אילו מדדי תזונה ייחשבו כבריאים או רעים עבורכם?

האם המוצר אותו אתם קונים בחנות מתאים לאורח החיים הספורטיבי שלכם? הנה 4 רכיבים שמומלץ להכיר ולבדוק את הערכים שלהם ולדעת אם הם תואמים לדרישות שלנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שווה לתת מבט לאותה טבלת רכיבים בה יש יש את סימון המזון על גב האריזה של מוצרים אותם אנו קונים, על מנת שנדע מה הוא מכיל. הטבלאות לרוב מכילות שתי עמודות: עמודה המתייחסת ל-100 גרם ועמודה למנת מוצר עצמה. על מנת לבחון את המוצר יש להסתכל בעמודה של 100 גרם כדי שנוכל להשוות בין המוצרים השונים ולהבטיח כי בחרנו את המוצר הטוב ביותר מבחינה בריאותית.

1. קלוריות

מוצר ייחשב כדל קלוריות במידה וכמות הקלוריות ל-100 גר' תהיה פחותה מ-40 קק"ל למזון מוצק, ופחות מ-20 קק"ל למזון נוזלי.

2. כולסטרול

מוצר דל בכולסטרול הוא מוצר שיש בו עד 30 מ"ג כולסטרול ל-100 גר' מוצר. כאשר המוצר מכיל פחות מ-2.5 מ"ג כולסטרול הוא יחשב כנטול כולסטרול.

3. שומן

במוצר דל שומן השומן יהווה פחות מ-2% ממשקל המוצר כשבמוצר ללא שומן, השומן יהווה 0.5 אחוז ממשקל המוצר. לדוגמה, כאשר נסתכל על העמודה שבה פירוט הרכיבים הוא ל-100 גר', ונראה כי השומן הוא 2 גר' ל-100 גר', נדע שהמוצר לא נחשב כדל שומן.

4. נתרן

מזון ייחשב כדל נתרן כאשר כמות הנתרן בו היא עד 120 מ"ג נתרן ל-100 גר' מוצר, כאשר מזון נטול נתרן הוא מזון שיש בו פחות מ-5 מ"ג נתרן ל-100 גר'. כלומר, כל עוד נראה על תווית המזון יותר מ-120 מ"ג נתרן המוצר לא ייחשב כדל נתרן וככל שנתרחק מערך זה כך המוצר יהיה פחות מומלץ לאכילה מבחינה בריאותית. על פי התקנות החדשות, מוצר אשר יעלה על 400 מ"ג נתרן ל-100 גר' יסומן בתו האדום כמוצר עתיר בנתרן.


שני ששון | דיאטנית קלינית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג