איך עברו השנים: ישראמן חוגג 20 שנה

מאיר קנר נזכר כיצד החל הישראמן לפני שני עשורים בעיר הדרומית בישראל, עם 26 טריאתלטים, מתוכם שלוש נשים התכוננו לקראת תחרות איש הברזל הראשונה על אדמת מדינת ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

1999, השנה שקדמה למילניום השלישי. שורת אירועים מיוחדים התרחשה בשנה זו: בינואר, מטבע האירו יצא לדרך. במאי, אהוד ברק ניצח בבחירות לראשות הממשלה ומנצ'סטר יונייטד זכתה בליגת האלופות. בדצמבר, ולדימיר פוטין מתמנה לנשיא רוסיה, העולם נערך בחרדה לבאג 2000, ובעיר הדרומית בישראל, 26 טריאתלטים, מתוכם שלוש נשים התכוננו לקראת תחרות איש הברזל הראשונה על אדמת ארץ ישראל, ישראמן אילת. המשתתפים זינקו לתחרות שהחלה בשחייה בחוף אילת, המשיכה ברכיבה על כביש הערבה עד צומת מנוחה, מערבה ודרומה דרך כביש 40 עד אזור הר חזקיהו, T-2, ומשם ריצה דרך מעבר נטפים, לאילת, למעבר טאבה וחזרה לאילת.

קטע עיתונות על מאיר קנר

"חלומות יוצרים מציאות", תחרות הישראמן הראשונה נערכה כיוזמה של העיתונאי והסופר יוסי מלמן שאף השתתף בתחרות ואירגן אותה. מלמן הקדיש אותה לזכר אביו יצחק, והעניק לקהילת הטריאתלטים וספורטאי הסבולת בישראל מתנה יקרה ואבן שואבת – תחרות איש ברזל ישראלית בינלאומית. השתתפות בתחרות איש הברזל באותם ימים היתה מושא חלומם של מעטים, וככל הידוע עד לאותה עת, רק ארבעה ישראלים הגשימו חלום זה בהצלחה (ביניהם ד"ר מיכה קניץ ובנו יגל).

עבורי, מספר ברזל 40 באיגוד הטריאתלון הישראלי הצעיר, היתה זו הזדמנות ואפשרות להגשים את החלום והמטרה, ולהתמודד לראשונה בחיי עם אתגר ספורט אולטרה סבולתי קשה ומפרך. ידע וניסיון במרחקים כאלה לא היה לי ולישראלים המעטים שהשתתפו באתגר. ציוד חובבני, אוכל טבעי (תמרים, רבעוני פיתות עם טחינה ודבש), בגדי ים "זערוריים" כי כך התחרו פעם. מצוידים בעוז ועזוז, עם לב נחוש ועיניים רושפות זינקנו למים הקרירים של הים האדום וכל השאר שייך כבר להיסטוריה.

בעשורים האחרונים התקיימו בישראל תחרויות טריאתלון וריצה רבות. מעטות הטביעו חותם משמעותי ועמוק כל כך מעבר למדדים הכמותיים שאנו אוהבים לתאר: מרחק בקילומטרים, מספר משתתפים, זמני שיא מסלול, עומס חום/קור ועוד. ישראמן אילת משתייכת לקבוצה מצומצמת ומיוחדת של אירועי ספורט גדולים המעניקים לנו, לצד האתגרים התחרותיים, משמעות, ערכים תרבותיים, דוגמה וסמל להזדהות אתו. בהוויית הספורט התחרותי והאתגרי בישראל, ישראמן היא אבן יסוד לענף הטריאתלון ולאירועי ספורט אתגריים וגדולים.

חלפו 20 שנים מאז, וכיום כאלפיים משתתפים במקצים השונים ימשיכו את המסורת שנוסדה בסוף המילניום הקודם. מסורת היא מערכת של תרבות – מנהגים, טקסים, דעות, ערכים וכללי התנהגות הנמסרת מדור לדור בקבוצה או בחברה מסוימת. אני גאה להימנות על ראשוני המשתתפים בישראמן, ולהשתייך לקהילה עצומה של רצים וטריאתלטים שנבנתה בישראל. יתרה מכך, אני שמח לראות שהמסורת הנפלאה הזו ממשיכה ועוברת לדורות החדשים של הספורטאים. אהיה שם במסלול המפרך לתמוך בכם ולעודד.


מאיר קנר | התחרה בישראמן 1999 ו-2000



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג