוף השבוע ותהיה הגדולה בהיסטוריה. שוורץ: "המטרה היא לשפר את תוצאת השנה שלי", אמרני: "אין בכוונתי לחזור לארץ בידיים ריקות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ג'יליאן שוורץ ודסטין אמרני הם שני נציגי ישראל באליפות העולם באולמות. האליפות תתקיים באיסטנבול בסוף השבוע ותהיה הגדולה בהיסטוריה. שוורץ: "המטרה היא לשפר את תוצאת השנה שלי", אמרני: "אין בכוונתי לחזור לארץ בידיים ריקות"

מאת:מערכת שוונג


אליפות העולם באולמות (תתקיים בסוף השבוע באולם האתלטיקה אטאקוי שבאיסטנבול) תהווה למעשה את סיום עונת האתלטיקה באולמות. בפן הישראלי היו שני אתלטים שבלטו והתחרו באולמות:
ג'יליאן שוורץ – קבעה את הקריטריון למשחקים האולימפיים.
דסטין אמרני – שיפר משמעותית שיאים אישיים.
השניים, בנוסף לדניאל פרנקל שנפצעה במהלך ההכנות, היו האתלטים היחידים שקבעו את הקריטריון להשתתפות באליפות הקרובה.

עבור שוורץ, שתגיע לטורקיה מארה"ב, תהיה זו אליפות העולם הרביעית באולמות. בשנת 2010 היא לא יכולה הייתה להשתתף מאחר שהייתה במהלך שנת הצינון שלה (מעבר מייצוג ארה"ב לישראל). ההישג המשמעותי שלה היה באליפות העולם באולמות בבודפשט 2004, בה עלתה לגמר מהמקום השישי במוקדמות עם 4.40 מטרים, ובגמר, תוך תצוגה מרשימה, היא קבעה שיא אישי חדש כשעברה 4.60 מטרים וסיימה במקום הרביעי. במוסקבה 2006 ובולנסיה 2008 היא עברה במוקדמות 4.35 מטרים וסיימה במקומות 10 ו-11 בהתאמה.

בשיחת טלפון מביתה, לפני צאתה לטורקיה, אמרה שוורץ: "התחרות בקפיצה במוט תכלול את רוב הקופצות שתשתתפנה במשחקים האולימפיים, ולכן זה יהווה עבורי מבחן יכולת". תחרות הקפיצה במוט לא כוללת שלב מוקדמות, אלא גמר בלבד שיתקיים ביום ראשון החל מהשעה 14:00.

שוורץ הוסיפה: "הרמה בקפיצה במוט עלתה משמעותית בשנים האחרונות ולכן אקווה קודם כל לשפר את תוצאת השנה שלי (4.52 מטרים) ולסיים את עונת האולמות בצורה מוצלחת. מדליה? זה חלום שעובר בראש של כל ספורטאי. השנה כ-17 קופצות קבעו תוצאה טובה משלי, אבל באליפות עולם, כמו באליפות עולם, יש הפתעות לטובה ולרעה ואני מקווה להיות אחת מאלו שיפתיעו לטובה".

דסטין אמרני (ריצת 800 מטרים) ייכנס למעגל התחרויות כבר ביום שישי במקצי המוקדמות שיתחילו בשעה 10:10. חצי הגמר יתקיים בשבת בשעה 11:50 והגמר ביום ראשון בשעה 16:20.

"אני נמצא בכושר הטוב בחיי", אמר אמרני ששהה בארץ השבוע והמריא היום לטורקיה. "אני מרגיש שאם עלייה לחצי הגמר דורשת שיפור שיא אישי, הדבר בהישג יד", ציין הרץ, שכאמור, שיפר את שיאו האישי בריצת 800 מטרים באולם השנה ביותר משנייה. לגבי מטרותיו באליפות ציין אמרני: "אני בהחלט חושב שיש לי סיכוי להגיע לחצי הגמר, ושם לתת את כל מה שיש לי בניסיון לעלות לגמר בו ישתתפו 6 רצים בלבד, עובדה שהופכת את חצי הגמר לשווה הזדמנות לכל משתתפיו".

עבור אמרני תהיה זו אליפות העולם הראשונה באולמות בה ישתתף, והוא לא מקל ראש בעובדה הזו: "אני כל כך שמח שהצלחתי להשיג את הקריטריון שבעבר נאבקתי רבות על מנת להשיגו, ללא הצלחה. למרות שהשגתי את הקריטריון הדרוש, אני חש עכשיו שזה לא מספק אותי ועבורי יהיה זה הכרחי לעבור לפחות סיבוב אחד. אני מרוכז כל כולי בתחרות ומודע לכך שלצידי ירוצו חלק מטובי הרצים בעולם. בכל מקרה אין בכוונתי לחזור לארץ בידיים ריקות".

שלמה בן-גל, יו"ר האיגוד אמר : "היינו צריכים להופיע עם שלושה ספורטאים באליפות, אבל לצערנו דניאל פרנקל נפצעה ולא תשתתף. בכולנו התקווה כי היא תתאושש מהר מהצפוי ותפתיעה את כולנו לקראת לונדון, אם כי אני מודע לקושי הרב בהתאוששות מפציעה כמו זו ממנה היא מתאוששת. אני בטוח שג'יליאן ודסטין יעשו את מירב המאמצים כדי לייצג את עצמם ואת המדינה בכבוד. לגבי ג'יליאן, היא מנוסה במעמדים האלו והמטרה העיקרית שלה תהיה במשחקים האולימפיים. הציפייה ממנה תהיה בעיקר שתציג יכולת ראויה ושתדורג גבוה ככל האפשר. עבור דסטין זו תהיה תחרות בינלאומית גדולה ראשונה ואני מקווה שהוא ימשיך וישפר את הישגיו האישיים. הוא בהחלט מראה השנה שהוא מתקדם בכיוון הנכון. אני מקווה שהישג טוב באליפות הזו, ייתן לו דחיפה גדולה לקראת העתיד הקרוב".

בתמונה ארמני ושוורץ.
בתמונת צד עליונה ג'וליאן שוורץ.
בתמונת צד תחתונה דסטין ארמני
(צילומים: יח" איגוד האתלטיקה)

7.3.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג