אלופת העולם במים פתוחים: "תמיד חלמתי לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים"

אווה פביאן בת ה-24 שעשתה עלתה מארה"ב, ערכה אימון בכורה בארץ ומתכננת לייצג את ישראל בטוקיו 2020
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשורה גדולה לשחייה הישראלית עם עלייתה ארצה של אלופת העולם אווה פביאן, שחיינית מים פתוחים בת 24, שעלתה לישראל מארה"ב ונרשמה באגודת הפועל בית שמש. פביאן תתאמן במרכז למים פתוחים שהקים איגוד השחייה במכון וינגייט כשהמטרה היא מדליה באולימפיאדת טוקיו 2020. מאחורי פביאן רקורד עשיר והיא ניצחה את אליפות העולם בשנת 2010 במשחה 5 ק"מ, סיימה עם מדליית ארד את המשחה ל-25 ק"מ באליפות העולם בברצלונה 2013, והוכרזה אלופת אמריקה במשחקי היבשת האמריקאית (פן אמריקן) במרחק האולימפי 10 ק"מ בשנת 2015.

עשתה עלייה. אווה פביאן | צילום: ניר עמוס

אחרי שהשלימה את הליכי העלייה לישראל התייצבה השחיינית לתחרות הליגה שנערכה בקאנטרי בית שמש וביצעה את הזינוק הראשון שלה למים כשחיינית ישראלית. אמנם הפעם היא שחתה 50 מ' בלבד, אבל בשביל אווה פביאן זה היה ציון דרך חשוב ביותר בקריירה: "תמיד חלמתי לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. כבר בשנת 2013 חשבתי לעלות ארצה, אבל הייתי במכללה והעדפתי לסיים את תכנית הלימודים. היום קפצתי בפעם הראשונה כשחיינית ישראלית ומפה אני ממשיכה למשחקים האולימפיים בטוקיו. אני מעוניינת לא רק במשחה 10 ק"מ מים פתוחים אלא גם במשחה 1500 מ' נשים שנכנס עכשיו לתכנית האולימפית. החיבור עם העיר בית שמש מאוד טוב עבורי ואני גאה להוביל את תכניות העירייה לקידום ענף השחייה כולו. זה לא רק מתן הכשרה בשחייה לכל ילדי העיר בית שמש אלא נושא שמאוד חשוב בארה"ב והוא תכנית למניעת טביעות אצל ילדים (swimming safe)".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג