"מבחינתי כבר יצאתי זוכה מהישראמן"

איילת בן דוד נכנסה בהפתעה לטריאתלון הישראלי באמצע שנות השלושים לחייה, והיום כולם מכירים אותה. עכשיו היא רוצה להסתער על המרחק המלא בישראמן, ומספרת איך האימונים לתחרות הקשה בארץ שיפרו את חייה בגיל 38
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איילת בן דוד טריאתלטית
איילת בן דוד טריאתלטית

עשר נשים יתחרו השנה בישראמן במרחק המלא וזה מספר יפה, אבל מי שעקב אחרי התחרות בשנים האחרונות התרגל לשלושה שמות: נינה פקרמן שהיא המקצוענית היחידה בארץ, כשהשתיים האחרות הן אירנה מאזין ודורה הלר, שחצו ראשונות את קו הסיום בתחרויות בהן פקרמן לא השתתפה. הנשים האחרות, כבודן במקומן מונח, אבל הם בדרך כלל מגיעות לקו הסיום קצת והרבה אחרי השמות שהוזכרו כאן.

איילת בן דוד טריאתלטית

ממכון הכושר להרי אילת. איילת בן דוד | צילומים: דייב שוורץ באדיבות "זאוספורט"

השנה עושה רושם שמישהי חדשה תצטרף לרשימה הזאת. אם הייתם שואלים את אנשי הישראמן לפני שבועיים האם איילת בן דוד מועמדת לפודיום הם היו אומרים שלא מהסיבה הפשוטה – היא לא רשומה. את זה שמדובר בספורטאית מפתיעה שפרצה לטריאתלון הישראלי באמצע שנות השלושים שלה כבר הרבה אנשים יודעים. חוץ מזה, בשנה שעברה היא הפתיעה כשסיימה שלישית בין הנשים בחצי הישראמן, התחרות הראשונה שלה למרחק כזה. אבל מסתבר שגם השנה בן דוד לא מתכוונת להפסיק להפתיע. היא תתחרה במרחק המלא למרות שהחליטה על כך רק לפני חודשיים ונרשמה ברגע האחרון. היא גם לא מתכוונת להסתפק בהשתתפות, היא רוצה פודיום.

אחרי שתקעה יתד בטריאתלון האולימפי הישראלי והפכה לספורטאית עלית, החליטה בן דוד לנסות את מזלה גם באימונים הארוכים מבלי לשנות את פורמט האימון שלה וזה אומר שאת רוב האימונים היא עושה במכון הכושר. מאחר והיא עובדת כמדריכה במועדון "זאוס" ברמת גן, המגרש הביתי שלה הפך גם למגרש האימונים וככה היא מתכוונת להופיע גם לישראמן, תחרות שידועה בעיקר בגלל התנאים הקשים שמאפיינים אותה.

איילת בן דוד טריאתלטית

רוב אימוני הרכיבה התבצעו על אופני הספינינג

עד לפני כמה שנים היא היתה  בכלל מחנכת בבית ספר יסודי ברמת גן. היא אהבה ללמד לשון, אבל לא אהבה את הרעיון של להתעסק בהרבה מעבר ללימוד עצמו: "כל המסביב שזה ימי הורים, טיולים, טקסים, גרם לי להיות מאוד שחוקה כי לא לזה כיוונתי. בשלב מסוים השעון צלצל בבוקר והייתי מתבאסת, ובסוף היום וסופי השבוע הייתי מאושרת. מה אני חיילת?". דווקא השירות הצבאי של בן דוד כמד"סית עבר באווירה ספורטיבית, לאחר מכן היא גם למדה חינוך גופני במכון וינגייט ובמקביל לעבודתה כמורה היתה מדריכת ספינינג, אבל הרעיון להיות ספורטאית היה פנטזיה שחלפה אצלה בראש בזמן התיכון וחלפה לה. הכל השתנה כשיום אחד היא נפגעה בכתף בתאונת דרכים, והחלה לעבור טיפולי שיקום ב"מדיקס".

"נפגשתי שם עם הרבה ספורטאים, שמעתי מכל אחד את הסיפור שלו וזה ממש עשה לי חשק", מספרת בן דוד שכיום היא בת 38 ובטריאתלון הראשון שלה היתה בת 33 בלבד. "נסעתי לחופשה באילת ובדיוק התקיימה שם אליפות ישראל. בכלל לא ידעתי מה זה טריאתלון אבל משהו נורא משך אותי לתחרות הזאת. רציתי לעשות אותה, הכרתי את מנכ"ל אקסלנס שהיה אחד הספונסרים וסידר לי ערכת הרשמה של מישהו שלא הגיע, קניתי ציוד ספורט והשגתי אופניים דרך מאמן שאני מכירה. התכוונתי להשתתף, אבל עליזה מאיגוד הטריאתלון טרפדה את כל העניין כי היא לא הכירה אותי. מאוד התעצבנתי אז. היא הסבירה שהיא לא יכולה לעשות כלום ואני אמרתי לה 'תזכרי את השם איילת בן דוד, אני עוד אחזור לכאן'. שנה לאחר מכן כבר נרשמתי לאליפות ישראל חודשיים לפני, התאמנתי בצורה חובבנית והאמת היא שגם שחיתי נגד הכיוון. פישלתי מלא אבל נהניתי רצח ואז החלטתי שאני רוצה לעזוב את ההוראה ולהתמקד בטריאתלון".

איילת בן דוד טריאתלטית

הגיעה מהליכון מספר 3. איילת בן דוד

"מאיפה באת?"
חצי שנה לאחר מכן היא השתתפה בטריאתלון השני שלה בעמק הירדן ושם סיימה במקום השלישי הכללי בין הנשים. מאותה תחרות בן דוד כבר תופסת מקום קבוע על הפודיום, בין אם זה פודיום כללי לנשים או פודיום לקטגוריית הגיל שלה. "אני זוכרת שמיכאל זיו שהיה אז יו"ר איגוד הטריאתלון שאל אותי 'מאיפה באת?' ואני עניתי לו 'מהליכון 3 במכון כושר'".

עוד כתבות בנושא
שמעון בן ישי על בנו אוהד שיזניק את הישראמן: "זה יהיה סימבולי עם משמעות עצומה" 
האלוף החדש? עמית פיין מגיע לישראמן כדי לנצח 
מירי בוים על הישראמן הראשון שלה 

מי שמתאמן קבוע ב"זאוס" יודע שהליכון 3 הוא סוג של הליכון אישי עבור איילת בן דוד, שמהיום שבו היא החליטה להפוך לטריאתלטית, היא מעבירה את רוב האימונים שלה בחדר הממוזג והנוח. היא שוחה בבריכה במקום, היא רוכבת על אופני ספינינג עם מד ואטים והיא רצה על ההליכון. המרחק הגדול ביותר שהיא רצה עד היום הוא 30 קילומטר, היא רכבה בפעם הראשונה על מסלול הישראמן לפני קצת יותר מחודש והיא לא מכירה יותר מדי מסלולים בארץ, וגם לא תראו אותה יותר מדי בחוף הצוק. ועדיין, היא מתכוונת לכבוש את הישראמן. "כשהיינו לא מזמן במחנה אימונים עשיתי בפעם הראשונה את המסלול המלא. כולם התפרקו אבל אני דווקא הייתי די מבסוטה כי אחרי שאתה מתאמן בחדר כושר הכל נהיה מעניין כשאתה יוצא החוצה. הכל היה לי חדש ולא סבלתי, אז אתה מפדל וזה קשה אבל לא ברמה של אימוני הטריאתלון האולימפי".

האימונים הארוכים האלה גורמים לך לחשוב
היא טוענת שדווקא אימוני הסבולת הארוכים הם אלה שעושים לה טוב בגוף, סדר בראש ובכלל, אם תשאלו אותה – ההחלטה לעשות את הישראמן גרמה לשינוי מאוד גדול בחייה: עד לא מזמן היא היתה ה"ספורטאית המשוגעת" שהתאמנה חזק מאוד ולא ויתרה על חיי הלילה ועל החיכוך עם סלבריטאים ספורטיביים כמו הכדורסלנים ליאור אליהו וריצ'י הנדריקס אתם יצאה. כיום היא עדיין אוהבת לצאת בערבים לברים כדי לשתות יין, אבל היא עושה את זה עם בן זוג שהפך לשותף רציני לחייה, מה שהוציא אותה מדירת הרווקות שלה בגבעתיים והעביר אותה לדירה זוגית. ההסבר שלה הוא שהכל בזכות הישראמן: "האימונים הארוכים האלה גורמים לך לחשוב. באימונים לטריאתלון אולימפי אין זמן לעשות את זה. התחלתי לחשוב על זה שאני שוללת כל אחד, חיפשתי מה הבעיה שלי והבנתי שאני לא רוצה שיפריעו לי ופתאום עצרתי לחשוב על זה. ואז הכרתי מישהו, ופתאום מחשבות עלו ומסתכלים על דברים בצורה אחרת והיום אנחנו גרים יחד וזה מאוד רציני ופשוט התאהבתי בחבר הכי טוב שלי. מה שבטוח זה שכבר יצאתי זוכה".

ואם כבר מדברים על זכייה לבן דוד ברור מי היא הפייבוריטית הגדולה לניצחון, לפחות בין הישראליות, אבל היא מבחינתה לא מתכוונת לרדת לאילת רק בשביל ההשתתפות. "בגלל שאני פודיומיסטית אני מכוונת לפודיום. אין לי מושג לאן אני מסוגלת להגיע מכיוון שהמרחק הכי ארוך שרצתי הוא 30 קילומטר. אני הולכת אל הלא נודע, בסך הכל ראיתי את המסלול רק פעם אחת ולא ביחידה אחת אז אין לו אותו ממש בראש. זה ברור שאירנה מאזין תנצח, אין בזה ספק בכלל. לגבי דורה הלר, אני יותר חזקה ממנה בטריאתלון אולימפי ובחצי איש ברזל אבל היא פי כמה מיומנת ממני באיש ברזל והיא כבר ניצחה את התחרות הזאת פעם וגם את אירנה. הן חזקות מאוד בראש, אבל אני חזקה בראש לא פחות מהן. אני לא יודעת מה מחכה לי, אין לי ניסיון והפקת לקחים הלקח היחידי שיש לי הוא הריצה בירידה מהחצי ישראמן בשנה שעברה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עוז הגיב:

    בהצלחה איילת!! (מעוז שמכיר ומתאמן בזאוס איתך)

  • פני הגיב:

    איילת את פשוט מותק!! מוסיפה המון חינניות ואושר לכל אירוע אליו את מגיעה!!
    בהצלחה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג