אירוע חנוכת סינגל הגלבוע וטבעון

מאות רוכבי אופניים חנכו ביום שלישי לאור זריחה את שבילי האופניים החדשים בגלבוע ובטבעון. שבילים אלו הם חלק מהמגמה הכללית של קק"ל לפיתוח תיירות אקולוגית ברחבי הארץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מאות רוכבי אופניים חנכו ביום שלישי לאור זריחה את שבילי האופניים החדשים בגלבוע ובטבעון. שבילים אלו הם חלק מהמגמה הכללית של קק"ל לפיתוח תיירות אקולוגית ברחבי הארץ

מאת:דוברות קק"ל


קק"ל, רשות הניקוז ירדן דרומי, ומועצה אזורית גלבוע הכשירו בחודשים האחרונים את שביל האופניים ההיקפי לאורך 30 קילומטרים בגלבוע. ביום שישי חנכו אותו למעלה מ-300 רוכבי אופניים מכל הגילאים, שהגיעו בשעת הזריחה לרכב על רקע הנוף המרהיב של עמק יזרעאל.



השקת סינגל שביל הגלבוע
צילום: דוד עינב, אלפא


בדיוק באותה השעה נחנך שביל "סובב טבעון", שאורכו כ-25 קילומטרים, המיועד לרוכבי אופניים ומטיילים ברגל ושהוקם ביוזמת קק"ל, המועצה המקומית טבעון והחברה הממשלתית לתיירות.

שביל "סובב גלבוע" שנחנך היום הוא באורך 30 קילומטרים. מדובר במסלול מעגלי היוצא ממתחם הסקי בגלבוע וחוזר אליו ומתאים לרכיבה משפחתית. רובו של השביל מוצל מעצי הגלבוע וממנו נשקפים נופים עוצרי נשימה של עמק יזרעאל ועד הרי הגלעד.



רוכבים בסינגל הגלבוע
צילום: דוד עינב, אלפא


השביל השני של סובב טבעון, אורכו 25 קילומטרים והוא מצטרף למערך שלם של שבילי אופניים באיזור. סינגל סובב טבעון עובר בחורש האלונים, ביערות הנטועים מסביב לקריית טבעון ומייצר חוויה מיוחדת לרוכבים. הוא בנוי על התפר בין טבעון ומגדל העמק, בין השטח הפתוח והיער.

שביל האופניים סובב טבעון נקרא על שמו של בני ענבר ז"ל, תא"ל בצה"ל אשר שירת בצבא במשך 30 שנה ובשנת 1967, בזמן מלחמת ששת הימים, היה מפקד גדוד 51 בגולני שפיקד על כיבוש תל עזזיאת. את קבוצת האופניים גר"א – קבוצה של גמלאים רוכבי אופניים בטבעון, הוא הקים לפני 11 שנים אחרי שפרש לגמלאות.

בשנה שעברה הלך לעולמו בני ענבר ז"ל וכיום קק"ל, המועצה המקומית וחבריו הקדישו לו וחנכו על שמו את שביל האופניים החדש בטבעון. במסגרת אירוע חנוכת השביל, השתתפו חבריו של בני מקבוצת גר"א, ביניהם רוכבי אופניים בני 70-80 אשר אינם מפחדים לרכב כברת דרך של 25 ק"מ יחד עם רוכבים צעירים בהרבה מהם. 

שני השבילים הללו מצטרפים לסינגל סובב נצרת עילית שקרן קימת לישראל חנכה ביום שישי שעבר בשיתוף עיריית נצרת עילית ורשות ניקוז דרומי. אורכו 8 קילומטרים והוא משתרע על שטח ששימש במשך שנים כמזבלה של גרוטאות ופסולת. מהשטח הזה פונו כ-1,300 מטרים מעוקבים של פסולת וצמחיה פולשנית וכיום הוא מהווה שביל אופניים שישמש איזור חיץ למניעת התפשטות שריפות. משביל זה ייהנו מטיילים ברגל ורוכבי אופניים רבים שיוכלו להשקיף על רצועות הנוף של עמק זבולון, הגלבוע, השומרון והר אמיר.



נוף עוצר נשימה מסינגל סובב נצרת עלית
צילום: דוד עינב, אלפא


שלושת השבילים המעגליים החדשים מצטרפים למערך שבילי האופניים המרשתים את ישראל לאורכה ולרוחבה והם מהווים חלק מהתרומה של קק"ל לפיתוח תיירות אקולוגית. כל השבילים עומדים לרשות הציבור, ללא תשלום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג