אליפות העולם בטריאתלון מרחק ארוך- ממשטחי הלבה אל חולות המדבר

חודש מינוס 48 שעות אחרי האירוע המדובר ביותר בקהילת אנשי המרחק הארוך, אליפות העולם באיש הברזל (קונה - הוואי) , התקיימה אליפות עולם נוספת למרחק ארוך, הפעם של איגוד הטריאתלון הבינלאומי - ITU
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חודש מינוס 48 שעות אחרי האירוע המדובר ביותר בקהילת אנשי המרחק הארוך, אליפות העולם באיש הברזל (קונה – הוואי) , התקיימה אליפות עולם נוספת למרחק ארוך, הפעם של איגוד הטריאתלון הבינלאומי – ITU

מאת:הילה מימון


איגוד הטריאתלון הבינלאומי, אשר מרחק הדגל שלו הוא המרחק האולימפי והסבב היוקרתי שלו הוא סבב אליפות עולם במרחק זה, דואג לתחזק מספר ענפים ומרחקים אשר נגזרים מהמרחק המרכזי. אליפות העולם למרחק הארוך מורכבת מהכפלת, כל אחד מהענפים במרחק האולימפי, בשלוש: 4.5 ק"מ שחייה, 120 ק"מ רכיבה ו- 30 ק"מ ריצה היו אמורים להיות נחלתם של המתחרים על תואר האליפות הנידחת משהו…

מה ימשוך ספורטאים להתחרות על תואר זה?


אומנם היוקרה פחותה, אך הפרסים נאים. בכל זאת 75,000 דולר פרסי זכייה ותואר אלוף עולם במשהו שווים את המאמץ. ביום התחרות איבדה האליפות את מקצה השחייה שלה בשל מזג אוויר קר ורוחות שהצניחו את טמפרטורות המים מתחת לגבולות הבטיחות הקבועות בתקנון תחרויות של ה- ITU. המתחרים הוזנקו, הישר למסלול הרכיבה על האופניים, בהפרשים של 5 שניות בין מתחרה למתחרה, כמו באופן ההזנקה המקובל בתחרויות נגד השעון ולא הזינוק המקובל בתחרויות טריאתלון. מספר מצומצם של 21 נשים ו- 23 גברים לא הקשה על המארגנים.

שלושה שמות מוכרים יותר מהסבב המוכר יותר למרחק הארוך נצפו על קו הזינוק של התחרות הקצוצה והנידחת בהנדרסון נאוודה. בגברים היה זה ג'ורדן ראפ שחזר השנה עם ניצחון בחודש אוגוסט בתחרות איש הברזל בקנדה.
ג'ורדן נפצע קשה בתאונת דרכים, בשנה שעברה. סיפור הפציעה שלו היה הראוי למדי עם קרע בווריד ראשי בצוואר שגרם לאובדן 2 ליטר דם, בנוסף על מספר לא מבוטל של עצמות שבורות. על קו הזינוק בקונה הוא לא התייצב השנה אך ניכר שדרכו בטוחה למדי לקראת השנה הבאה.

התחרות העיקרית של ג'ורדן הסתכמה בשניים: מרטין ג'נסן הדני שזכה בארד בשנתיים האחרונות והאלוף המכהן, סילביאן סודרי הצרפתי. בתום קטע הרכיבה הדני היה נראה כמעט בטוח לניצחון לאחר שנכנס ראשון לשטח ההחלפה.
סילביאן, ראפ וג'ו גאמבלס מאוסטרליה היו הבאים בתור כששניות מעטות מפרידות ביניהם ועוד 3 דקות מפרידות הלאה למקום החמישי של מיכאל ראלארט הגרמני (האח של אנדראס). בריצה סגר ג'ורדן פערים באופן יציב עד לניצחון משכנע בפער של כמעט 3 דקות מהמקום השני של גמבלס. המקום השלישי נקבע על חודה של שנייה מתוך 33 השניות שאיבד הצרפתי לאוסטרלי בשטח ההחלפה.  השניים אומנם רצו יחד עד קו הסיום, אבל בשל ההזנקות המדורגות נקבעו זמני הסיום לא לפי זמן חציית הקו אלא לפי זמן ההזנקה.

חמישיה ראשונה גברים:
1. ג'ורדן ראפ, ארה"ב, 5:00.15 שעות
2. ג'ו גאמבלס, אוסטרליה, 5:02.57 שעות
3. סילביאן סודרי, צרפת, 5:03.23 שעות
4. מרטין ג'נסן, דנמרק, 5:05.23 שעות
5. ניקולס תומפסון, ארה"ב, 5:11.38 שעות


ראפ חוגג את הניצחון באליפות העולם 2011 במרחק הארוך (צילום: triathlon.org)


עבור הנשים, שדה המשתתפות המקורי היה אמור להציג קרב מעניין בין 3 שנצפו לאחרונה בקונה הוואי, מי בתחרות מוצלחת ומי באכזבה. הצמד האנגלי של רייצ'ל ג'וייס וליאנדה קייב שבילה זמן איכות ממושך על מסלול הרכיבה של אליפות העולם באיש הברזל , לפני חודש, היה אמור לפגוש בשנית את קרוליין סטפן השוויצרית. אך סטפן לא זינקה.

מלבד 2010, בה לא היו לבריטניה נציגות על מסלול האליפות ואז ניצחה קרוליין סטפן, טריאתלטיות הממלכה הציגו שליטה מוחלטת במרחק הארוך בשנים האחרונות. כריסי וולינגטון, בלה בייליס (לשעבר קומרפורד) וג'ודי סוואלו, כמו גם ליאנדה קייב רשמו את תואר האליפות על שמן.

את התחרות השנה הובילה, בשלב הרכיבה, אוסטרלית בשם ניקי באטרפילד עם זמן של 3:31.13 שעות המהיר בשתי דקות מזמנה של ג'וייס. השתיים נכנסו כמעט יחד אל שטח ההחלפה ולא רחוק מאחור היו צמד נוסף, ליאנדה קייב ומרדית' קסלר האמריקאית.

על אף שלקייב היו את הרגליים בריצה,
זמן הרכיבה של ג'ויס שהיה מהיר בכמעט 4 דקות סיפק לה את מרווח הניצחון ואת תואר האליפות הראשון שלה. בשנה בה הכריזה עורכת הדין שהיא לוקחת פסק זמן מעבודה במשרה מלאה לטובת חיי אימון כמקצוענית, אחרי מקום רביעי בקונה וניצחון באליפות העולם נראה כי ההחלטה משתלמת בהחלט. קסלר האמריקאית סגרה את דוכן המנצחות בפער של 3 דקות מקייב.

החמישיה הראשונה נשים:

1. רייצ'ל ג'וייס, בריטניה, 5:34.15 שעות
2. ליאנדה קייב, בריטניה, 5:37.35 שעות
3. מרדית' קסלר, ארה"ב, 5:40.45 שעות
4. ניקי באטרפילד, אוסטרליה, 5:44.34 שעות
5. מלייקה הומו, ארה"ב, 5:46.37 שעות


ג'וייס חוגגת את הניצחון באליפות העולם(צילום: triathlon.org)



הילה מימון הילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית

קישורים: טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג