אליפות העולם בשחייה – סיכום היום החמישי

עם גמר איקוני ב-200 מטרים מעורב גברים, שני כוכבי עתיד שפרצו לקדמת הבמה, הישג ישראלי ושחייניות יפהפיות מלוא הבריכה. היום החמישי בבריכה בשנחאי היה חוויה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עם גמר איקוני ב-200 מטרים מעורב גברים, שני כוכבי עתיד שפרצו לקדמת הבמה, הישג ישראלי ושחייניות יפהפיות מלוא הבריכה. היום החמישי בבריכה בשנחאי היה חוויה

מאת:כתב שוונג


הגמר ב-200 מטרים מעורב אישי גברים מראש נועד להיות המשחה בה' הידיעה באליפות הזאת, והוא לא אכזב. היריבים האמריקאים הוותיקים מייקל פלפס וריאן לוכטה התייצבו זה לצד זה באדני זינוק 5 ו- 4 ומהבריכה הראשונה היה ברור שהזהב יוכרע בין שניהם. בסוף הבריכה הראשונה (הפרפר) הוביל פלפס בנגיעה. בסוף השנייה (הגב) היה זה לוכטה בפחות משתי עשיריות. בסוף השלישית הגדיל לוכטה את יתרונו לכמעט שלוש עשיריות השנייה ובסיום הצליח לוכטה להחזיק מעמד מול פלפס המתאמץ. לוכטה עם שיא עולם חדש של 1:54.00 דקה ופלפס רק 16 מאיות השנייה אחריו. על רמתם המדהימה של השניים מלמדת העובדה שהשחיין הבא, לאזלו צה ההונגרי במקום השלישי, סיים למעלה משלוש וחצי שניות אחריהם.


ריאן לוכטה, שיא עולם לאחר עידן החליפות
צילום: tobyandtaishan


100 מטרים חופשי (או בלשון השחיינים – 100 חתירה) נותר בלב ותיקי הענף המשחה המלכותי. סזאר סיילו פיליו הברזילאי נכנס למשחה כאלוף עולם וכשיאן עולם, ובהתאם הוביל במחצית הדרך. אבל כאן התחיל לעבוד האוסטרלי הצעיר ג'יימס מגנוסן. בידיים כמעט ישירות ועוצמה פראית, התקדם מגנוסן בן ה-20 מהמקום החמישי במחצית הדרך, למקום ראשון בתום ה-100 מ' בזמן נפלא של 47.63. ברנט היידן הקנדי במקום השני וויליאם מיינאר הצרפתי במקום השלישי סיימו למעלה מ-3 עשיריות השנייה לאחריו. סיילו פיליו המאוכזב נדחק מהמדליות במאית שנייה בודדה. אליפות העולם בשנחאי הצמיחה לעולם לפחות כוכב גברי חדש אחד במשחי החתירה – ג'יימס מגנוסן האוסטרלי.


לגמר המפרך של ה-200 מטרים פרפר נשים התייצבו כמה מהיפות בשחייניות האליפות – בהן סטפני רייס האוסטרלית וסוזנה יאקבוש ההונגרייה.  בסוף היו אלו ליו-יאנג ג'או הסינית ואלן גנדי האנגלייה שנאבקו עד הסנטימטרים האחרונים, ובבכורה זכתה הסינית ב-4 מאיות השנייה. שלישית הגיעה השחיינית הסינית הבכירה זיגה ליו. רייס ויאקבוש סיימו במקומות 5-6.


סטפני רייס, אחת השחייניות הטובות והיפות בעולם
צילום: Bidgee


ב-50 מטרים גב נשים, הרוסיה בת ה- 21 אנסטסיה זואבה, לא אכזבה וזכתה בזהב ממסלול 4. שנייה סיימה איה טראקווה היפנית ושלישית הגיעה התגלית הנשית של האליפות הזאת – האמריקאית בת ה-16 מליסה (מיסי) פרנקלין. את מלוא עוצמתה של הילדה (גובהה 1.85 מטר) ראינו כמה דקות מאוחר יותר.


סוזנה יאקבוש ההונגרייה – מקום 6 ב- 200 מטרים פרפר
צילום: Michiel Jelijs


בשליחים 4 כפול 200 מטרים חופשי נשים הראשונה למים עבור הרביעייה האמריקאית היתה אותה מיסי פרנקלין שזכתה רק כמה דקות קודם לכן במדליית הארד ב- 50 מטרים גב. האדרנלין הציף את עורקיה של פרנקלין הצעירה והיא סיימה את ה- 200 מ' הראשונים בתוצאה של 1:55.06 דקה– מהר יותר מתוצאת הניצחון של פדריקה פלגריני במשחה זה בתחרות היחידים. יתרון כזה האמריקאיות כבר לא יכלו לשמוט והן נותרו במקום הראשון מהמטר הראשון ועד האחרון במשחה. שנייה סיימה הרביעייה האוסטרלית ושלישית הרביעייה הסינית המקומית. את השם מליסה (מיסי) פרנקלין עוד נכיר בעל פה בשחייה העולמית ובאולימפיאדת לונדון בפרט – שם היא עשויה להתמודד על לא פחות משש או שבע מדליות זהב.


בניין הבריכה של אליפות העולם בשחייה בשנחאי
צילום: דר' ברוך "בוקי" צ'יש


יעקב טומרקין הישראלי בן ה- 19 רשם הישג ענק כשהעפיל מהמקום ה- 11 במוקדמות לחצי הגמר ב- 100 מטרים גב והשיג לעצמו כרטיס למשלחת הישראלית לאולימפיאדת לונדון. טומרקין נחלש מאד בחצי הגמר בערב, וסיים בזמן חלש בכמעט 2 שניות ממשחה הבוקר. אבל זו בדיוק הסיבה שהיה כה חשוב שטומרקין ישחה באליפות העולם. עבור ילד בן 19, הניסיון שנצבר אתמול שבמעבר הקשה ממאמץ עילאי במשחה בוקר באליפות עולם או באולימפיאדה, לניסיון לקבוע תוצאה טובה עוד יותר בערב, הוא לא יסולא בפז. טומרקין בטוח למד ועוד ילמד הרבה מאד מניסיון זה. גם פטר ברנק ההונגרי, בן גילו של טומרקין שניצח את טומרקין באולימפיאדת הנוער במשחה זה (והעפיל מהמקום השני במוקדמות), נחלש מאד ממשחה הבוקר למשחה הערב, ולא העפיל לגמר.


יעקב טומרקין, חצי גמר וכרטיס ללונדון
צילום: BASWIM


בבוקר היום השישי היתה לישראל מעט עדנה. עמית עברי העפילה לחצי הגמר ב-50 מטרים פרפר נשים בזמן של 26.83 שניות והחלה לצעוד בכיוון הנכון לתקן את אכזבתה מפספוס חצי הגמר ב- 100 מטרים פרפר. עברי תזקק לשיפור של כחצי שנייה או יותר כדי להתברג למשחה הגמר (השבדית הוותיקה תרז אלסהאמר בת ה- 34 העפילה לחצי הגמר ראשונה מהמוקדמות). בנוסף, אנה וולצ'קוב הישראלית בת ה- 18, שהגיעה לאליפות העולם ללא ציפיות ריאליות לחצאי גמר או גמר, שיפרה את שיאיה האישיים בכל שלושת המשחים בהם השתתפה. בשישי בבוקר, במשחה ה- 200 גב החזק שלה, שיפרה אנה את שיאה והשיא הישראלי במידה משמעותית וקבעה 2:13.99 דקות.

קישורים: שחייה, דר' בוקי צ'יש – אליפות העולם בשחייה, דוד סיבור



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג