אליפות אירופה בטריאתלון || מאמן הנבחרת: "מבחינת שחר שגיב, לסיים בטופ 10 יהיה לסמן וי"

לקראת אליפות אירופה שתתקיים ביום שישי בגלזגו, אורי זילברמן מנתח את מצב הטריאתלון בארץ, מדבר על סיכוייו של שחר שגיב ומסביר לאיזה כיוון הולכים כמעט בכל איגוד טריאתלון בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בטריאתלון הישראלי היו שינויים, אבל קשה להצביע עד כמה הענף הזה התקדם בשנים האחרונות. מצד אחד המשלחת הישראלית יוצאת לאליפות אירופה לא רק כדי לסמן וי על ההשתתפות, מצד שני מספרים שההשתתפות ההיסטורית של רון דרמון בריו 2016 לא ממש עזרה למנף את הטריאתלון בארץ. מצד אחד שחר שגיב התרומם לרמות גבוהות מאוד ועושה רושם שהוא בדרך הנכונה, מצד שני קשה להצביע היום על מישהו צעיר שנראה יותר מוכשר ממה שהיה שגיב בגילו, או רון דרמון.

צריך לסיים בטופ 10. שחר שגיב | צילום: מיטל חיימוביץ'

עוד כתבות בנושא 
לשחר שגיב יש ציפיות גבוהות לקראת טוקיו 2020 
רועי זוארץ סיים במקום ה-18 באליפות אירופה בספרינט 
מה צפוי באליפות אירופה עד גיל 23 שתתקיים באילת?

חשוב לשמור על רצף טוב של תחרויות

כדי לנסות ולהבין קצת יותר טוב איפה אנחנו עומדים, ראיינו את מאמן נבחרת ישראל אורי זילברמן, שנמצא בימים אלו בסקוטלנד ומכין 5 טריאתלטים ישראלים לאליפות אירופה שתתקיים ביום שישי ותוזנק ב-18:00 לפי שעון ישראל. בתחרות ישתתפו הישראלים שחר שגיב, רן שגיב, אמיתי יונה, רועי זוארץ ואיתמר אלסטר. באליפות אירופה שהתקיימה לפני שנה באוסטריה סיים שחר שגיב במקום התשיעי, ולגלזגו הוא יגיע עם קצת יותר ניסיון ברמות הגבוהות ביותר. אגב, גם באליפות אירופה כמו בסבבים של אליפות העולם וגביע העולם, אפשר לצבור ניקוד לדירוג האולימפי וזה הופך את התחרות ליותר חשובה, לכן גם צפויה רמה גבוהה מאוד השנה כולל השתתפותו של האלוף האולימפי אליסטר בראונלי.

"מבחינת שחר שגיב, לסיים בטופ 10 באליפות אירופה יהיה לסמן וי", אומר זילברמן ויהיו כאלה שיגידו שגם מעלה ציפיות. אך באותו משפט המאמן הלאומי משתדל להבהיר שבסופו של דבר מה שהכי חשוב זה לשמור על רצף טוב של תחרויות במשך שנתיים לטובת המשחקים האולימפיים בטוקיו: "בסופו של דבר אנחנו צריכים לספור 12 התחרויות הכי טובות בפרק הזמן הזה לדירוג האולימפי. אפשר לחלק את זה ל-7 תחרויות בשנה אחת ו-5 תחרויות בשנייה, אז אם שחר יסיים בין 10 הראשונים באליפות אירופה זו בטח תהיה תוצאה שתיכנס ל-12 התחרויות הטובות".

אם יש משהו די ברור כבר עכשיו זה שבמידה וישראל לא תצליח לשלוח טריאתלט למשחקים הואלימפיים בטוקיו, אחרי שרון דרמון עשה את זה בריו 2016, זו תהיה אכזבה גדולה מאוד לטריאתלון הישראלי. נכון להיום, אם עושים סימולציה, לשחר שגיב יש מקום במשחקים האולימפיים אבל הרבה דברים יכולים להשתנות וחייבים לשמור על יציבות. מצד שני, ישראל יכולה גם להפתיע אם טריאתלט נוסף יקפוץ בדירוג. זה יכול להיות האח הצעיר של שחר, רן שגיב, ואולי רועי זוארץ. העניין הוא שהקריטריון האולימפי הבינלאומי הפעם יהיה אפילו קשה יותר כפי שמסביר זילברמן.

הטריאתלט רן שגיב עם מאמן נבחרת ישראל אורי זילברמן

עד כמה הוא יוכל לטפס בדירוג? רן שגיב (משמאל) עם אורי זילברמן | צילום: באדיבות אורי זילברמן

מקצי השליחים שינו את התמונה

"בטוקיו 2020 הוסיפו את תחרות השליחים, וזה אומר שקודם כל מכניסים 11 נבחרות שליחים שחבריהן מבטיחים את מקומם גם בתחרות האישית. זה אומר שבזכות השליחים יכנסו לתחרות הגברים קודם כל 22 מתחרים, ורק לאחר מכן ייכנסו 27 הבאים אחריהם בדירוג העולמי. הקריטריון הזה יותר קשה מכיוון שיהיה מצב שבו טריאתלטים שהם פחות טובים בדירוג העולמי יבטיחו את מקומם על חשבון אחרים בזכות השליחים".

מסתבר שבכל העולם לקחו ברצינות את נושא השליחים, תחרות שבה כל נבחרת מורכבת משתי נשים ושני גברים, הנשים פותחות את התחרות, והמרוצים הם למרחקים קצרים יותר ממרחק ספרינט. זה טלוויזיוני, זה מביא יותר משתתפים ואומרים שזה העתיד של הטריאתלון. נכון לעכשיו בטריאתלון הישראלי מחכים שהרמה של הנשים הבוגרות תעלה, ובינתיים אף טריאתלטית לא משתתפת השנה באליפות אירופה, ו"אף אחת גם לא כיוונה לעשות את זה", כפי שאומר אורי זילברמן. עם זאת, בתכנית לטווח רחוק של איגוד הטריאתלון סימנו כבר את משחקי פריס 2024 כאירוע שבו ישראל תשאף לשלוח נבחרת שליחים.



לגבי שאר הטריאתלטים הישראלים המובילים כיום והסיכויים שלהם להגיע למקום שכולם מצפים לשחר שגיב להגיע אליו, אומר זילברמן: "רן שגיב עשה תחרות טובה אחת במקסיקו והוא צריך להמשיך ככה. הוא סיים 11 ורועי זוארץ סיים 23 כך שזוארץ קיבל פחות ניקוד. רן שגיב הוא הבא בתור אחרי שחר מבחינת ניקוד. אצל רן זה עניין של גיל כי להתמודד עם הרמה הזאת בגיל 21 זה לא פשוט. אצל רועי זה יותר עניין של להצליח לחבר ריצה טובה לשחייה והאופניים שבזמן האחרון הם ברמה גבוהה אצלו".

"האופניים אצלו ברמה גבוהה". זילברמן ורועי זוארץ (משמאל) | צילום: אורי זילברמן

כל הספורטאים שהוזכרו כאן סומנו עוד הרבה לפני שרון דרמון הגיע למשחקי ריו 2016 כך שקשה להגיד שהם מתחרים היום ברמות הגבוהות בזכות אותו הישג. השאלה היא איך אותו הישג עזר באמת לטריאתלון הישראלי? "בוא נגיד שהאפקט היה פחות ממה שציפינו", אומר זילברמן, "אולי זה גם באשמתנו, אולי לא מינפנו את זה כמו שצריך. אני לא מרגיש שיש יותר ילדים שהצטרפו לענף בעקבות רון דרמון. גם מבחינת תקציבים בנינו על זה שאחרי הופעה במשחקים האולימפיים הכל ישתנה. אמנם אנחנו ענף מועדף, אבל זה משהו שנקבע עוד לפני ההשתתפות של דרמון בריו 2016. מה שכן השתנה זה שהיום הספורטאים מבינים שיש להם את היכולת להגיע לאולימפיאדה".

מצד שני, מאחר והטריאתלון הפך לענף מועדף רואים היום הרבה יותר טריאתלטים בכל הגילאים מתחרים במקומות שונים בעולם ומקבלים את ההזדמנות להשתפשף ולצבור ניסיון חשוב מאוד. זה גורם גם לפיתוח הענף אצל הנשים וגם אצל הצעירים.

"יש כל הזמן גידול ביציאה של ספורטאים לתחרויות בחו"ל, והם גם משיגים תוצאות יותר טובות", אומר זילברמן ומוסיף: "היום אנחנו ממוקמים 2 בדירוג האירופי לנוער, אני אמנם לא מאמין שנישאר שם עד סוף השנה אבל איכות הנוער משתפרת וזה בעיקר הנערות. אני לא חושב שהיום יש יותר טובים מאשר בתקופה של שחר שגיב ואמיתי יונה. מה שכן, יש עוד מדינות כמונו שנכנסו למעגל, העומק משתפר והתחושה שלי היא שגם כל הנושא של השליחים הופך להיות משמעותי מאוד. הרבה מדינות הולכות על הכיוון הזה בטריאתלון. אנחנו נלך על הכיוון הזה ב-2024 כי אם אתה מצליח להכניס קבוצת שליחים אז כבר יש לך 4 ספורטאים באולימפיאדה. אז יש כאלה שמסתכלים על השליחים הרבה לפני שמסתכלים על הטריאתלון האישי".

"האפקט של 2016 היה פחות ממה שחשבנו". אורי זילברמן | צילום: באדיבות אורי זילברמן

אז הקיץ והסתיו יהיו עמוסים בטריאתלון. אחרי אליפות אירופה, שחר שגיב ייסע להתחרות בסבב העולמי במונטריאול ושם צפויים להתחרות גם אמיתי יונה ואיתמר אלסטר. אבל זה ממש לא מסתכם רק בזה כפי שמספר המאמן הלאומי: "מחודש מאי נוצר מין רצף של מתחרה ישראלי בחו"ל בכל סוף שבוע. יהיו הרבה גביעי עולם, יש הרבה עניין, ואנחנו כל הזמן מנסים לשחק עם זה. לאחר הסבב העולמי במונטריאול יהיה גביע העולם בצ'כיה. אחרי זה בספטמבר נטוס לתחרויות בגביע העולם שבהן הרמה תהיה קצת פחות גבוהה וננסה לצבור ניקוד במקומות כמו סין, ארצות הברית, דרום קוריאה ויפן. כמובן שיש גם את אליפות אירופה עד גיל 23 באילת שבה אין ניקוד אולימפי אבל היא חשובה מאוד מבחינתנו כי אנחנו המארחים וגם נכניס לשם ספורטאים שלא היו נוסעים אם זה היה קורה בחו"ל. נשאף שיהיו לנו שם 5 בנים ו-5 בנות. נשתתף גם בשליחים ואני מקווה שיהיה שם מספיק קהל".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג