איך שגלגל מסתובב לו: הסיפורים האנושיים שמאחורי ה"טור דה תרום"

כבר שמונה שנים מתקיים מסע האופניים "טור דה תרום", שכל הכנסותיו מועברות להמשך שיקום ילדי מרכז הספורט לנכים בר"ג. זה לא סתם מסע, זה מסע רוחני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כבר שמונה שנים מתקיים מסע האופניים "טור דה תרום", שכל הכנסותיו מועברות להמשך שיקום ילדי מרכז הספורט לנכים בר"ג. זה לא סתם מסע, זה מסע רוחני

מאת:מערכת שוונג



זהו מסע אנושי ויוצא דופן בו כולם מרגישים שווים בין שווים. העזרה ההדדית, האהבה, רוח הלחימה והאמביציה, מנצחים הכל.
כבר שמונה שנים מתקיים מסע האופניים "טור דה תרום", שכל הכנסותיו מועברות להמשך שיקום ילדי מרכז הספורט לנכים בר"ג. האירוע השנה יתקיים ב-24 לפברואר ויסתיים ב-27 לחודש ובו ירכבו יחד מאות רוכבים, נכים ושאינם נכים, באופני יד, טנדם וסינגל, מהארץ ומחו"ל, בכבישי צפון הארץ, למען מטרה משותפת אחת – גיוס תרומות למרכז הספורט.


"אם אנראם תצא בשלום מהניתוח נעשה טריאתלון"
יש הרבה סיפורים שיכולים להעיד על המסע הזה, אבל המסע הרוחני של לינדה חורי הוא המשובח שבהם. לינדה חורי וביתה אנראם מאילת הינן דוגמה מוחשית לכך. אנראם, נערה מקסימה בת 16, סובלת מתסמונת רט. היא אינה מסוגלת לדבר וכמעט שלא מניעה את גופה, אבל היא מתקשה להוריד את החיוך מפניה. לאמה, לינדה, היה חלום: לצלוח טריאתלון עם בתה. יחדיו הן הוכיחו שאין דבר העומד בפני הרצון.
 



לינדה חורי וביתה אנראם. הוכיחו כי אין דבר העומד בפני הרצון
צילומים: עומר לוי



לינדה חורי, קטנת קומה, שרירית ושזופה מאימוני הבוקר המוקדמים. בביתן יש כיסא גלגלים, סינר ובקבוק תינוקות, לצד משקפי שמש ספורטיביים, קרם הגנה ונגן מוסיקה, אשר מספרים את סיפורן. חורי כלל לא דאגה משריריה ההיפוטוניים של אנראם הקטנה, עד שבגיל שנה וחצי חלה הידרדרות במצבה ואנראם קיבלה התקף פרכוסים קשה. הבדיקות העידו כי מדובר בתסמונת רט. תסמונת גנטית שאינה תורשתית ופוגעת לרוב בבנות, ומאופיינת בפגיעה נוירולוגית התפתחותית מורחבת. "היו לנו שנים קשות מאוד", מספרת חורי, "לא סיפרתי לסביבה שאני מגדלת ילדה עם צרכים מיוחדים. לא התביישתי, פשוט הייתי מופנמת, ביישנית, סגורה. לקח לי גם זמן להביא לעולם את פאדי, בן 10 כיום ואדם בן 6 כיום, אחים נפלאים לאנראם. המשכתי ללמוד עוד ועוד תארים כדרך לשכוח ולברוח מהצרות".

לפני כחמש שנים הרגישה חורי שהדיכאון משתלט עליה, "לא הצלחתי להגיע לאנראם במשך ימים שלמים. היתה לי בבית עובדת זרה שטיפלה בה, ואני הייתי עסוקה בלרחם על עצמי, לכעוס, לבכות, לשאול למה זה קרה לי, להיכנס ולצאת מהבית בגלל סדר יום עמוס ולא באמת להתייחס אליה. אנראם היתה רוב שעות היום בבית ואני –  במצב נפשי קשה מאוד". חורי חיפשה מקום שבו תוכל לפרוק את הקשיים והצטרפה לקבוצת הטריאתלון של אילת, "גיליתי עולם ומלואו. הפכתי בן אדם אחר. אני הרבה יותר חברותית ומשתפת. נפתחתי לעולם, התחלתי לדבר ולצאת. אין מה להשוות למי שהייתי. לא מעניינים אותי כל המבטים שמופנים אל אנראם, אני לא רואה אותם".

לפני שנתיים עברה אנראם ניתוח לתיקון עקמת. לפניו חורי נדרה נדר שאם אנראם תצא בשלום מהניתוח, הן יעשו יחד טריאתלון. אז מה אם היא בכיסא גלגלים? בטריאתלון הראשון והשני הן נחלו הצלחה גדולה. אחריהם הגיעו מסעות "טור דה תרום" של מרכז הספורט לנכים בר"ג, אשר אורכים ארבעה ימים וגומאים בהם כ-400 ק"מ. את כולם עברה חורי כשאנראם מחוברת אליה, במלוא מובן המילה.


כבשנים האחרונות, גם השנה לינדה ואנראם ייצטרפו ל"טור דה תרום". הן ירכבו במסלולים הבאים:

יום ב' 24.2: מסלול מעגלי ארוך 76 ק"מ – התחלה וסיום מאגמון החולה.
אגמון החולה – דרומה על כביש 90 לצומת מחניים – מזרחה על כביש 91 לגשר בנות יעקב – צפונה על כביש 918 לצומת חורשת טל – מערבה על כביש 99 לצומת כפר יובל – צפונה על כביש פנימי לכפר יובל  (עד צומת עם כביש 90) – דרומה על כביש 90 לאגמון החולה – סיום.
 
יום ב' 24.2: מסלול מעגלי קצר, 55 ק"מ – התחלה וסיום מאגמון החולה.
אגמון החולה – דרומה על כביש 90 לצומת מחניים – מזרחה על כביש 91 לגשר בנות יעקב – צפונה על כביש 918 לצומת להבות הבשן – מערבה על כביש 977 לצומת נאות מורדכי – דרומה על כביש 90 לאגמון החולה – סיום.

יום 25.2: מסלול ארוך: רמת הגולן 95 ק"מ
גינוסר – צומת בית ציידה – צומת יהודיה – צומת המפלים – כביש 808 לחיספין – כביש 98 צומת אפיק עם כביש 789 – כביש 789 עד צומת כורסי – כביש 92 עד צומת מעגן – כביש 98 לחמת גדר   – סיום רכיבה. כניסה לחמת גדר ורחצה במעיינות החמים. חזרה לגינוסר (באוטובוס).

יום ד' 26.2: מסלול מעגלי ארוך – גינוסר, ראש פינה, צפת, גינוסר. 80 ק"מ.
גנוסר – צפונה על כביש 90 עד ראש פינה וחצייתה – מערבה על כביש 8900 דרך צפת עד כביש 89 – מערבה על כביש 89 לצומת עם כביש 866 – דרומה על כביש 866 לצומת עם כביש 85 – דרומה על כביש 806 לצומת מער – מזרחה על כביש 807 עד צומת מגדל –  צפונה על כביש 90 לגנוסר – סיום.
 

יום ה' 27.2: מסלול ארוך, גינוסר – חמדיה. 66 ק"מ. גנוסר – צפונה על כביש 90 לצומת כפר נחום, מזרחה על כביש 87 לצומת יהודיה, דרומה על כביש 92 לצומת צמח, דרומה על כביש 90 עד חמדיה. סיום.


30.1.2014





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג