אימון ילדים: האם יש קשר בין טריאתלון, לימודים והצלחה בחיים?

האם יש מחקרים המנבאים הצלחה לספורטאים צעירים בעתיד בזכות הפעילות שלהם? המאמן שרון מעוז בדק את הנושא ומספר על הרבדים השונים המשפיעים עליהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות מצביעים על קשר הדוק בין עיסוק בספורט בקרב ילדים ונוער לבין הצלחה בלימודים, בקשרים חברתיים ובחיים בכלל. במאמר תחת השם Sport and child developement שפורסם במגזין המדעי PLoS ONE, צוות חוקרים (steinmayr et al., 2016) בדק את ההשפעה של השתתפות במועדוני ספורט בגרמניה לבין הצלחה בלימודים ובקשרים חברתיים. הצוות הוכיח קשר ישיר בין השתתפות בפעילות ספורטיבית במסגרת מועדוני ספורט ברחבי גרמניה לבין הצלחה בלימודים ובקשרים חברתיים.

יש השפעה בין הצלחה בלימודים לבין קשרים חברתיים | צילום: באדיבות שרון מעוז

עוד בנושא טריאתלון
מה ההבדלים בין אימון טריאתלון ילדים ומבוגרים
כיצד מתכוננים לקראת תחרויות טריאתלון?
איך מתחילים: מה זה הדבר הזה "טריאתלון"?

אמנם קיימות השפעות לא ישירות היכולות להסביר את הקשר הזה, כגון מצב סוציו-אקונומי, מודעות הורים, סביבה ותרבות ואולם קיים קונצנזוס רחב בקרב חוקרים, אנשי חינוך וספורט על ההשפעה החיובית של עיסוק בספורט על התפתחות ילדים ונוער והצלחתם בלימודים, בקשרים החברתיים ובחיים בכלל. כמאמן טריאתלון במועדון המונה כ-200 ספורטאים, רובם גילאי 5 עד 16, אתייחס לתרומה של העיסוק בענף להצלחת הספורטאים שלי בלימודים, עם חברים ובחיים בכלל.

הנחות היסוד שאפרט במאמר זה מבוססות על המשוב מהורי הספורטאים הצעירים ועל המעקב לאורך השנים אחר התפתחות הספורטאים שלי והאינטראקציות החברתיות שלהם בתוך ומחוץ למועדון. מסגרת האימונים הבסיסית במועדון לילדים החל מגיל 7 ועד 12 מונה לפחות ארבעה אימונים בשלושת ענפי הטריאתלון: שחייה, רכיבה וריצה. בני הנוער במועדון מתאמנים לאורך כל ימות השבוע, לעתים אף פעמיים ביום. הספורטאים שלנו נדרשים להגיע לכל אחד מהאימונים בזמן, עם הציוד המתאים ולעמוד בדרישות משמעת קשוחה ובעומס אימונים פיזי ומנטלי לא מבוטל.

האתגר הפיזי והמנטלי, העזרה והתמיכה ההדדית בקרב הספורטאים, המשמעת העצמית הנדרשת, התמודדות עם כישלונות ועם הצלחות, והיכולות הארגוניות הנרכשות עם הזמן, כל אלה תורמים להתחשלות ולהתפתחות הספורטאים וליכולות שלהם להתמודד עם אתגרים בבית הספר ובחיים הפרטיים שלהם.

תחושת ההצלחה של הספורטאים בונה את ביטחונם העצמי | צילום: שרון מעוז

אתגרים, בגרות והישגיות

טריאתלון הוא ענף מגוון, מאתגר, מורכב ומקצועי המצריך מהספורטאים עמידה באתגרים, התייחסות בוגרת, רצינית והישגית במהלך ההכשרה שלהם כטריאתלטים. המורכבות של הענף, השילוב של שלושה ענפים שונים בהם נדרשת התמחות, הדרישה להגדרת יעדים ועמידה בתכנית אימונים, מצריכים מיקוד, יכולות הסתגלות והתאמה מהירות ואף יכולות אלתור ומענה מהיר למצבים משתנים. והרי אלו בדיוק התכונות הנדרשות מאיתנו בחיים בכלל ובקרב אנשים מצליחים בפרט.

אורח החיים הנרכש בקרב הספורטאים הצעירים שלנו, השכמות מוקדמות בבוקר לאימונים, לאורך כל השנה בכל תנאי מזג אוויר, הערכות לתחרויות ושאיפה לשיפור מתמיד ביכולות שלהם כל אלה הם בסיס מצוין לעמידה בכל אתגר שהחיים יציבו לספורטאים שלנו. ואולם, הייחודיות של ענף הטריאתלון ותרומתו להצלחת ספורטאים צעירים ברבדים שונים של חייהם קשורה לגיוון הרב שיש בענף והאפשרויות הכמעט אינסופיות לאימונים שמאפשרים לספורטאים הנאה ועניין לצד עמידה באתגרים.

תחושת ההצלחה של הספורטאים בצליחת אתגרים, בונה את ביטחונם העצמי. תחושת השייכות לקבוצה, למועדון, לקהילה מקנה להם "גאוות יחידה" עמה הם הולכים לבית הספר ולמפגשים החברתיים שלהם ומגבשת את אופיים ואישיותם של הספורטאים. לחלק מהספורטאים שלנו שחוו בעיות חברתיות בבית הספר המועדון מהווה בסיס חברתי חשוב אליו הם יכולים להשתייך בכל עת ועבורם הוא מפלט מהקשיים בבית הספר.

הקניית ערכי הרעות, האחווה והעזרה ההדדית בין הספורטאים כבסיס לאימונים במועדון משרה אוירה טובה יותר משפרת ומחזקת את האינטראקציות החברתיות במועדון. בעידן המסכים והאינטראקציות דרך הרשתות החברתיות, הטריאתלון מהווה פלטפורמה עשירה, מגוונת ומאתגרת להתפתחות טובה והצלחה של ילדים ונוער בלימודים ובחיים בכלל.

להרשמה לישראמן לחצו כאן


שרון מעוז | מאמן ומנהל מקצועי ב"מעוז טריאתלון"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג