איך גוון יורגנסן סופרת את הקלוריות שלה?

האלופה האולימפית בטריאתלון שעשתה הסבה למרתון אחרי שילדה את בנה, משתפת את מעריציה בהרגלי האכילה שלה אחרי תקופת ההנקה ואחרי שהחלה לרוץ 160 ק"מ בשבוע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

גוון יורגנסן היא אחת מספורטאיות הסבולת הבולטות בעולם בשנים האחרונות. בקיץ 2016 היא זכתה במדליית הזהב האולימפית בטריאתלון, ובכך השיגה את כל מה שרצתה בענף הזה. לאחר מכן היא לקחה חופשה כדי ללדת את בנה הבכור, וחזרה ממנה עם הסבת מקצוע ומטרה חדשה ויומרנית – לזכות במדליה אולימפית במרתון בטוקיו 2020.

הצצה לתפריט של ספורטאית נדירה. גוון יורגנסן | צילום: אינסטרגם אישי

עוד כתבות בנושא 
גוון יורנסן סיימה רביעית באליפות ארה"ב בחצי מרתון
יורגנסן: "רציתי להיות אלופה אולימפית, אבל החלום היה להקים משפחה"
עוד בהריון, גוון יורגנסן רצה 100 ק"מ בשבוע

האימונים כבר החלו, ובינתיים יורגנסן השיגה תוצאות לא רעות בכלל בריצות ל-10 קילומטרים וחצי מרתון. תהיה לה תחרות קשה מאחר ובארצות הברית יש רצות מעולות ורק להיכנס לסגל האולימפי של האמריקאים זו משימה קשה במיוחד. מה שאפיין את יורגנסן בשנים האחרונות היה לשתף את האימונים שלה ובכלל את אורח החיים שלה כספורטאית מקצוענית. הפעם, היא חשפה באתר RUNNERS WORLD את הרגלי האכילה שלה מאז שהפכה לאמא והחליטה לעשות הסבה לריצת מרתון. אנחנו תרגמנו.

לחזור למשקל של לפי הלידה 

במהלך ההריון עם סטנלי העליתי 16 ק"ג. כרגע אני במרוץ להורדת המשקל, וזה בסדר. כשהתחלתי להניק עדיין לא רצתי, והמשקל לא ירד כל כך מהר. ברגע שהתחלתי לשלב 20 דקות ביום של הליכה או ריצה, התחלתי להשיל מהמשקל מהר מאוד. אני ופאט (פטריק למיו, בעלה של גוון יורגנסן) שמנו לב לזה והבנו שצריך להוסיף עוד קלוריות לתפריט היומי ולוודא שאני אוכלת מספיק.

הצימאון הוא אמיתי 

מעולם לא ספרתי קלוריות לפני כן. השילוב בין ההנקה לבין ריצה של 160 ק"מ בשבוע לקחו ממני המון אנרגיה וגרמו לי לשתות טונות של מים. זה היה ממש שוק בשבילי. ציפיתי שאצטרך לאכול יותר, אבל כמות הנוזלים שהייתי זקוקה להם בגלל ההנקה היתה עצומה.

בטן שעשויה מברזל 

אפשר לומר שיש לי בטן מברזל. אני מסוגלת לאכול ארוחה גדולה שעה לפני שאני יוצאת לריצה, אם כי אני לעולם לא אעשה את זה לפני מרוץ. במקרה כזה האחורה תהיה שלוש שעות לפני. אבל אני אסירת תודה לכך שאני יכולה לאכול כל כך קרוב לאימון. אני מסוגלת לקום ולאכול ארוחת בוקר ב-7:30, ולצאת לריצה ב-8:30. ארוחת הבוקר שלי מורכבת משבולת שועל עם ביצה עלומה מלמעלה. אם זו ארוחה של לפני מרוץ, אני מחליפה את הביצים בבננה.

משהו שלמדתי ממזמן הוא שככל שאני מוסיפה קלוריות ליום שלי, ככה אני מחזיקה יותר מעמד. פטריק מוסיף לי קצת פחמימות, חלבונים, ושומנים לארוחת הבוקר ולארוחת הביניים – וזה עוזר לי להימנע מתחושת רעב למשך כל היום.

הנאה של קרניבורים 

ארוחת הצהריים שלי גדולה ומורכבת מאורז, בשר אדום, לקט ירקות ועוד סוג של רוטב שיכול להיות קארי או רוטב אדום. ארוחת הערב היא בדרך כלל קלה יותר, והיא כוללת תפוחי אדמה עם סלט או איזשהו סוג אחר של בשר.

לא חפיסה, אבל כמנה קוביות בהחלט | צילום: thinkstock

תיק חיתולים לא נועד רק לחיתולים 

בכל מקום שאני נמצאת בו, תמיד יש לי חטיף בתיק החיתולים. מדובר בחטיפים או במאפינים מוכנים שמורכבים משבולת שועל או מביצים.

תמיד יש מקום לשוקולד 

אני אוכלת שוקולד כהה בכל יום. לפעמים אני אוכלת את זה אחרי ארוחת הבוקר, ולפעמים אחרי שאר הארוחות. אני לא אוכלת חפיסה שלמה, אלא כמה קוביות. אם יש משהו שאני ממש מכורה אליו זו גלידה. אני מסוגלת לאכול גלידה כל לילה, אבל אני אומרת לפטריק לא לקנות. אולי פעם בשבוע אני עושה מאמץ לצאת מהבית לגלידריה ולשבת שם לאכול. אני מאוד אוהבת מתוקים.

בלילות אני נוהגת להכין שייקים. אני מאוד בעניין של שייקים שמכילים קשיו, תמרים, אוכמניות, בננות וחלב מלא. זה ממש טעים לי וגם עונה לי על הצורך שלי בארוחה מתוקה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג