איימרו עלמיה ולונה צ'מטאי הם אלופי ישראל ב-10,000 מ'

לראשונה הוכתרה הערב צ'מטאי לאלופת ישראל כאזרחית ישראלית ונכנסה ישירות למקום החמישי בהיסטוריה; איימרו עלמיה השיב לעצמו את התואר לאחר שנת הפסקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות ישראל הפכה בשנים האחרונות לתחרות שהמטרה המוצהרת בה הנה קביעת קריטריון או שבירת השיא הישראלי. קריטריון אולימפי, ירידה מ-28 דק' היתה המטרה של שלושה רצים באליפות ישראל ב-10,000 מ' שנערכה הערב באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף. שלושת הרצים הבכירים איימרו עלמיה, גירמה אמרה ודמקה טשאלה – היו דרוכים מאוד, אבל כבר מהתחלה קצב הקריטריון נראה גדול עליהם. גם שני מכתיבי הקצב – טילאהון בזאב האתיופי וקלאופאס קיפרוטיץ' אנגטיץ' הקנייתי – לא היו תחילה בקצב, אבל אצלם הסיום היה מעודד.

76427.2

איימרו עלמיה ולונה צ'מטאי אלופי ישראל ב-10,000 מ' | צילום: טיבור יגר

אמרה פתח טוב משני חבריו. הוא אמנם פיגר אחרי קצב הקריטריון, אבל הוביל במאבק על התואר הלאומי. לפרקים הוא הקדים את סגנו מהשנה שעברה, עלמיה, בכחצי הקפה. אלא שלעלמיה נותר לקראת הסיום הרבה יותר כוח. הוא צמצם את הפער ואף עקף את חברו לאימונים. סיומת מצוינת של מכתיבי הקצב הביאה אותם לחציית קו הגמר בתוצאות מהירות מהשיא הישראלי הבינלאומי. בזאב ניצח ב-27:53.16 דק' – תוצאה המהווה שיפור של 5.89 שנ' לשיא הקודם שנקבע על ידי ג'ייקוב צ'סארי הקנייתי לפני 4 שנים. גם אנגטיץ' שסיים שני בתוצאה 27:53.30 דק', קבע כמובן תוצאה טובה מהשיא הבינלאומי שנותץ, אלא ששמו לא יתנוסס על טבלאות השיאים.

עלמיה חצה ראשון את קו הגמר בין הישראלים בתוצאה 28:48.21 דק' והשיב לעצמו את התואר בריצה זו אחרי שנת הפסקה. אמרה שהיה האלוף המכהן סיים שני בין הישראלים ב-28:59.96 דק' וטשאלה שלישי ב-29:11.57 דק'. בין משפרי השיאים הבולטים בין הגברים ניתן למנות את ימהרן יוסף שקבע 30:39.82 דק' ושיפר את שיאו ב-6.99 שנ', גשאו איילה שסיים ב-30:43.16 דק' ושיפר את שיאו ב-29.70 שנ' ודניאל מולושט, ששיפר את שיאו ב-27.82 שנ' כשקבע 30:51.09 דק'.

מקצה הנשים היה מרתק יותר מזה של הגברים. לונה קורלימה צ'מטאי הובילה לכל אורך הריצה. היא פתחה בקצב מהיר שהיה עשוי להוביל אותה לריצה מהירה אפילו מ-34 דק', אולם נשימותיה של אגר מקונן בלאו האתיופית בעורפה גרמו לה להגביר את הקצב ו"להיפתר" מיריבתה. ריצת הבדד של המרתוניסטית האולימפית לא סייעה לה במיוחד והקצב הואט במקצת. יתר על כן, בלאו הצליחה להדביק את הפער בהמשך, אבל לא מספיק כדי לסכן את צ'מטאי שחצתה ראשונה את קו הגמר ב-35:01.33 דק' ושיפרה את שיאה האישי ב-11.66 שנ'. לראשונה מאז דרכה רגלה על מסלולי האתלטיקה בישראל, הוכתרה הערב צ'מטאי לאלופת ישראל כאזרחית ישראלית ונכנסה ישירות למקום החמישי בהיסטוריה. למרות שסיימה שלישית בדירוג הכללי ושנייה בין הישראליות, מי שראויה אולי להערכה הגדולה מכולן היא ילנה דולינין, הרצה בת ה-38 שגדלה אמנם על המסלול, אבל בריצות בינוניות. מאז חזרה לרוץ, כמות ריצות המסלול שלה לא נחשבת לכזו שמעניקה ניסיון רב. למרות הכל דולינין נראתה קלילה על המסלול והיא "שרפה" אותו ב-35:21.94 דק', קבעה שיא יסוד ונכנסה ישירות למקום השישי בכל הזמנים. נועה חייט בת ה-19 שסיימה בשנה שעברה במקום השני, נאלצה "להסתפק" השנה "רק" בארד עם 36:49.60 דק' המהווים שיפור של 35.43 שנ' לשיאה ומכניסים אותה ישירות למקום ה-14 בכל הזמנים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג