אליפות אירופה בשחייה – היום הראשון

האליפות, שנערכת בדברצן, הונגריה, מעט דלילה בשחייני צמרת. השחייה הישראלית התחילה לא רע, עם כמה אכזבות. לפניכם האירועים הבולטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האליפות, שנערכת בדברצן, הונגריה, מעט דלילה בשחייני צמרת. השחייה הישראלית התחילה לא רע, עם כמה אכזבות. לפניכם האירועים הבולטים

מאת:מערכת שוונג


100 מ' גב גברים


במשחי המוקדמות שפתחו את האליפות ביום שני בבוקר סיימו הישראלים במקומות 1, 2, ו-4. יעקב טומרקין הוביל עם תוצאה של 54.22 שניות – טובה יותר מהקריטריון האולימפי. שני סיים גיא ברנע עם 54.44 שניות ויונתן קופלב סיים רביעי ב-54.61 שניות. הבעיה של קופלב הייתה שהכלל שמתיר עד שני שחיינים מכל מדינה בחצאי הגמר והגמר, הותיר אותו מחוץ למשחי אחר הצהריים. נמרוד שפירא בר-אור, שהמשחה החזק שלו הוא ה-200 מ' חופשי, קבע גם הוא תוצאה יפה של 55.01 שניות, אך גם הוא לא העפיל לחצי הגמר עקב אותו כלל.

בחצי הגמר אחר הצהריים קבע טומרקין 54.26 שניות ועלה לגמר שייערך ביום שלישי (היום, 22 במאי) בערב. גיא ברנע לא עלה לגמר לאחר שהאט בחצי הגמר בכחצי שנייה לעומת המוקדמות וקבע 54.95 שניות – תוצאה שאיננה מספיקה לקריטריון האולימפי.


טומרקין ומאמן הנבחרת, לאוניד קאופמן, בוחנים את המקצים

שני שחיינים – גם גיא ברנע וגם יונתן קופלב – הגיעו עד מרחק נגיעה מהקריטריון האולימפי אך לא נגעו בו. השאלה עתה תהיה האם במשחה השליחים מעורב ישבץ מאמן נבחרת ישראל את אחד מהשניים לשחות את קטע הגב הראשון (לפחות במוקדמות), כדי לנסות לאפשר לאחד מהם לקבוע את הקריטריון. לפי דירוג התוצאות, ברור שטומרקין צריך להיות זה שישחה בשליחים, אבל האפשרות שברנע או קופלב יקבלו הזדמנות לנסות את מזלם בנגיעה בקריטריון במשחה שליחים המעורב בבוקר, בהחלט קיימת.

כך או כך – טומרקין קיבע את מקומו כישראלי המוביל ב-100 מ' גב (בנוסף לקריטריון שכבר קבע בשנה שעברה ב-200 מ' גב) ובהתאם למגבלה של שני שחיינים מכל מדינה, רק שחיין ישראלי אחד נוסף יוכל לזכות בכרטיס לאולימפיאדה, אם אמנם יקבע את הקריטריון.

100 מ' חזה גברים

אמרי גניאל, בנו של שחיין העבר אמיר גניאל, שבר את השיא הישראלי כבר במוקדמות הבוקר עם 1:00.96 דקות. אמנם קצת מעל לקריטריון האולימפי, אבל תוצאה שעשויה להקנות לו כרטיס לאולימפיאדה על תקן של "ספורטאי צעיר". גל נבו קבע 1:01.95 – תוצאה יפה עבור שחיין המעורב אישי.

בערב המשיך גניאל בהצגת יכולת טובה ועלה לגמר. ג'ואן קופטי, שנסע לאליפות אחרי התערבות שיפוטית חיצונית לאיגוד השחייה, התאכזב כשפסל.

50 מ' פרפר

שחיינית הפרפר הישראלית המובילה, עמית עברי, שעלתה לחצי הגמר מהמקום ה-13, שיפרה בערב את תוצאתה ועלתה לגמר שייערך ביום שלישי בערב. למרות זאת, המשחה איננו אולימפי והסיכוי היחיד של עברי להימנות על הסגל האולימפי הוא במשחה ל-100 מ' פרפר.

בגברים, אלון מנדל ותום קרמר עלו לחצי הגמר במשחה, עם תוצאות של 24.05 ו-24.27 שניות בהתאמה. אחר הצהריים, במשחה חצי הגמר, אף אחד מהשניים לא הצליח להתברג לגמר. אלון מנדל ינסה להיכנס לסגל האולימפי דרך ה-100 מ' פרפר, ואילו המשחה החזק של תום קרמר הוא בעיקר ה-200 מ' פרפר. עוד נמשיך לראות את שחייני הפרפר עובדים קשה באליפות הזו.

22.5.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג