אליפות העולם בשחיה || לדקי עם זהב חמישי, מקום 11 לקופלב

הכוכבת האמריקאית ניפצה את השיא העולמי גם ב-800 חופשי. שיא עולם נוסף בשליחים. קופלב סיים 11 בחצי גמר משחה ה-50 גב, ברנע נשר במוקדמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יהונתן קופלב וגיא ברנע שחיינים ישראלים באליפות העולם בקאזאן
יהונתן קופלב וגיא ברנע שחיינים ישראלים באליפות העולם בקאזאן

יומה הלפני אחרון של אליפות העולם בשחייה הסתיים הערב (שבת) בקאזאן שברוסיה עם שני שיאי עולם נוספים. הראשון והמרשים יותר שייכת לכוכבת מספר 1 של האליפות הזאת, קייטי לדקי. האמריקאית חגגה הערב מדליית זהב חמישית באליפות והפעם במשחה 800 חופשי שבו, כמו ב-1,500 מטר, ההצגה היתה רק שלה ושיפור שיא העולם היה משמעותי. לדקי עצרה את השעונים בזמן של 8:07:39 דקות וקיצצה יותר מ-3 שניות וחצי משיאה העולמי הקודם שנקבע לפני שנה. הכוכבת בת ה-18 השלימה בקאזאן ניצחונות במשחי ה-200, 400, 800 ו-1,500 חתירה כמו גם במשחה השליחות 4X200.

קייטי לדקי שחיינית אמריקאית

הכוכבת מספר 1 של האליפות. קייטי לדקי | צילום: CHAN FAN

גם שיא העולם השני היה תוצרת ארצות הברית והפעם במשחה השליחות והשליחים 4X100 חופשי (שתי שחייניות ושני שחיינים). הרביעייה האמריקאית כללה את ריאן לוכטה, נייתן אדריאן, סימון מנואל ומיסי פרנקלין. לוכטה פתח רע והיה רק חמישי ב-100 הראשונים, אבל אדריאן צימק למקום השני עליו שמרה גם מנואל ומיסי פרנקלין הביאה את הניסיון שלה והצליחה לעקוף את הרביעייה הרוסית, כאשר משחה 100 מצוין של פמקה המסקרק הביא את נבחרת הולנד רק למרחק חמש מאיות מהאמריקאים. שיא העולם החדש של ארצות הברית הוא 3:23.05 דקות וזה שיפור של 24 מאיות לשיא שהיה שייך לאוסטרליה.

עבור מיסי פרנקלין זו היתה מדליית הזהב השניה באליפות כשאת שתיהן השיגה במשחי שליחים. קצת לפני כן היא זכתה במדליית הכסף במשחה ה-200 גב, שבו היתה איטית בחצי שניה מאמילי סיבום האוסטרלית שניצחה בזמן של 2:05.81 דקות. שרה סיוסטרום השבדית חגגה תואר שני באליפות, הפעם במשחה ה-50 פרפר כשניצחה בזמן של 24.96 שניות.

פלורן מנאדו שהוא האלוף האולימפי ואלוף אירופה ב-50 חופשי הוסיף לעצמו גם את תואר אלוף העולם אחרי שניצח בזמן של 21.14 שניות והקדים בפער משמעותי של 33 מאיות את נייתן אדריאן האמריקאי. צ'אד לה קלוס הדרום אפריקאי ניצח במשחה ה-100 פרפר בזמן של 50.56 שניות והקדים ב-31 מאיות את ההונגרי הוותיק לאזלו צ'ה, שזכה במדליה בכל אחד ממשחי הפרפר (זהב ב-200, כסף ב-100, ארד ב-50). הפתעה גדולה נרשמה כשג'וזף סקולינג מסינגפור זכה במדליית הארד.

יהונתן קופלב וגיא ברנע שחיינים ישראלים באליפות העולם בקאזאן

הפעם הם לא הגיעו לגמר. יהונתן קופלב (מימין9 וגיא ברנע | צילום: באדיבות איגוד השחיה

יהונתן קופלב, שקיווה להיות הישראלי הראשון שמשיג גמר באליפות העולם בקאזאן, סיים את דרכו בתחרות בשלב חצי גמר משחה ה-50 גב. קופלב הצליח לעלות מהמוקדמות לחצי הגמר, אבל סיים שישי במקצה שלו בזמן של 25.04 שניות שדירג אותו במקום ה-11 הכללי. גיא ברנע היה קרוב לחצי הגמר, אבל סיים את דרכו באליפות במוקדמות עם המקום ה-18 בזמן של 25.31 שניות. מי שינעל את הופעתם של הישראלים ביום ראשון בבוקר יהיה גל נבו שיתחרה במוקדמות ה-400 מעורב אישי.


 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג