אליפות העולם באתלטיקה || מדליית כסף לישראל בקפיצה משולשת

חנה קנייזבה מיננקו נתנה את קפיצת חייה בניסיון השני כדי לקבוע תוצאה של 14.78 מטרים, ששווה שיא ישראלי חדש ומדליה היסטורית. אלכס אברבוך רק לא המדליסט הישראלי היחיד באליפות עולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חנה קנייזבה מיננקו על הפודיום באליפות העולם יחד עם קתרין איברגוון ואולגה ריפקובה

חנה קנייזבה מיננקו הפכה היום (שני) לאתלטית הישראלית השנייה אחרי אלכס אברבוך שזוכה במדליה באליפות העולם באתלטיקה. קופצת המשולשת שעלתה לארץ מאוקראינה ב-2013 סיימה במקום השני בגמר שנערך היום אחר הצהריים באליפות העולם בבייג'ינג, בזכות קפיצה של 14.78 מטרים בניסיון השנ שלה. זה היה שיפור של 7 סנטימטרים לשיאה האישי והישראלי, והיא היתה רחוקה ב-12 סנטימטרים מקתרין איברגוון הקולומביאנית, אלופת העולם ששמרה על התואר שלה.

חנה קנייזבה מיננקו על הפודיום באליפות העולם יחד עם קתרין איברגוון ואולגה ריפקובה

עשתה היסטוריה. קנייזבה מיננקו (משמאל) יחד עם איברגוון וריפקובה | צילום מסך

עד היום ישראל זכתה בשתי מדליות באליפויות העולם באתלטיקה, כשהקופץ אלכס אברבוך זכה בכסף באדמונטון 2001 ובארד בסביליה 1999. קנייזבה-מיננקו היא האתלטית הישראלית הראשונה שעומדת על פודיום באליפות העולם, ובזכות ההישג המרשים שלה בבייג'ינג היא בהחלט מועמדת ראויה לזכייה במדליה אולימפית במשחקים האולימפיים שיתקיימו בקיץ הבא בריו.

דאבל לג'מייקה בריצת ה-100 
האירוע שסגר את היום השלישי באליפות העולם באתלטיקה היה גמר ריצת ה-100 מטרים לנשים שהסתיים בדאבל לאימפריית הספרינטים ג'מייקה. יום אחרי שיוסאין בולט שמר על התואר שלו, עשתה את זה גם שלי אן פרייזר פרייס, שניצחה בריצת ה-100 בזמן של 10.76 שניות. היא הקדימה בחמש מאיות את דפני סחיפרס ההולנדית, כשטורי בואי האמריקאית סיימה שלישית עם 10.86 שניות.

אזקיאל קמבוי אלוף העולם בריצת 3000 מכשולים

אלוף עולם בפעם הרביעית ברציפות. אזקיאל קמבוי | צילום: Erik van Leeuwen

אזקיאל קמבוי הקנייתי זכה בפעם הרביעית ברציפות בתואר אלוף העולם בריצת 3,000 מכשולים. פיניש אדיר שלו ב-300 המטרים האחרונים הביא אותו לקו הסיום בזמן של 8:11.28 דקות כשהוא מקדים את בני ארצו קונסלוס קיפרוטו וברימין קיפרוטו. קצת לפני כן זכתה ויויאן צ'ריוט הקנייתית בריצת ה-10,000 מטרים לנשים כשחצתה את קו הסיום בזמן של 31:41.31 דקות והקדימה ב-46 מאיות את גלטה בורקה האתיופית.

הפתעה גדולה נרשמה בגמר הקפיצה במוט לגברים, כששיאן העולם הצרפתי רנו לאבילני לא הצליח לעבור גובה של 5.90 מטרים וסיים במקום השלישי יחד עם שני קופצים נוספים. אלוף העולם הטרי הוא שונסי בארבר, צעיר קנדי בן 21 שהיה היחיד לעבור גובה של 5.90 מטרים בניסיון הראשון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג