אליפות אירופה באתלטיקה | מה צפויים לעשות הישראלים בסוף השבוע?

6 ישראלים יתחרו בשישי-שבת באליפות אירופה בציריך. סיכויים למדליה? לא ממש, אבל שיאים אישיים של סנפורד, מעין שחף ואולי של המרתוניסטים, יהפכו את התחרות למצוינת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

התקווה הישראלית למדליה באליפות אירופה באתלטיקה, אנה קנייזבה, נאלצה לוותר על התחרות בגלל פציעה רגע לפני המוקדמות. מצד שני, יש אתלטים אחרים שאולי אין להם סיכוי ריאלי לפודיום אבל הם בהחלט יכולים להפוך את הופעתם של הישראלים מסבירה למצוינת.

יהפוך את האליפות מסבירה למצוינת? דונלד סנפורד | צילום: מאיר ארזי

לקראת שלושת הימים האחרונים של אליפות אירופה, אנחנו ממשיכים לנתח את סיכוייהם של האתלטים הישראלים.

מעין שחף 
אלופת ישראל בקפיצה לגובה כבר ניתרה בעונה הנוכחית ל-1.90 מטר, ואם תצליח להשוות במוקדמות את שיאה האישי העומד על 1.92 מטר, קרוב לודאי שהיא תעלה לגמר למרות שהתוצאה שתעלה אוטומטית לשלב הזה היא 1.94.

מצד שני, עד היום שחף התעלתה על עצמה בעיקר בתחרויות שהתקיימו בארץ, בעוד שבאליפות העולם האחרונה ובאליפות אירופה קודמת בה השתתפה היא נשרה במוקדמות ולא היתה קרובה לשיא אישי.

שיא חדש יקח אותה רחוק. מעין שחף | צילום: ג'יימס מרגוליס

אז הפעם יש לה הזדמנות טובה. תחרות הקפיצה לגובה לנשים לא צפויה להתעלות לרמה גבוהה במיוחד. בלנקה ולאסיץ' הקרואטית ומריה קוצ'ינה הרוסיה אמורות להתמודד על התואר, בעוד שהקופצות האחרות לא עברו השנה גובה של 2 מטרים.

ובחזרה למעין שחף. אם היא תצליח לעלות לגמר אליפות אירופה, היא תהפוך לאתלטית הישראלית השניה שעושה זאת במקצוע שדה. הראשונה היתה שיאנית ישראל בקפיצה לגובה, דניאל פרנקל, באליפות אירופה בברצלונה ב-2010. היא עשתה זאת שוב באליפות אירופה באולם ב-2011 שם סיימה רביעית.

מנוסה בתחרויות האלה, אבל מהיר יותר באחרות. זוהר זימרו צילום: דנה בר

אם כבר הזכרנו את פרנקל, המטרה המרכזית של שחף העונה מלבד עלייה לגמר בציריך, היא שבירת השיא של פרנקל העומד על 1.94.

מוקדמות קפיצה לגובה לנשים: שישי, 11:35 
גמר קפיצה לגובה לנשים: ראשון, 16:15 

דונלד סנפורד 
כתבנו עליו כבר בסקירה הראשונה לקראת האליפות, ולשמחתנו הוא עבר שני שלבים בדרך אל גמר ריצת ה-400 מטר בו יתחרה ביום שישי בערב (19:50). לפני שנתיים הוא סיים רביעי באליפות שהתקיימה בהלסינקי וממנה נעדרו רצים רבים.

הפעם הוא היה צריך לשפר את שיאו הישראלי ב-14 מאיות כדי לעלות לגמר, וזה אומר תוצאה של 45.39 שניות לעומת 45.91 שניות שקבע בגמר לפני שנתיים. כעת נשאלת השאלה האם לסנפורד נותרו האנרגיות להמשיך ולשבור את שיאו הישראלי לכיוון שיאו האישי (45.21) שנקבע לפני שהתאזרח.

הנה נתון מעניין, בארבע האליפויות האחרונות תוצאה כזאת הספיקה למדליה. סנפורד יזנק ממסלול 2 הפנימי יחסית, ובעזרת הפתיחה האגרסיבית שלו ינסה לאיים על מרטין רוני הבריטי, אחד הפייבוריטים לניצחון שיזנק במסלול 3.

הקרב על הפודיום צפוי להיות בין רוני ושני הנציגים האחרים של בריטניה (קונרד וויליאמס ומתיו הדסון-סמית) לג'ונתן בורלה הבלגי. סנפורד יקווה למעידה של אחד מהם. אם זה יקרה, השמיים הם הגבול.

כתבות נוספות בנושא:
>הטריאתלטית רוני פישמן הורחקה עד מרץ 2015 
>אלוף העולם לשעבר רוצה לזכות בישראמן נגב 2015

בכל מקרה, אפשר להגיד שסנפורד כבר זכה ביושר בתואר "האתלט הישראלי" המרגש של האליפות.כשהוא מנשק את הדגל על הגופיה בדיוק כשמצלמים אותו בקלוז אפ לפני הזינוק, ומקדיש את שיאו הישראלי לחיילים ולמדינה שנותנת לו הרבה – מי מסוגל עליו?

המרתוניסטים 
ישראל שלחה לאליפות ארבעה מרתוניסטים, בשאיפה שישיגו מיקום טוב בתחרות הקבוצתית, בה מה שקובע זה חיבור התוצאות של שלושת הרצים הראשונים. שניים מהישראלים מנוסים מאוד, מדובר בזוהר זימרו ובוובה בריהון.

לזימרו שיא אישי של 2:14.28 שעות, בריהון קבע 2:17.17. אליהם יצטרפו ימהראן יוסף (2:22 במרתון טבריה האחרון) ואמיר רמון (2:27 במרתון טבריה האחרון).

יכול להיות ששמעתם לאחרונה דיבורים על מדליה קבוצתית. למה זה קורה? כי אם נחבר את השיאים של שלושת המרתוניסטים הבכירים שלנו, נקבל 6:53 שעות שזו תוצאה טובה יותר מהתוצאה של השלישייה הספרדית שזכתה באליפות אירופה הקודמת.

מצד שני, קשה מאוד להגיע לשיא במרתון מסוג זה, המורכב מארבע הקפות במרכז ציריך. הנסיון מלמד אותנו גם שהמרתוניסטים הישראלים רחוקים מהשיאים שלהם באליפויות מהסוג הזה, ומתעלים על עצמם דווקא במרתונים הגדולים כמו רוטרדאם.

אגב, המרתוניסט הבכיר באליפות יהיה ויקטור רוטלין השוויצרי, שזכה באליפות אירופה הקודמת ובעל שיא אישי של 2:07.23 שעות. הוא צפוי להוביל את נבחרתו לזכייה בתחרות הקבוצתית יחד עם אברהם טדסה, שגם הוא בעל שיא אישי של 2:07.

14.8.2014



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג