איילות המאוץ רודפות אחרי הזהב – ריצות קצרות נשים

תחרויות ההכנה הסתיימו, סבבי האימונים הכבדים הושלמו, ומה שנותר עתה אלו רק הכנות אחרונות וחידודים. מה-27 באוגוסט ועד ה-4 בספטמבר יתייצבו טובי האתלטים בעולם בעיר דייגו שבקוריאה הדרומית לאליפות העולם באתלטיקה. אל מול עשרות מקצועות במסלול, בשדה ובכביש, עושה חגי אשלגי קצת סדר לקראת הבאות. סדרת כתבות שתעזור לכולם להגיע מוכנים לאליפות העולם. והפעם – רצות המרחקים הקצרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרויות ההכנה הסתיימו, סבבי האימונים הכבדים הושלמו, ומה שנותר עתה אלו רק הכנות אחרונות וחידודים. מה-27 באוגוסט ועד ה-4 בספטמבר יתייצבו טובי האתלטים בעולם בעיר דייגו שבקוריאה הדרומית לאליפות העולם באתלטיקה. אל מול עשרות מקצועות במסלול, בשדה ובכביש, עושה חגי אשלגי קצת סדר לקראת הבאות. סדרת כתבות שתעזור לכולם להגיע מוכנים לאליפות העולם. והפעם – רצות המרחקים הקצרים

מאת:חגי אשלגי

100 מטרים



ספק רב אם השנה, ה-1-2 של הרצות מג'מייקה באליפות העולם האחרונה יחזור על עצמו. כרמליטה ג'יטר האמריקאית מאותתת על כושר מצוין ויציב מתחילת העונה. גם ורוניקה קמפבל-בראון מג'מייקה ומרשווט מאיירס האמריקאית מפגינות יציבות מהירה. קרון סטיוארט מג'מייקה יכולה גם היא להפתיע עם מדליה. אלופת העולם מג'מייקה – שלי אן פרייזר – אמנם נראית פחות חדה השנה, אבל היא חוזרת כדי להגן על תוארה. איווט לאלובה הבולגריה צפויה להיות הראשונה מבין האירופאיות

זה קורה – מוקדמות ב-27-28.8.2011. חצי גמר וגמר ב-29.8.2011.

כרמליטה ג'יטר
כרמליטה ג'יטר (צילום: André Zehetbauer )


200 מטרים



אליסון פיליקס היפה היא גם מגיבורות האתלטיקה בארה"ב, והיא גם אלופת העולם המכהנת ב-200 מ' מברלין. זה לא מספיק לה. תחת הדרכתו של מאמנה המפורסם בוב קרסי, החליטה פיליקס לנסות לבצע הסתערות נדירה על התארים האישיים גם ב-400 מ' וגם ב-200 מ'. אלא שגמר ה-200 מ' יגיע אחרי שלושה סבבי ריצה ב-400 מ' ואחרי עוד שני סבבי ריצה ב-200 מ' – וזה כבר יהיה קשה ויגבה מחיר. פיליקס, אמנם צעירה, אבל כבר מנוסה. המאמן שלה הוא מגדולי המומחים בעולם בתחרויות המאוץ וכח מתפרץ שנמשכות סבבים רבים – אחרי הכל, הוא אימן את אשתו, ספורטאית קרב ה-7 והקפיצה לרוחק האגדית ג'קי ג'וינר-קרסי (JJK). יש להניח שמחנה פיליקס-קרסי יודע מה הוא עושה. אבל כרמליטה ג'יטר, שלודנה סלומון (שתיהן מארה"ב) וורוניקה קמפבל-בראון, גם רצו את ה-200 מ' מהר יותר מפיליקס השנה, וגם לא מתכוונות להפוך לסטטיסטיות בהצגה של אליסון.

זה קורה – מוקדמות וחצי גמר ב-1.9.2011. גמר ב-2.9.2011.


400 מטרים



סאניה ריצ'רדס האמריקאית היתה האצנית החזקה בעולם
בריצת רבע המייל במשך שנים, לפני שהצליחה לזכות סוף סוף בתואר עולמי ראשון בברלין 2009. השנה היא לא הטובה בעולם, ולקח זמן רב לחזור לכושר תחרותי טוב – דבר שקרה רק לפני ימים ספורים – במהלך אוגוסט. האם זה סימן שהיא במסלול עלייה מתוזמן היטב לקראת דייגו? לא ברור. אבל כך או כך, האמריקאית ילידת ג'מייקה, צפויה לחלום בלילה בעיקר על יריבתה אליסון פיליקס. מוטב לשתיהן לזכור טוב גם את הרוסיה הוותיקה אנסטסיה קפצ'ינסקאיה, ואת אמנטל מונטשו מבוטצואנה, שמצויות שתיהן בכושר השיא בקריירה שלהן.

זה קורה – לרצות ה-400 יהיה יום שלם לנוח בין ריצה לריצה. מוקדמות ב-27.8.2011, חצי גמר ב-28.8.2011 וגמר ב-29.8.2011.

סאניה ריצ'רדס (צילום: André Zehetbauer )





100 מטר משוכות



יכולותיה האתלטיות של סאלי פירסון האוסטרלית מהגולד קוסט בקווינסלנד, נתגלו על ידי המאמנת שרון הנאן עוד בגיל בית הספר. פירסון ממשיכה להתאמן עם אותה מאמנת מאז ועד היום. מסתבר שיש לכך יתרונות. היא מדליסטית הכסף מאולימפיאדת בייג'ינג, ובעלת התוצאה הטובה בעולם השנה ב-100 מ' משוכות, עם 12.48 שניות. פירסון נראית בהחלט מוכנה להתקדם מדרגה אחת למעלה, אם תשכיל לא למעוד על משוכות. יתמודדו איתה על הבכורה בעיקר שלישייה אמריקאית של קלי וולס, דניאל קאראת'רס ודואן הארפר האמריקאיות ואולי גם ליסה אורך השוויצרית. לולו ג'ונס לא מגיעה לאליפות העולם.

זה קורה – מוקדמות ב-2.9.2011. חצי גמר וגמר ב-3.9.2011.


400 מטרים משוכות



רק שש נשים ירדו השנה מ-54 שניות בריצה זו, והן מובילות בבירור על שאר העולם. קאליז ספנסר מג'מייקה עשתה זאת יותר מכולן – ארבע פעמים השנה. סוזאנה החנובה הצ'כית היא היחידה שמתקרבת אליה בתוצאות. לשינדה דימוס (ארה"ב), מליין ווקר (ג'מייקה), וואניה סטמבולובה (בולגריה) ונטליה אנטיוך (רוסיה) ייאבקו על המדליות.

זה קורה – מוקדמות ב-29.8.2011. חצי גמר וגמר ב-30.8.2011 וגמר ב-1.9.2011.


לשינדה דימוס (צילום:André Zehetbauer )

100 מטר שליחים



הרביעייה מג'מייקה מול הרביעייה האמריקאית עשויות לייצר מרוץ צמוד – רק שלא יהרסו בהחלפות. נראה שיתרון עומק קטנטן עשוי להימצא דווקא בצד האמריקאי, אבל מעל הכל, צפוי שאיכות העברת המקל בין הרצות תקבע כאן את התוצאה. קשה לראות נבחרת אחרת נאבקת מול שתי להקות האנטילופות הללו על הזהב, אלא אם שתיהן תחרבנה את העברת המקלות.

זה קורה – הגמר הוא הריצה הלפני אחרונה של האליפות, ב-4.9.2011.

400 מטר שליחים


הרביעיות מארה"ב, ג'מייקה ורוסיה עשויות להיאבק בריצה זו על הבכורה בקרב צמוד מאי פעם. בניגוד לעבר, כשהאמריקאיות היו שולטות בריצה ללא עוררין, הפעם לא יהיה להן קל מול רביעיות חזקות מאד מג'מייקה ומרוסיה. גם לסדר הרצות תהיה חשיבות רבה. למרות זאת, ואחרי שאמרנו זאת, ברור שכל תוצאה מלבד השמעת המנון ה"דגל זרוע הכוכבים" לכבוד רביעייה אמריקאית שכוללת את אליסון פיליקס וסאניה ריצ'רדס, תהווה (חלילה) אכזבה ענקית באומת האתלטיקה האמריקאית.

זה קורה – הגמר ייערך ב-3.9.2011.

אליסון פליקס (צילום: Arcimboldo)


ונקודה למחשבה – באליפות העולם הנוכחית הוחלט והודע מראש על ביצוע בדיקות דם (לאיתור חומרים אסורים) לכל הספורטאים ללא יוצא מהכלל. האם משמעות הדבר שכמה מהאתלטיות והאתלטים יפרשו כמה ימים לפני התחרות עקב "פציעות"? האם ההתאחדויות בכל מדינה יבצעו בדיקות מקדימות לספורטאיות ולספורטאים אצלן בבית כדי להימנע ממבוכות לא צפויות בקוריאה? שום פרישה עקב פציעה – אמיתית או מדומה – גם זמן קצר מאד לפני התחרות, לא תפתיע.


חגי אשלגי – שואף לתנועה.

קישורים: אתלטיקה, ריצה, עולם תחרותי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג