אירועי ריצה בברלין – קיץ סתיו 2002

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אורי תאר



מי לא מכיר את מרתון ברלין המתקיים כל שנה ביום ראשון האחרון של חודש ספטמבר. גם השנה מתקיים המרתון בפעם ה-29 ב-29.9.02.

אבל ברלין שיכולה לכסות את כל שטחו של מישור החוף בין תל-אביב לחיפה, מארגנת בכל שנה כחמישה-עשר אירועי ריצה מעניינים נוספים, שגם אם אינם מהווים סיבה לנסיעה מיוחדת אל העיר (כמו המרתון), הם בהחלט עשויים לעניין את המזדמן לעיר או לסביבתה.

הסקירה שלהלן תתמקד באירועים העקריים במחצית השנה הנותרת, וניתן להבחין, כבר במבט ראשון, שאין שני אירועים דומים זה לזה. לתיירים שבינכם.

ראשון מבין האירועים הוא ריצת שליחים 5X5 שמתקיימת ביום 6.6.02בפארק טירגארטן שבמרכז העיר. החמישיות יכולות להיות מעורבות (נשים וגברים) וקיימת גם ריצת 800 מ' לילדים. ההרשמה לאירוע זה מסתיימת ביום 18.6.02. שיאי התחרות – את 25 הקילומטרים גמעה חמישית הגברים המהירה ביותר ב-1:20:57 ואילו חמש הנשים המהירות ביותר עשו זאת ב-1:39:03.


מרוץ שליחים 5 כפול 5

ארבעה ימים בלבד לאחר מכן, ביום 30.6.02 מתקיים אימון ה"עוד שלושה חודשים". זהו מירוץ פתוח המתקיים שלושה חודשים בדיוק לפני המרתון האמיתי. האימון שאינו כרוך בתשלום או בהרשמה, יצא בשעה 0900 מאיצטדיון Mommsen.

ב-3.8.02 תתקים ריצה הלילה המסורתית בפעם ה-11. הריצה בת 10 ק"מ תזנק בשעה 2030 לאורכו של ה-Kurfuerstendamm, רחוב החנויות היוקרתי במרכזה ההיסטורי של ברלין המערבית, ובמקביל לה יערך גם מקצה רולרבלייד (Inline) למרחק זהה (זינוק בשעה 1930). שיא כל הזמנים לרולרבלייד בתחרות זו עומד על 16:04 דקות, כלומר מהירות של כמעט 40 קמ"ש. ראוי לציין כי מקצי רולרבלייד מלווים תחרויות ריצה רבות בגרמניה, והדוגמא הטובה ביותר לכך הינה מרתון ברלין עצמו, הכולל מקצה רולרבלייד אליו נרשמו עד עתה לא פחות מ-8,000 איש, דבר אשר הביא לסגירת הרשמה. חזרה למירוץ הלילה – האירוע יכלול גם מקצה ריצה לא תחרותי של 5 ק"מ. הרשמה לאירועים התחרותים עד יום 26.7.02.

ריצת הכביש ה-26 במספר תתקיים ביום 25.8.02 ותכלול ארבעה מקצים: חצי מרתון (זוהי אינה תחרות חצי המרתון המפורסמת המתקיימת באביב), 10 ק"מ, 5 ק"מ ו-800 מ' לילדים. מסלול הריצה יהיה בתוואי יפהפה דרך יער Grunewald הענק והשכונות הגובלות בו. המסלול כולל טיפוס על שיפולי הגבעה הגבוהה בברלין הנצבת בלב היער ואשר מקורה בהריסות העיר שפונו לכאן ב-1945. שמה של התחרות בה להראות כי למרות הסביבה בה מתקיים האירוע, תתבצע הריצה על אספאלט או על תוואי כבוש (בניגוד לתחרות שטח ביער, להלן). ההרשמה עד יום 16.8.02 וביום האירוע עצמו משעה 0730.

שני האירועים הבאים הינם בצילו של מרתון ברלין. הראשון, ביום 1.9.02 קרוי "ריצת רק עוד חודש" והשני ביום 22.9.02 הוא כמובן "ריצת עוד שבוע". שני האירועים פתוחים, ושעת ומקום המפגש זהים לאימון "שלושת החודשים" שלעיל.

הבא בתור הוא המרתון עצמו שנראה שאין צורך להרחיב בענינו. האירוע שיתקיים ביום 29.9.02 פתוח עדיין להרשמה בכתובת
berlin-marathon

שקט של כחודש יופר ביום 3.11.02 בריצת השטח ה-39 במספר ביער גרונוואלד. המקצה העיקרי הוא ל-8 ק"מ בלבד, אך הריצה הינה על דשא וחול, וכוללת טיפוס במעלה מדרגות שכוסו בחול וכן דילוג מעל שלוש משוכות. הערה המתירה שימוש בנעליים עם דוקרנים מרמזת על כך שיהיה משופע.


ריצת שטח

האירוע הבא הוא מרתון השליחים ה-10 במספר. התחרות שתתקיים ביום 17.11.02 מיועדת לחמישה רצים או לשש רצות. הרצים ישלימו מרתון בהרכב הבא: 12, 10, 5, 10, 5.195 ק"מ, ואילו אצל הנשים יופקד הקטע הראשון בידיהן של שתי רצות שירוצו 6 ק"מ כל אחת.
אתר הגג המושקע והמפורט נמצא בכתובת
berlin-marathon.
לצערי, המידע בגרמנית בלבד למעט מידע על המרתון וחצי המרתון של האביב שקיים גם באנגלית. עם זאת, אם בוחרים בכל אחד מהאירועים, ניתן להגיע לטופס הרשמה באנגלית ובגרמנית, באמצעות הקישור Anmeldung.

ועוד אירוע אחד שאינו אירוע ריצה אבל בהחלט עשוי לעניין רבים. ה-Berlinman, תחרות חצי איש הברזל של איגוד הטריאתלון של מדינת ברלין יתקיים השנה ביום 17.8.02 ב-Wannsee. יודגש כי שטח ההחלפה כמו גם התחרות כולה נמצאים בתוך העיר ברלין וניתן להגיע אליהם בתחבורה ציבורית או ברכיבה. המרחקים הם 20 – 90 – 2.2 כאשר השחיה נעשית בימת Wansee עצמה ואילו הרכיבה והריצה ביער גרונוואלד. להשתתפות בתחרות זו יש משמעות נוספת – בוילה Wannsee הנשקפת מצידו האחר של הימה, הם החליטו על "הפתרון הסופי", ומתחנת הרכבת של גרונוואלד שלידה עובר מסלול הרכיבה, הם גרשו את יהודי ברלין ללא שוב. להתחרות ולא לשכוח!

גליון הרשמה, כמו גם מידע נוסף, ניתן למצוא באתר התחרות berlinman .

בשעת הצורך ניתן לתרגם טקסט גרמני לאנגלית ברמה סבירה באתר שכתובתו:
AltaVista



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג