איך שורדים בקיץ: 5 טיפים חשובים לריצה בחום

הקיץ כבר כאן, קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לעבור אותו בצורה הכי טובה שיש עד שספטמבר יגיע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הטמפרטורות בחוץ מתחילות לעלות, הקיץ כבר כאן ויחד איתו מגיעים החום והלחות שמקשים מאוד על האימונים בחוץ. רצים רבים חשים כי העלייה בטמפרטורות מורידה את מהירות הריצה שלהם והם נאלצים בחודשים הקרובים לרוץ בקצבים שונים ממה שהיו מורגלים בחודשי האביב או החורף. אז עד שספטמבר הקריר יגיע, הכנו לכם חמישה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את החום ולהמשיך להתאמן כרגיל גם בקיץ.

הקדימו את השמש ורוצו מוקדם בבוקר | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא
משקה איזוטוני או ג'ל אנרגיה, מה עדיף?
מה ההבדלים בין המשקאות האיזוטוניים השונים?
איזוטוני או מים – מה כדאי לגוף שלכם?

1. להעיר את הציפורים

אחת הדרכים הטובות ביותר לנצח את החום היא פשוט להקדים אותו. החלק הקריר ביותר של היום הוא בשעות הבוקר המוקדמות, לפני שהשמש זורחת ומחממת הכל. הריצה בשעות הבוקר לא רק שתעניק לכם יותר שעות חסד "קרירות" יחסית, אלא גם תתן לכם יופי של פתיחה ליום מלא אנרגיה. נכון שלא כולם הם ציפורי בוקר אז למי ששעות הבוקר המוקדמות שייכות לסדינים ולשמיכות, מומלץ לצאת בשעות אחר הצהריים המאוחרות או בערב. כאשר מתחילים לרוץ לאחר שהשמש שוקעת הטמפרטורות יורדות בצורה משמעותית.

2. שתייה

שתייה מרובה בימי הקיץ החמים חשובה לא רק בשביל להרוות את הגוף, אלא גם להשיב לו אלקטרוליטים. כאשר רצים בתנאי לחות וחום, חשוב עוד יותר לשתות. מחקרים הראו כי שתייה של משקה קר או קפוא לפני ריצה יכולים לסייע להורדת טמפרטורות הגוף ובכך עוזרת לעיכוב השפעות החום. פתחו את הבוקר עם משקה איזוטוני של POWERADE, גם יצנן אתכם, ישיב אלקטרוליטים וירווה וגם טעים לפתוח כך את הבוקר. מומלץ להקפיא בקבוק אחד בפריזר ולקחת איתכם לאימון ולדאוג לשתות כל הזמן. אם אתכם רצים במקום בו יש ברזיות, תדאגו להשפריץ על עצמכם מים כל הדרך כדי לצנן את הגוף.



3. בקיץ הזה תלבשי לבן

ידוע כי בגדים בהירים עוזרים מאוד בחודשי הקיץ החמים ולכן, מומלץ להימנע כמה שיותר מבגדים כהים שסופגים את קרני השמש ומחממים. אם עדיין לא רכשתם בגדי ריצה זה הזמן לעשות זאת. ביגוד טכני ובדים מנדפי זיעה, עוזרים להרחיק את הזיעה מהגוף ולצנן אותו בצורה הטובה ביותר. מומלץ לחבוש כובע ומשקפי שמש להגנה ולא לשכוח קרם הגנה.

שתיית בקבוק משקה איזוטוני קר לפני אימון מצננת את הגוף | צילום: ליאור נורדמן

4. הסתגלות

בקיץ חשוב להתאזר בסבלנות. הגוף שלנו הוא מכונה מדהימה אך לוקח לה זמן להסתגל לתנאי מזג האוויר ולכן כאשר הטמפרטורות מתחילות לטפס, צפו לשבועיים קשים יותר לגוף. בימים אלו מומלץ להוריד את העומס מהגוף, לשים לב אם הוא מתאושש בצורה מיטבית בין אימון לאימון ולשתות הרבה מים. גם הוספת משקה איזוטוני של POWERADE יכולה לעזור לגוף לעבור את השלבים החמים של תחילת הקיץ.

5. קרח

אם אתם מתאמנים במסלול מעגלי, מומלץ להשאיר צידנית אחת ובה מלאי של קוביות קרח. אתם יכולים לצנן את עצמכם תוך כדי ריצה, להכניס קוביות של קרח לכובע שלכם או לחזייה, להחליק קוביית קרח על הפנים או להוסיף לתוך בקבוק שתייה שלכם, העיקר שיהיה משהו שיעזור לכם להצטנן ולעבור את חודשי הקיץ בצורה שפויה.



בשיתוף POWERADE

צילום עמוד הבית: mw238



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג