אליפות אירופה בשחייה 2016: גמרים לטומרקין וחירותי בסוף היום הראשון

יומה הראשון של האליפות הסתיים בלונדון עם הופעה מכובדת של השחיין הבכיר בנבחרת, אבל פספוס הקריטריון האולימפי של שחייני הגב האחרים. חירותי קבע שיא ישראלי ב-50 פרפר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום יום 01; סיכום יום 02

אליפות אירופה בשחייה יצאה היום לדרך בלונדון וכבר ביום הראשון השיגה המשלחת הישראלית שני גמרים. החלק הפחות טוב של היום הזה היה העובדה ששלושת שחייני ה-100 מ' גב פרט ליעקב טומרקין היו רחוקים מהשגת הקריטריון להשתתפות במשחקים האולימפיים בריו.

יעקב טומרקין באליפות אירופה

קבע את התוצאה הרביעית בטיבה בחצי הגמר. יעקב טומרקין | צילום: ארן הרשלג

יעקב טומרקין, השחיין הבכיר בנבחרת הישראלית, עלה בתחילת הערב לגמר משחה ה-100 גב אחרי שקבע בחצי הגמר את הזמן הרביעי בטיבו, 54.18 שניות. מי ששחה לצדו של טומרקין בחצי הגמר היה גיא ברנע, שהמטרה העיקרית שלו בתחרות הזאת היתה להשיג זמן מהיר מ-54.36 שניות והיא לא הושגה. במוקדמות בבוקר הוא קבע 54.81 שניות והצליח להשיג את המקום השני מבין ארבעה ישראלים וכך לעלות לחצי הגמר. גם יונתן קופלב ודוד גמבורג קבעו במוקדמות זמנים שהיו מספיק טובים לחצי הגמר, אך הם לא הגיעו לשם בגלל מגבלה של שני שחיינים מכל מדינה. במשחה חצי הגמר ניסה ברנע להיצמד כמה שיותר לטומרקין, אבל התעייף בחצי השני וסיים בזמן פחות טוב מהמוקדמות, 55.03 שניות. את הקריטריון האולימפי ב-100 גב הוא יאלץ לחפש בתחרות אחרת לאחר אליפות אירופה.

ישראלי נוסף שעלה הערב לגמר היה מירון חירותי, שעשה את זה באופן מרשים במשחה ה-50 פרפר. חירותי היה היחידי מבין שלושה שחיינים שהתחרו בבוקר שהגיע לשלב חצי הגמר, ושם הוא הצליח לשבור את שיאו הישראלי של תומר זמיר ולקצץ ממנו 6 מאיות כדי לקבוע זמן של 26.70 שניות ולעלות לגמר עם התוצאה השביעית בטיבה.

במדליית הזהב הראשונה באליפות זכה גבריאלה דטי האיטלקי, שניצח ב-400 חתירה בזמן של 3:44.01 דק'. הזוכה הראשונה בנשים היתה הכוכבת הגדולה של אליפות אירופה בבריכות קצרות בוינגייט, קטינקה הושו ההונגריה, שניצחה ב-400 מעורב אישי בזמן של 4:30.90 דק'. את היום הזה סגרו שני משחי שליחים. במשחה 4 פעמים 100 חתירה לנשים, בו נפסלה נבחרת הנשים הישראלית בבוקר, זכתה כצפוי הרביעייה ההולנדית שלא היתה לה תחרות. ההולנדיות סיימו בזמן של 3:33.80 דק'. במשחה המקביל לגברים ניצחה הרביעייה הצרפתית בזמן של 3:13.48 דק'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג