אליפות אירופה בטריאתלון

אליפות אירופה בטריאתלון תיערך בפוטבדרה, ספרד, בה שוכן אחד מהמרכזים הגדולים של הטריאתלון הספרדי. כשמעצמת ספורט כספרד מארחת את אליפות אירופה הציפיות גבוהות. ספרד מחזיקה בתואר אלופת העולם בכדורגל האלופה הקודמת בכדורסל, הטניסאי הכי חם בשנים האחרונות, רוכב האופניים הטוב בעולם בשנים האחרונות ואלוף עולם בנוער ובבוגרים בטריאתלון . לא לשכוח- זו תחרות הבית של חבייר גומז, אלוף העולם לשנת 2010
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אליפות אירופה בטריאתלון תיערך בפוטבדרה, ספרד, בה שוכן אחד מהמרכזים הגדולים של הטריאתלון הספרדי. כשמעצמת ספורט כספרד מארחת את אליפות אירופה הציפיות גבוהות. ספרד מחזיקה בתואר אלופת העולם בכדורגל האלופה הקודמת בכדורסל, הטניסאי הכי חם בשנים האחרונות, רוכב האופניים הטוב בעולם בשנים האחרונות ואלוף עולם בנוער ובבוגרים בטריאתלון . לא לשכוח- זו תחרות הבית של חבייר גומז, אלוף העולם לשנת 2010

מאת:ניר רייכמן


העיר,פוטבדרה, מארחת שתי תחרויות סבב אליפות אירופה באחד המקומות
היפים וככל הנראה המתאימים ביותר לאירוח תחרות טריאתלון. מסלול התחרות מאפשר צפייה במתחרים לכל אורכו ובכל שלבי התחרות, כולל בשחייה. בימי התחרות תיערך גם תחרות
לקבוצות הגיל השונות כולל תחרות לנכים עם מוגבליות שונות.

האליפות תתקיים בשנה הבאה באילת ואיגוד הטריאתלון הישראלי עושה מאמצים רבים
להפוך את האליפות לאירוע בין לאומי גדול. האיגוד יצא עם משלחת נוספת
במימון אלעל ומשרד התיירות. חברי משלחת: יו"ר האיגוד מיכאל זיו, יו"ר ועדת
תחרויות צביקה פיין ומנהל התחרות מייקי כץ. השלושה יעמידו ביתן מיוחד במהלך
אליפות אירופה בפוטבדרה ויפעלו מול ראשי איגודים ומתחרי קבוצות גיל הרבים
שיהיו במקום כדי למשוך אותם לתחרות שתיערך ב- 2012 באילת. בנוסף לכך נפתח
כבר אתר אינטרנט שבו יש אפשרות להרשמה והזמנת חבילות מחו"ל.

המשלחת הישראלית כוללת 8 נציגים. אלוף ישראל וסגנו, התאומים דן ורן אלתרמן ייצגו את ישראל במקצה העילית בוגרים. במקצה הנוער יש לישראל ניציגות מרשימה. אלופת ישראל, פאני ביסרון ורון דרמון עבורם זו השנה האחרונה בנוער. אלופי ישראל לנוער יונתן אולשנסקי והדר אהרוני וגם אמיתי יונה ושחר שגיב הצעירים שלהם זו תהיה אליפות אירופה ראשונה. כחלק מאליפות אירופה תיקח נבחרת הנוער של ישראל חלק באליפות אירופה לנבחרות שתתקיים ביום האחרון של האליפות.

עילית גברים


כל 12 המדורגים הראשונים בעולם הם מאירופה
ומכאן הציפיות כי התחרות תהיה ברמה של אליפות עולם. התחרות המעניינת תהיה בין האחים הבריטים אליסטייר(אלוף אירופה) וג'ונתן בראונלי לבין חבייר גומז שרוצה להגן על התואר בבית. האם האחים ימשיכו לחזק את השליטה? או דווקא נראה את חבייר גומז מזכיר מי הטריאתלט החזק ביותר ב- 5 שנים האחרונות. יתר האתלטים יאלצו להתמודד עם רמה, הבלתי נתפסת, של השלושה כדי להגיע לאחת מהמדרגות של דוכן המנצחים. אחת האפשרויות העומדות בפני המתחרים, מול שלושת הבכירים, היא בריחה משמעותית בשלב האופניים. זה כבר קרה בשנת 2008. אז, קבוצה בראשותם של הטריאתלטים הצרפתים, ברחה לחבייר גומז ובכך אפשרה לפרדריק בלברה לנצח באליפות אירופה בפעם השלישית.


בראונלי יוצאים לריצה בתחרות סבב אליפות העולם במדריד. מאחוריהם חאבייר גומז

צילום: triathlon.org



שמות בולטים נוספים –
אלכסנדר ברוקאנקוב (רוסיה)
  מדורג במקום השני, בסבב אליפות העולם, יתמודד היחד עם לורון וידל (צרפת), דימטרי פוליאנסקי (רוסיה) ופרדריק בלברה על המקום ה- 4. הצעירים מריו מולה (ספרד) וג'ואו סילבה(פורטוגל) יכולים אף הם להיכנס לחמישייה הראשונה. הראשון צריך שחייה טובה ושני פשוט צריך לשחזר את יכולתו מהשנה שעברה.


התאומים דן ורן אלתרמן– כניסה ל- 30 ראשונים תהיה הישג


הישראלים – דן (מספר 33) ורן (מספר 43) אלתרמן, אלופי ישראל בטריאתלון בעשור האחרון ינסו להתברג גבוה כמה שיותר. מלבד היוקרה זו היא תחרות ניקוד נוספת לקראת המשחקים האולימפיים. רמת התחרות מאוד גבוהה וכניסה של אחד מהתאומים אלתרמן  ל- 30 הראשונים ובפער סביר מהמנצח תיחשב מבחינתם להישג. גם זה יהיה קשה.

עילית נשים


בניגוד לגברים, רק 2 נשים מאירופה מדורגות בעשירייה הראשונה בדירוג העולמי. הבכירה מבינהן, הלן ג'נקינס, לא תתשתף. גם אלופת אירופה בשנתיים האחרונות, ניקולה ספרינג (מנצחת טריאתלון ישרוטל ספורט קלאב אילת 2007) תיעדר בשל פציעה.


אמי שראיון הצרפתייה- אחת המועמדות לניצחון במקצה העילית נשים
צילום: triathlon.org


רמת התחרות אומנם לא מקבילה לגברים, אבל עם אמי שראיון (צרפת- סיימה שלישית במדריד), אינואה מורואה(ספרד), קרול פאון (צרפת) יוליה ויליסטרטובה(אוקריינה- חזרה השנה לשם הישן) הצפי הוא לתחרות מעניינת. במקצה זה אין נציגות ישראליות. לאורך כל ההיסטוריה של אליפיות אירופה בטריאתלון, עמדה רק ישראלית אחת על קו הזינוק (נינה פקרמן ב-2007).

נוער בנים


אליפות אירופה לנוער, כמו בבוגרים, היא האליפות היבשתית החזקה ביותר.  כמעט כל שנה המנצחים בתחרות זו מועמדים רציניים לקחת גם את התואר העולמי. משנת 2006 כל אלופי העולם לנוער היו מאירופה. המשלחת הישראלית כוללת שני  צעירים. שחר שגיב מאיילות ת"א ואמיתי יונה ממכבי ת"א. עבור השניים זו תהיה אליפות אירופה ראשונה. השניים הפגינו את היכולת החזקה ביותר בין הישראלים בתחילת שנת התחרויות הישראלית. נציג נוסף יהיה אלוף ישראל, יונתן אולשנסקי(A1ltarmans) שפתח את העונה עם פציעה, אבל בטריאתלון ראשון לציון הראה כי הוא כשיר כדי לייצג את ישראל פעם נוספת באליפות ישראל.

הנציג הבכיר מבין הספורטאים הוא רון דרמון המגיע לאחר תקופת אימונים ארוכה באוסטרליה. אחרי אליפות העולם לנוער (2010), בה סיים במקום החמישי, הוא מגיע מלא תקוות ועם הרבה ציפיות להישג טוב מזה של אליפות העולם. דרמון סיים לאחרונה תחרות ספרינט בסבב הבין לאומי במקום 7 ועם פער של 15 שניות בלבד מהמנצח. זו השנה האחרונה של דרמון בנוער והוא משתתף בתחרות זו משנת 2007. הפעם הראשונה בה השתתף דרמון באליפות אירופה הייתה כשעוד לא היה בן 15 (סיים במקום ה-27 וראשון בין הישראלים).


רון דרמון- מועמד למדליה באליפות אירופה לנוער



את רמת התחרות קשה לחזות כיוון שלרבים מהם זו אליפות ראשונה. עובדתית, כל מי שהקדים את דרמון, באליפות העולם לא משתתף באליפות אירופה כיוון שכל מתחריו האירופאים עברו לקטגורית הגיל עד 23.

נוער בנות


אלופת ישראל, פאני בייסרון, תזנק לאליפות אירופה אחרונה שלה בקטגורית הנוער. באולימפיאדת הנוער (2010) היא סיימה במקום 6 במקצה האישי ומדליית זהב במקצה השליחים כחלק מהנבחרת החזקה של אירופה. אלו רק חלק משלל ההישגים של בייסרון בשנה האחרונה. בייסרון הצטרפה לדרמון בשהות והאימונים באוסטרליה והיא תתמודד עם הספורטאיות
הבכירות לגילה באירופה.


בייסרון – שנה אחרונה בנוער
צילום: עופר ביידה


אלופת אירופה, אניקה ווסינג מגרמניה תהיה שם כדי
להגן על התואר.
לבייסרון, אשר במשך 3 שנים הייתה הנציגה הישראלית היחידה בקטגוריה זו, מצטרפת אלופת ישראל לנוער, הדר אהרוני. גם לאהרוני תוצאות נהדרות בתחרויות האחרונות באירופה וזו תהיהמ ההתנסות הראשונה שלה באליפות יבשת.

לו"ז אליפות אירופה

יום שישי,24 ביוני 2011:
16:45
נוער בנות (פני בייסרון, הדר אהרוני)
19:00 נוער בנים (רון דרמון, יונתן אולשנסקי, אמיתי יונה, שחר שגיב)

יום שבת,25 ביוני 2011:
7:00 ק.גיל ספרינט.
11:30 עלית נשים.
15:00 פאראטריאתלון.
18:00 עילית גברים.

יום ראשון,26 ביוני 2011:

7:00 ק.גיל אולימפי.
12:30 טריאתלון נבחרות נוער (נבחרת ישראל)
14:30 טריאתלון נבחרות – עילית.


ניר רייכמןניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלון, טריאתלון בעולם , ניר רייכמן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג