אליפות אירופה בשחייה – ימים II ו-III

מדליה ראשונה ליעקב תומרקין; גמרים לגל נבו, עמית עברי, יונתן קופלב וגיא ברנע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מדליה ראשונה ליעקב תומרקין; גמרים לגל נבו, עמית עברי, יונתן קופלב וגיא ברנע

מאת:מערכת שוונג


100 מ' גב גברים


יעקב טומרקין המשיך להתקדם ב-100 מטרים גב עם מדליית ארד ושיא ישראלי חדש של 54.14 שניות בגמר. טומרקין הקדים במקום אחד (ו-8 מאיות שנייה) את בן גילו ויריבו הגדול באירופה – פטר ברנק ההונגרי (השניים בני 20 השנה). טומרקין וברנק מתחרים ראש בראש במשחי הגב – ובעיקר ב-200 מ' גב – כבר כמה שנים. בדרך כלל ידו של ברנק הייתה על העליונה. לא הפעם.

אגב, טומרקין וברנק יתייצבו שוב במסלולים צמודים זה לזה במוקדמות ה-200 מ' גב ביום שישי בבוקר. יריבות שצוברת ותק ואיכות, וללא ספק תשמש לדרבן את שניהם בשנים הבאות.

50 מטרים פרפר נשים; 200 מטרים מעורב נשים

עמית עברי סיימה שמינית בגמר משחה הפרפר הקצר. המשחה הלא אולימפי – בדרך כלל החזק שלה – לא נמצא בראש סדר העדיפויות של עמית השנה; היא עבדה חזק על בניית הסיבולת הדרושה למשחים שנמשכים יותר מ-30 שניות. ב-200 מ' מעורב, עלתה עברי בתוצאה של 2:14.69 דקות מהמוקדמות לחצי הגמר, ובערב שיפרה בכמעט שנייה את תוצאת הבוקר כדי להעפיל לגמר מהמקום השישי.

ניכר בעמית שהסיומת של משחה ה-200 מטרים לא פשוטה עבורה, כאשר אחרי מקטע חזה מהטובים שזכורים אצלה, היא התקשתה לשמור על הקצב בבריכת החתירה המסיימת, ודעכה. כך או כך, שיפור של ארבע עשיריות שנייה יספיק לעמית לקביעת קריטריון אולימפי ואפשר להחזיק אצבעות שתשיג אותו בגמר.
בנוסף, אפשר לקוות שטיפת מהסיבולת שחסרה לעמית בסיומת חצי הגמר של ה-200 מטרים מעורב, תימצא בשפע כדי להשלים בזמן קריטריון אולימפי את משחה ה–100 מטרים פרפר.

בבריכות הקצרות, ועם עבודה נכונה על השבחת הפניות והסיבובים, עשויה עמית להיות כוכבת ברמה עולמית גבוהה במשחה ה-100 מטרים מעורב אישי (כפי שבזמנו התמחה הפיני יאני סיבאנן במשחה זה).

100 מטרים חזה גברים

אמרי גניאל האט קצת בגמר לעומת תוצאותיו במוקדמות וחצי הגמר, וסיים שישי בתוצאה של 1:01.33 דקות.

200 מטרים מעורב גברים

גל נבו העפיל לגמר מהמקום השלישי בתוצאה של 1:59.62 דקות. בגמר איבד גל מקום אחד וסיים רביעי בתוצאה איטית ב-12 מאיות שנייה מתוצאתו בחצי הגמר. באופן מסורתי, המשחה החזק של גל הוא משחה המעורב הארוך ל-400 מטרים. יש לקוות שהכושר הטוב שהציג במשחה המעורב אישי הקצר, יניב תמורה של מתכת עגולה במשחה הארוך.

200 מטרים חתירה ו-200 מטרים פרפר גברים

אילו היה נמרוד שפירא בר-אור משחזר בחצי הגמר את תוצאתו מהמוקדמות, היינו רואים אותו בגמר ה-200 מטרים חתירה. אבל נמרוד האט בכ-8 עשיריות שנייה בחצי הגמר, והחמיץ את הגמר. למחרת, העפיל נמרוד לחצי הגמר גם במשחה ה-200 מטרים פרפר, ועמו העפיל לחצי הגמר במשחה זה גם תום קרמר – צעיר המשתתפים בחצי הגמר. גם נמרוד וגם תום לא הצליחו להעפיל לגמר במשחה זה.

50 מטרים גב גברים

יונתן קופלב וגיא ברנע עלו ממקומות 2 ו-4 בהתאמה מהמוקדמות לחצי הגמר, ושם שיפרו את מיקומם למקומות 1 ו-3 בהתאמה. שני השחיינים גם שיפרו את התוצאות בין משחה הבוקר למשחה הערב ויזנקו ממסלולים 4 (קופלב) ו-3 (ברנע) לגמר ספרינט הגב.

אמנם המשחה איננו אולימפי, אבל הוא מעניק תקווה להשמעת המנון ישראלי בדברצן, ואולי אפילו לשתי מדליות.

התוצאות היפות של קופלב וברנע מחדדות את הדילמה ביחס למשחה השליחים מעורב. כידוע, שחיין הגב מזנק ראשון במשחה זה, ותוצאתו היא 'רשמית' ויכולה לשמש לצורך קביעת קריטריון אולימפי. נכון שיעקב טומרקין הוכיח את עצמו כמהיר גם מקופלב וגם מברנע ב-100 מטרים עד עתה, אבל לא בהרבה. בחירה לפחות לאחד מהשניים לזנק כשחיין הגב – ולו במשחה מוקדמות השליחים – תיתן לו הזדמנות נוספת להשגת הקריטריון האולימפי, שעשויה להוות השלמה נפלאה לארבע שנות עבודה ולסייע לענף השחייה להכניס ספורטאי נוסף ללונדון.

אילו אנו במקום המאמן הלאומי, היינו מגרילים בין ברנע לקופלב את הזכות לשחות ראשון במוקדמות משחה השליחים, ובכך מעניקים לזוכה הזדמנות אחת נוספת לקבוע קריטריון.

בכל מקרה, נראה שבמצבה הנוכחי עשויה הרביעייה הישראלית להעפיל לגמר משחה השליחים המעורב של הגברים, שהמוקדמות שלו ייערכו ביום ראשון בבוקר.

24.5.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג